Télisport-legendák nyomában

Simon Ádám
A Télisport-legendák nyomában hossza 12 Km. Az útvonal szintemelkedése 193 m, szintideje 1 Óra, Az útvonal Németország területén található.

Kerékpártúra a garmischi sístadiontól

Igazából tekerni sem kell feltétlenül, mert az útvonalat rögtön az 1936-os Téli Olimpiai Játékok egyik helyszínén az Olympia sístadionban kezdjük (éppen ott, ahol az izgalmas túrát abbahgyatuk, vagyis a kettőt akár össze is köthetitek). Eddie a Sas életének fiktív megfilmesítésében éppen ebben a stadionban készült fel a nagyravágyó brit síugró is, ezzel is növelve a helyszín értékét.

Az emlékparkként működő, egykori bobpálya körül is teszünk egy karikát, majd elgurulunk a gigászi réteseket kínáló Aule Alm-ba.

Az útvonal nem nehéz, némi mászásra kell csak számítani és akár trekking, vagy gravel nyeregben is teljesíthető.

Útvonal

1. A stadiont délnyugati irányban elhagyva a Wildenauer Strassen haladj az első jobbra kanyarodási lehetőségig.

2. Ezen az úton szűk 3,5 kilométer múlva keresztezi utunkat a Riesserseestrasse, amire balra fordulunk és mászni fogunk. (Az út ezen szakasza egyébként megegyezik az Eibsee felé tartó útvonallal).

3. Bő egy kilométer mászás után érsz fel a Riessersee-hez. Innen tovább a kávézó mellett folytasd a mászást.

4. A terep erdei dózerútra változik és helyenként már fel-fel tűnik az egykori bobpálya nyomvonala. Nemsokára elérsz a bobpálya felett átvelő látogatói hídhoz. Itt vágj át a pályán és az ott található úton fordulj balra.

5. Nemsokára a Riessersee másik oldalán találod magad, mint a 3. pontnál. Innen tovább haladva elérsz a bobmúzeumig, ahol egy kiszuperált téli bobot ki is lehet próbálni (legalábbis azt, hogy milyen érzés bezsúfolódni négyen egy ilyen eszközbe).

Télisport-legendák nyomában ForrĂĄs: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Télisport-legendák nyomában
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu

6. Kellemes lejtőzés után az Aule Almhoz érkezel, ahol gigantikus méretű rétes és császármorzsa kérhető, majd innen tovább leérkezel a Kreuzeckbahnstrasse-ra és ott jobbra fordulj.

7. Rövid aszfaltos tekerés után visszaérsz ahhoz a ponthoz, ahol ezen az úton érkeztél és elfordultál a tó felé. Ezúttal balra fordulj, át a vasúti kereszteződésen, végig a Riesserstrassen.

8. A Zugspitzestrasset keresztezve elkavirnyálhatsz még a hangulatos utcákkal tarkított belvárosba, hogy hangulatos környezetben fejezd be a túrát.