Suntour 2018 Hír

Kakuk András
Kakuk András
2017/10/04
Pöpec villák és rugóstagok tesztelése
Hirdetés

Munkaköri leírásiam közé tartozik, hogy eleget tegyek olyan meghívásoknak, mint az alább részletezett, teszteléssel egybekötött Suntour 2018-as termékbemutató.


Pilisborosjenőn, a Nagy-Kevély sziklás ösvényein a tajvani gyár Aion, Durolux, Axon villáit kellett megízlelgetni. Enduro rájderek nyála csöpögött is volna a kerékpár felhozatalon, mert az említett villák és rugóstagok olyan tesztgépekbe csomagolva érkeztek, mint egy Liteville 101 vagy a Mondraker Foxy karbon, Mondraker Dune karbon és, hogy az Evil Wreckoning.

A felhozatalon is látszott, de ha a profi lelkű amatőr újságíróknak nem esett volna le, Kaposi Zoli alias Zed a Suntour magyarországi képviselője ki is emelte, hogy 2018-ra szeretnék az All-mountain, Trail, Enduro szegmensben jobban megvetni a lábukat.
A felsorolt termékek a Suntour zászlóshajói, ennek megfelelően minden jóval el vannak látva, ami a csapatáshoz kell. 5 állásos nagy sebességű csillapítás állíthatóság, kis sebességű csillapítás állíthatóság, visszaút-csillapítás állíthatóság…

Az őszinte íráshoz hozzá tartozik, hogy a laboratóriumi eltérések észrevételéhez nem elég kifinomult a kerékpártudásom. Természetesen a szervezők mindent megtettek, hogy érezzem a különbséget. Egy CIA összeesküvést megszégyenítő alapossággal vezettek rá a sziklás, köves meredek ösvényekre, ami felfele és lefele is kihozta a maximumot a bringából és bringásból egyaránt.

Főleg a lefele volt érdekes, ami egy szűk vízmosásban vezetett, ahol fél méteres letörések, ugratók tették izgalmassá a munkanapot.



A 2018-as termékek különlegessége, hogy boost szabvány szerint gyártották őket. Ez a szabvány a kerékpárvilágban trendi pluszos gumikra lett optimalizálva, ennek megfelelően a villák híztak, merevedtek egy kicsit.

A termékek előnyeit Zed foglalta össze:

Suntour 2018 villa-, és rugóstag választék



Durolux 36 Boost 29/27,5+


Az enduro/freeride zászlóshajót tovább csiszolgatták, az eredmény az új láb, ami 29-es és 650B+ kerekeket is fogad, utóbbit 2,8" ballonosságig. 15-ös Boost tengelyt kapott, és leadott pár grammot, viszont 10 mm-rel rövidebb úton dolgozik, ami a nagyobb kerekek miatt azonban nem érezhető. Természetesen továbbra is kapható a normál 650B kivitel 20-as átütőtengellyel.



Auron 35 Boost 29/27,5+


A könnyebb enduro villa is ugyanezen a ráncfelvarráson esett át. Az új lábak a 29-es és a 650B+ kerekeket is fogadják, a villasaruk távolsága 110-esre nőtt és a becsúszók is 35 mm-re híztak a korábbi 34 mm-ről, így a villa még merevebb lett, mint az elődje. Rugóútja 150 mm, ami megegyezik a korábbi 29-es modellével, de rövidebb a 650B változat 160 mm-énél. Ezzel az Auron 35 a piac egyik legmerevebb és legsokoldalúbb villájává vált, versenyképes súllyal.


Aion 35 Boost 29/27,5+

Az Auron kistestvére sem maradt ki a sorból. Az öcsi nem rugóútban, vagy felhasználásban értendő, hiszen ugyanúgy 35 mm-es becsúszókon moccan 150 mm-t, és természetesen 15-ös Boost tengelyt használ. Viszont az Aion ára lényegesen kedvezőbb, az egyetlen lényegi különbség pedig a csillapításban található, a visszaúton kívül csak a kis sebességű kompressziócsillapítás állítható, a nagy sebességű pedig gyárilag hangolt.


Axon 34 Boost 29/27,5+

Az Auron eddig XC-maraton versenyvillaként volt ismert, az új modell viszont egy szteroidkúra végén vérbeli trail villává hízott: 32 helyett 34-es becsúszókkal, 15-ös Boost tengellyel, és a trendnek megfelelően 29-es és 650B+ kerekeket is fogadó lábakkal. Rugóútban is gyarapodott, maximum 130 mm-t moccan, de az XC-s múltra való tekintettel csak kormánylockouttal rendelhető.


TRIAir

Az egyelőre még előszériás enduro-FR tagok okozták a legnagyobb meglepetést a test ride-on, igazi varázsszőnyeg érzést adó, hiperérzékeny konstrukció nagy rugóutas bringákhoz. A túlfolyós tagnak a megindulása és a progresszívitása is állítható, valamint a kis sebességű kompressziónak és a visszaútcsillapításnak is megtaláljuk rajta a szabályzógombját. Mivel a tagok piaca az utóbbi években nagyot robbant, a trendeknek megfelelően számtalan beépítési hosszal kapható: a hagyományos 200, vagy 216 mm-es, az újabb metrikus 210/230/250-es, vagy a 205-ös 225-ös Trunnionnal is elérhető.

 

 Borítókép: SR Suntour Inc. https://www.facebook.com/srsuntour

Hirdetés