- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Váz | Villa |
Fully, alu tapered (1-1/8" - 1,5") fejcső Váz rugóstag: 0-120 mm Lock-out: Van, kormányról vezérelhető 12 mm tengely |
Sektor Gold RL Remote Air 15QR Tapered Külső csillapítás állítási opció Lock-out: van, kormányról vezérelhető Villa rugóút: 0-120mm 15 mm tengely |
Fék | Váltó |
Shimano M615 hidraulikus tárcsafék 180mm- 180 mm rotor |
Shimano XT-XT GS Shadow+ |
Hajtómű | Kormány |
Shimano XT 34-24 | szélesség: 720mm felett |
A Merida One-twenty-ről tavaly is áradoztunk amit most is csak tartani tudunk. Kényelmes túra karaktere kiváló választás lehet hobby lovagoknak és all-mountain aspiránsoknak is. Annek ellenére, hogy egyértelműen all-mountain bringáról van szó, felfele is kiválóan teper. Az új neon zöld festés pedig egyből elvarázsol bárkit.
Egy nagyon jó bringa, de komolyan. Mentem az előző években az összes elődjével, már azok is megnyertek. Ami különbség, hogy ez már 29-es kerékkel szerelt. A geometriát nagyon eltalálták, hihetlenül jól irányítható, és nagyon játékos. Felfelé ahogy várhattuk, egy kicsit lomhább (százalékosan nem sokkal), de ha valaki egy bringát szeretne, amivel mindenhol elközlekedik, és nem számít, hogy egy maratonon hányadiknak ér fel a hegyre akkor ezt venném. Irányíthatóságra, hiába 120-at mozgó 29-es bringáról van szó, csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. A nagyobb kerék miatt nem hiányzott mondjuk a még két centi rugóút, és komolyan mondom, ezzel a géppel simán bevállalnám a cseh Enduro versenysorozatot, mert úgy érzem, bárhol le tudnék vele jönni. Egyetlen valódi problémám volt, az pedig az állítható nyeregrúd hiánya, illetve hamár az nincs is, legalább gyorszáras lenne a nyeregcső bilincs. De nem. Ennél a bringánál ezt hiányosságnak rovom fel. Inkább legyen egy szettel rosszabb, SLX mondjuk, de az állítható nyeregcső kötelező kellék erre a bringára. Ezektől függetlenül, az állításom erre is él, ha csak egy bringám lehetne, és most kéne vennem, túrázni stb mindenesnek, ezt venném.
Tudjuk már egy ideje, hogy a One-Twenty nagyon-nagyon jó All Mountain paripa. Egyenes ülés pozíció, rövidebb felső cső, nagyszerű négy-forgáspontos rendszer - összességében egy elfogadhatóan mászó, élvezetes lejtőző gép. Csak egy kormányról vezérelhető nyeregcső hiányzik a teljességhez.
A fejlődés útjára léptek! Nagyon szép festés, jó menettulajdonságokkal rendelkezi. Felfelé szépen lehet vele mászni de nem egy verseny geometria. Aki feljutott a csúcsra annak ereszd el a hajam juhúú. Szépen lehet csapatni fordulékony, jól lehet helyezni. Tényleg jó gépet rakott össze a Merida! Aki túrázni és csapatni szeret annak ez a megfelelő bicaj.
A megújult One-Twenty vérbeli trail paripa, amit már korábban mi is megtapasztalhattunk. Lehet szó hosszú emelkedőről – mely felvezet a hegy tetejéig, és jöhet sziklás, technikás lejtmenet – melyen legurulsz.
A karbon-alumínium első és hátsó háromszög kombinációban készült váz igazi élménybringázást nyújt. 27,5 illetve 29”-os kerék méretben is elérhető.
A széria alumínium és karbon változata is könynyebb lett 2016–ra, ezzel új szintre emelve a ONE– TWENTY–t. Mindössze 900 g–os első háromszögével (M–es) a széria legújabb váza megkérdőjelezhetetlenül a MERIDA trail kategória gyöngyszeme. Méreteikből adódik, hogy a váz hátsó háromszögén jóval kevesebb súlyt lehet spórolni karbon használatával, mint az elsőn, így az új karbonvázas modellek a felhasználási területükön legelőnyösebb formában, hibridként dobbantanak 2016–ban. Ezt a megoldást hivatott kiszolgálni a 130 mm–es rugóstag, mely a „Float Link” hátsó résszel tökéletesen együttműködve azt a játékos, könnyen kezelhető, teljes önbizalmat biztosító kerékpárt adja, melyre egy modern trail kerékpárosnak szüksége van. Hasonlóan a NINETY-SIX-hez, vázmérettől függően 27.5"–os vagy 29"–os kerekekkel lesz elérhető az új ONE–TWENTY, melyre teleszkópos nyeregszár is feltehető, vázban vezetett bowdennel.