Két keréken Pekingbe Hír

Mozgásvilág
Mozgásvilág
2008/05/09
Csupán egyszerű elhatározásból két szegedi srác nekivágott a 66 naposra tervezett Szeged-Peking útvonalnak. Nem egy felsőbb célért, nem reklámért. A lényeg, biciklivel Pekingig... ennyi.
Hirdetés

Kerékpárral Pekingig

E mellett az elképzelés mellett nem lehet szó nélkül elmenni, így hát kifaggatuk a srácok képviselőjét pár dologról!

Az út paraméterei:
 

"minimális költség- maximális teljesítmény"
Az időtartam: 2008. május 5 - 2008. július 9
Indulás: Szeged
Érkezés: Peking
Útvonal: Magyarország - Ukrajna - Oroszország - Mongólia - Kína
Szabó Géza 41 éves, Szabó Csaba 29 éves, testvérek
A felhasználható idő 66 nap
Szállások nincsenek foglalva, sátrat visznek.

 

Miért éppen 66 nap? Mi van, ha kicsúsznak az időből? Mi lesz aznap? Megnyitó?  

Az érkezés dátuma július 9., mert arra a napra volt a legolcsóbb a repülőjegy Pekingből Budapestre az előzetes foglalás alapján. Úgyhogy az érkezés dátumát végül is az utazási iroda adta meg :) A 66 nap úgy jött ki, hogy hogy 10 000 km-t elosztottunk 150 km/nappal, amit be mertek vállalni a srácok, és úgy jött ki 66 nap visszaszámolva július 9-től. Kicsit rá akartak hagyni pár napot, és május 1.-én vagy másodikán indulni, de akkor volt a 4 napos szabad hétvége, amit még a családdal lehet tölteni, így május 5.-én indultak.

Szerepelnek-e az útitervben fontosabb, érdekesebb megállóhelyek?

Konrétan a Bajkál tól és Ulánbátor ami fixnek tűnik most, na és Peking :) Állítólag nagyon szép és érdekes a táj, tehát nem kell tervezni, az érdekes helyek maguktól "jönnek".

Milyen utakon haladnak? Beton, föld, autópálya?!

Az utak majd adják magukat, ahogy mondod, beton, föld, autópálya, sivatagi homokkal megspékelve.

Mit esznek a srácok az úton, főznek-e magukra, vagy? Mekkora büdzséből gazdálkodnak?

Azt esznek, amit épp be tudnak szerezni a boltokban. Elsősorban kenyér, zöldség, gyümölcs és víz, amit a legfontosabb, hogy vegyenek. A gázos főzőről volt szó, de már nem fért a táskába. Visznek izotóniás italt, meg multivitamin tablettát kiegészítőként. A konyhai felszerelés: zsebkés, villa, kanál és egy feltöltött sószóró. A vásárlásra a keret 200 000 Ft-nak megfelelő összeg, napi 3 000 Ft-tal számolva. Azért ennyi, mert ennyi pénzük van, pénzbeli támogatás híján.

Hány pár cipőt visznek magukkal, illetve milyen speciális (mint pl. a cipőkopás) felkészülést igényel a dolog?

Egy pár cipőt visznek a lábukon, végül is csak a pedálon lesz a lábuk, nem számoltunk cipőkopással. Végszükség esetére, és szellőzés céljából Gézánál egy szandál, Csabánál (Csubinál - mindenki így hívja) pedig egy mosópor mellé kapott lábujjközös papucs van. (Ez a papucs volt a legkisebb dolog, amit szükség esetére még be tudtunk préselni a táskába)

Láttam elég sok mindent felpakoltak. Mit vittek magukkal?

A bepakolt cuccok: 2-3 rövid és 2-3 hosszú biciklis nadrág, 2-3 mez felső, néhány póló, 2 hosszúujjú pulóver, 2 alsónadrág (bicikliscucc alá úgysem kell, úgyhogy szinte luxus), 5-6 zokni,  1 törölköző, meleg alsó, széldzseki, esőálló dzseki, egy műanyag esőkabát, kalap, bukó, valami paliujj-nak nevezett dolog, olyan kézvédő féle (egy pamutharisnyát vágtunk szét), kamera, fényképezőgép, napelemes töltő, önfelfújó matrac, hálózsák, sátor, egy-egy pótkülső, valamint a bicikliszereléshez szükséges szerszámok, gumistoppoló, fejenként 1-1 racsni, bovdenek, néhány küllő.

 A The North Face-n kívül kik a támogatók?

A North Face már az előző évben is támogatta őket a kalandtúra versenyek alkalmával (kalandakadémia) most kaptak esőálló dzsekit, hosszú ujjú pulóvert, sátrat, hálózsákot, cipőt.

Más támogatókat nagyon nehéz volt találni, inkább csak erkölcsi támogtásban tudták részesíteni őket, hogy hajrá fiúk! Másrészről ez a dolog nem lett igazán beharangozva, mert a Léna és társa sem tudták beszerzeni pl. az orosz vízumot, így kétséges volt a dolog kimenetele, és akkor meg mire kérjenek pénzt vagy bármilyen más támogatást. Így nagyrészt önköltséges lett az út.

Támogatta még őket a szegedi IDC Export-Import Kft a kamerával, napelemes töltővel, fényképezővel, stb.

A harmadik támogató a szegedi Maniac kerékpárüzlet. A fiúk ismerik a boltvezetőt, mert régen egy egyesületben hajtottak, és oda szoktuk hordani a járgányokat. A vasárnapi totális összerakásnál derült ki, hogy a Maniac is támogató, mivel a boltvezető nem kért el egy fillért sem a cuccokért.

Milyen bringákkal vágtak neki az útnak?

Gézuéra Prologue van írva, Csubi biciklije egy Trek 8000-res, amit tavalyelőtt vett a mórahalmi vásárban 18 ezer forintért. A bicikliboltos szerint ez valami 1992-es széria lehet. Ezeken a bicikliken lettek kicserélve a racsnik, meg esetleg amire szükség lehetett, egy nagy szervízt kaptak, plusz csomagtartók lettek felszerelve az eddig csak munkába és versenyre használt felszerelés nélküli biciklikre. (új kerékpár vásárlására nem volt lehetőség, hiszen egy olyan bicaj, amivel jó szívvel elindulna az ember, igen drága - "minimális költség - maximális teljesítmény"). Útravalóul kapták ugye a racsnikat, a plusz gumit, a bowdeneket, stb.

Hogy az út közben látottaknak nyoma is maradjon, a Mozgásvilág.hu jóvoltából Samsung fejkamerát is vittek magukkal a srácok, amivel a fontosabb szakaszokat megörökíthetik.

Sok sikert srácok és kitartást az útra!

Hirdetés