Kerékpártúra Marcalgergelyiből Nyárádra Túra

A Kerékpártúra Marcalgergelyiből Nyárádra Túra hossza 23 Km. Az útvonal szintemelkedése 80 m, szintideje 1 Óra 45 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Marcalgergelyiben egy nemrég megvalósult projekt keretében látványos horgász- és fürdőtó került kialakításra, amely a település központjából néhány perc alatt elérhető. Kerékpárokat is itt lehet bérelni a kerékpártúrához.

Kerékpártúra a Marcal-medencében

Mi is így tettünk, rövid válogatás után máris nyeregbe pattantunk, hogy felfedezzük a Marcal-medence apró falvait.

1. Indulás a Joó-Tó Horgász és Szabadidőparkból, a kapun kikanyarodva egyből balra fordulunk és Szergény felé vesszük az irányt. A Marcal folyót keresztezve hamarosan el is érjük ezt a kis falut.

2. Szergényből tovább gurulunk Kemeneshőgyész felé, ahová egy hosszan elnyúló, enyhén emelkedő egyenes útszakaszon tekerünk be. Tekintettel a forró nyári napra érdemes felkeresni egy helyi kocsmát egy kis frissítésre, majd erőt merítve továbbgurulni Békás felé.

Kerékpárbérlési lehetőség szintén ugyanitt található Forrás: www.mozgasvilag.hu
Kerékpárbérlési lehetőség szintén ugyanitt található

3. Békás felé ismét keresztezzük a Marcalt és elhaladunk a sással körbeölelt Békási tó mellett, amely lápos területével számos vízimadárnak nyújt ideális életkörülményeket. Békás után egyenesen megyünk tovább, mígnem táblával jelzett úton elkanyarodunk jobbra, Mihályháza felé.

4. Mihányháza után a szántók közötti keskeny aszfaltos úton irányba vesszük Nyárádot, majd az út végén balra kanyarodva már be is tekerhetünk a faluba. A faluban érdemes betérni az Önkormányzat épületébe, amely reggeltől estig nyitva áll a látogatók előtt. Az épületben található a Falumúzeum és Vadászati Múzeum, illetve megtekinthetünk időszakos kiállításokat is. A hátsó udvar tulajdonképpen közösségi térként működik, mi ezúttal egy színvonalas néptáncbemutatónak lehettünk szemtanúi.