Ramsau kör montitúra Túra

A Ramsau kör montitúra Túra hossza 34 Km. Az útvonal szintemelkedése 1230 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

Amikor Ramsau-ban jártunk május végén, szerencsénk volt egy mountainbike túrán is részt venni. Helyi vezetőnk Markus volt, aki reggel 9-kor pontban megjelent a szálláson, így a reggeli végét már igen gyorsan kellett belapátolni.

Rittisberg megmászva, alattunk Ramsau. Forrás: www.mozgasvilag.hu
Az első hegy megmászva!

Gyors kerékpárbeállítást követően máris útra keltünk, túránkat a Lindenhof Hotel-től indítottuk. Innen Ramsau településétől nyugati irányban haladtunk, majd a főutat keresztezve a Rittisberg szabadidőpark és nyári bobpálya mellett, a hegyet balról kanyargó turistaúton támadtuk oldalba. Az út egyenletesen emelkedve tartott a hegytető felé, amely bemelegítésnek kissé erős, ezért előtte nem árt síkon egy kicsit kerekezni..

6,13 km alatt 400 m-t emelkedve fel is jutottunk a Rittisberg tetejére, amelynek egyértelmű bizonyítéka a csúcskereszt volt. Innen pazar panoráma nyílt a még havas Dachstein lánc déli oldalára és a Rittisberg túloldalára, ahonnan már a Salzburgi tartomány vidékének látványában gyönyörködhettünk.

Kilátás a Dachsteinre. Forrás: www.mozgasvilag.hu
Kilátás a Dachsteinre.

Továbbhaladva egy rövidebb meredek erdei szakasz után, egy körívben kanyargó sóderes úton egy kis megérdemelt lejtőzés következett. Az út innentől kb. 16 km-en keresztül nagyrészt kellemes lefelé, illetve kisebb emelkedőkkel tarkított felfelé. Az út továbbra is sóderes erdei úton vezet, amely mellett hűs fenyőerdők, alpesi legelők és mezők váltják egymást. A ki-kibukkanó panoráma gyakran megállásra ösztönöz, egyszerűen csak úgy nem lehet elsuhanni a táj mellett, az ember lépten nyomon késztetést érez a fényképezésre.

Kb. a 20. km-nél vagyunk Schladminghoz a legközelebb, a kilátóponton ezért szusszanunk egyet, majd fotózás és energiaszelet evés után folytatjuk utunkat még egy 5 km-en keresztül ugyanebben az irányban, hogy aztán ismét visszaforduljunk Ramsau felé. Az út itt néhol erdei ösvényen, kisebb gazdaságok és kellemes hütték mentén vezet, ahol meg is lehet pihenni pár percre és érdemes is, mivel remek a kilátás.

Alattunk Schladming. Forás: www.mozgasvilag.hu
Alattunk Schladming.

A kört lassan be is zárjuk, a 26. km-től egy újabb meredek mászás örvendeztet meg minket, így a Silberkarklamm-hoz vezető autóútról balra letérve ismét egy erdős szakaszon találjuk magunkat. Itt 2 km-en keresztül fel-le hullámzó, nagyon kellemes erdei úton haladunk, majd a végén egy lejtőt követően áttérünk a Ramsauba vezető főút bal oldalára, ahol immár egy kellemes kis technikás, gyökeres patakmederben folytatjuk az utunkat egészen vissza Ramsau határáig.

Itt betekerünk a városba és visszatérve kiindulópontunkhoz véget is ér a Ramsau kör montitúránk.

A táv 34,31 km, amely alatt az 1230 m szintemelkedés nem is olyan rossz, edző körnek kiváló. Ha mondjuk nem fotózol közben, akkor biztosan 3 óránál kevesebb idő alatt is teljesíthető.