Underworld Kupa 2013- Az alvilág igazi urai

Mozgásvilág.hu;http://www.mozgasvilag.hu/
2013/08/12
Avagy hogyan kell versenyt nyerni?

Ha nem vagy hegyimenő, akkor egy biztos tipp van erre: Jól kell választani futamot!

Mivel délután valami apró esemény (Simoon főszerkesztő úr esküvője) miatt nem tudtunk elindulni a korosztályos futamon, maradt a reggeli próbafutam. Fülöp Miki a főszervező, egy egészen egyedi ötlettől vezérelve vezette be ezt a futamot, ahol minden kezdő, magát kipróbálni óhajtó, illetve a meghívottak fél órás öröm tekerés alatt tesztelheti tudását és a pályát.
Rendkívüli kezdeményezésnek gondolom, hiszen így lehet a legjobban új versenyzőket toborozni. Az újoncokat nem zavarják a profik,és fordítva, nem hajszolják bele magukat olyan helyzetekbe, ami esetleg balesetveszélyes, és saját tempójukban élvezhetik a versenyt.

Az Underworld Kupa vonalvezetése évék óta azonos, de ez nem teszi őt unalmassá. A helyszínből kihozták a maximumot, technikás „single-trail” és szélesebb, előzésre alkalmas helyek váltogatják egymást. A talaj hol köves, hol homokos, hol aszfalt, illetve salak így senki sem állíthatja, hogy unalmas helyről lenne szó. És akkor még említést sem tettünk a föld alatti világról. A Dreher sörgyárak hűvös katakombáiba üdítő érzés betekerni.

Érkezésemmel VIP futamnak is kinevezett próba körtől (igazán köszönöm) nem igazán tudtam mit várjak. Vegyes társaság futott, azaz kerekezett, össze. A hétvégi harcosok rajtja után közvetlenül beálltam egy vérmesen küzdő kolléga után, hogy kóstolgassam a pályát.

A már említett technikás részeken felül kisebb stratégia kérdést okozott a kellő felszerelés megválasztása. Ha nagyon süt a nap elkél a napszemüveg, ellenben a vagány, foncsorozott lencse nem kifejezetten előny a sötét járatokban. Mivel a hetek óta várt front megérkezett, kompromisszumos megoldásként sárga lencsére esett a választásom, így kinn és benn is kellően láttam.

Az első kör felénél kiderült, hogy egy kis erőbedobással meg is nyerhetem a futamomat, így 2 erős kör után, rámentem az élménytekerésre. Az élvezetes pályán kívül ezt elősegítette 3 kislányom kitartó szurkolása is. A szurkolókra a szervezők is külön odafigyeltek. Oda, ahova hús-vér rajongó nem mehetett le -konkrétan a járatokba- ,virtuális szurkolókat varázsoltak egy kivetítő segítségével.

A szurkolótábor
Kép forrása: Vili

Még több képhez KLIKK a képre!

A családias hangulatú verseny rögtön az egyik kedvencem lett, már elemeztem is, hogy jövőre az "igazi" futamban indulok, és talán még ott is lehet keresnivalóm...

Kimura tollából:

Nemrég készült el az új kerékpárom, nevesítve egy Felt Breed, ami egy egysebességes cyclocross gép. A téli cyclo szezonra épült, de már alig vártam, hogy végre valahol kipróbálhassam. Az Underworld pont alkalmas volt erre a célra, kevés szint, sok kanyar, nem túl nehéz pálya. Szerencsére szombatra lehülést mondtak, így nem kellett a negyven fokos melegtől tartani. Közben a rajt előtt egy órával megérkezett az eső is. Nem volt hatalmas égszakadás, arra jó volt, hogy a pályán kicsit elverje a port, és az egyetlen számomra necces részt, a pallós lejáratot a föld alá szétáztassa. Ide hiába raktak le szőnyeget, az is nagyon csúszott, többen estek is rajta.

Kép forrása: Vili

Még több képhez KLIKK a képre!

Rajt előtt tudtam menni még egy kört, hogy megismerjem a pályát, ugyanis eddig csak fotósként találkoztam vele, ami nem ugyanaz. Konstatáltam, hogy minden része teljesíthető. Kis melegítés még a szakadó esőben, majd beálltam a rajtba. Mivel először mentem ilyen terepen a bringával, az első kört finomabban kezdtem, úgyis tudtam, hogy mindenkinek nagyjából ez lesz a leggyorsabb. Hetven perc az egész verseny, de sokan a felétől annyira belassulnak, hogy nem nem nagy kunszt egy egyenletes tempóval visszaelőzni őket.

A kör közepén volt a rámpa lefelé, amire első körben még rávállaltam, de az első kerekem kis híján ki is ment, köszönhetően a víznek, és a majdnem slick mintázatnak. Úgy döntöttem inkább vesztek pár másodpercet, mint összetörjem magam. A pálya többi részén nem éreztem hátrányát a biciklinek, sőt, az egyenesekben gyorsabban is tudtam haladni vele mint a körülöttem lévők.

A második kör elejére kezdtem el bátor lenni, amikor egy erősebb tekerés után leugrott a láncom. Mire visszaraktam, vagy hatan elmentek, sebaj... Elkezdtem üldözni őket. Elég figyelmesen kellett menni, ugyanis lent a pincerendszerben eléggé csúsztak a gumijaim. Szépen elkezdtem egyesével visszaelőzni az embereket, amikor furcsa érzés jött hátulról, és igen... Defekt, már megint. Hiába volt 5 Bar-on, felütöttem. A negyedik körben, amikor végre meglett a jó ritmus, a versenynek vége is lett részemről. Sajnálom, hogy megint így kellett befejeznem egy versenyt, sokadik technikai hiba az idén.

A pálya nagyon tetszett, a szervezés remek volt. Mikiék megint kitettek magukért. Külön plusz pont jár a pincében a virtuális szurkolóknak, adták a hangulatot rendesen. Az egyetlen dolog amit sajnálok, hogy ahhoz képest, hogy Pesten, és elérhető közelségben volt, viszonylag kevesen látogattak ki szurkolni. Remélem ez egyszer megváltozik majd, mert a rendezők tényleg megtettek mindent, hogy mindenki jól érezze magát.