ERGON-omikus újdonságok

ERGON-omikus újdonságok

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc - Támogatott tartalom
2022/10/11
Az ergonomikus termékeiről ismert német cég újdonságai közül szemezgettünk.

ERGON - Made in Germany

Mielőtt azonban belevetnénk magunkat az új termékek közé, nem mehetünk el azon fontos tény mellett, hogy a cég a termékeinek gyártását folyamatosan helyezi vissza Távol-Keletről Németországba, mely első sorban a folyamatos ellátás biztosítását alapozza meg, de a magas minőség fenntartását is szolgálja.

Ez utóbbihoz járul hozzá a számos és sokrétű terméktesztelés is, amiket a gyártó minden egyes új termék esetében a piaci bevezetés előtt elvégez – igen, még a legegyszerűbb felépítésű termékek esetében is, mint egy habosított markolat!

 

ERGON-omikus újdonságok-6
4 színben választható az új GXR zártcellás markolat
ERGON-omikus újdonságok-6
Forrás: Ergon

GXR markolatok

Íme, az ERGON első bilincs nélküli habosított markolata, a GXR! Páran talán elsőre hasonlóságot vélnek belelátni egy régi, klasszikus szivacsmarkolathoz, ám a GXR nem szivacs, hanem zártcellás gumi, azaz AirCell! Ezen anyagnak és a rögzítőgyűrű-, valamint belső megerősítés elhagyásának köszönhetően a markolat nagyon kis tömegű – mindösszesen 90 gramm párja! Fogása nedvesen is nagyon jó, melyhez hozzájárul a bordás mintázata is, aminél arra is figyeltek, hogy a kormány vége fele erősebb tapadást, míg a markolat belső széle fele, a váltókar- esetleg dropper kar használata miatt kisebb tapadást biztosítson – így a hüvelykujjunk kényelmesebben tud „dolgozni”. Természetesen a német gyártóhoz hűen ez az „egyszerű” markolat is ergonomikus kialakítású. Nem egyszerűen hengeres, hanem tenyér résznél íves, így ennek és a sok apró buboréknak köszönhetően nagyon kényelmes rázósabb terepen is. 

Két különböző átmérőben készül: az S-méret 32 mm, az L pedig 34 mm átmérőjű – hosszukban nincs különbség, mindegyik 130 mm. A GXR markolat 4-4 színben választható (fekete, kék, piros, narancs - mindegyikhez természetesen jár a színben passzoló kormányvégdugó is), de hamarosan elérhető lesz Team-verzióban is, ami nem csak színeiben, de tömegében is el fog térni az alapkiviteltől! 

Nagyszerű választás maraton és crosscountry felhasználásra.

 

ERGON-omikus újdonságok-4
Lapos és első fogásra kemény felépítésű
ERGON-omikus újdonságok-4
Forrás: Ergon

AllRoad CORE Pro nyereg

Híresen kényelmesek az eddgi ERGON nyergek, melyhez hű gondolatmenettel tervezték meg az új AllRoad CORE Pro nyerget is. Felhasználási területben kifejezetten az országúti- és a gravel kerékpározást, ezek kombinációját célozták meg ezen termékkel. 

Ahhoz, hogy a sportos, direkt irányítás érzése megmaradjon, amit egy országúti felhasználásnál elvárunk, de közben egy gravel kerékpározásnál is kiváló rezgéscsillapítást és komfortot nyújtson, ennél a nyeregnél egy új technológiát alkalmaztak, a Core HD-t. Az eddigiekben használat Core 3D vaskos csillapító rétegénél vékonyabb, de mind offroad és road felhasználás során is hatékony rezgés elnyelést biztosító BASF Infinergy anyagból kialakított belső részt kapott.

Ez és az erre kerülő strapabíró ortopédiai AirCell hab együttese biztosítja gravel felhasználás során is rendkívül jó rezgés elnyelést (külön nőknek és férfiaknak tervezett kialakítás érhető el!) , így csökkentve a hosszú távú pedálozások során jelentkező fenékfájdalmakat és zsibbadást. Formája kifejezetten a férfi anatómiát követve került kialakításra. A nyereg felső rétegére pedig csúszásgátló szilikon csíkozást helyeztek, mely kényelmesebb testpozíciót és könnyebb kerékpárkezelést biztosít hosszabb távokon is. 

Sine az a TiNox, mely könnyebb, mint a tömör titán, vanádium rozsdamentes acélötvözetből készül, kis mennyiségű titánnal, cső alakú konstrukcióban. A csövek Ausztriában készülnek a világ egyetlen TiNox gyárában.

Két méretben választható: a kisebbik, azaz S/M méretű 139mm széles, ami 9-12 cm ülőcsont-gumó távolsághoz ideális, míg a nagyobbik M/L méretű 152mm széles, és 12-16 cm ülőcsont-gumó távolsághoz ideális. Tömege pedig 275 gramm (M/L méretben).

ERGON-omikus újdonságok-14
A teljesítmény-orientált felhasználók számára kialakított Pro verzió
ERGON-omikus újdonságok-14
Forrás: Ergon

IP Touring és Pro talpbetétek

A leánykori nevén IP3 talpbetét megújult, és rögtön két verzióban választható, mely még felhasználási mód specifikusabbá tette, így még tökéletesebb komfortot és élvezetesebb kerékpározást kapunk. 

Sokan mindaddig nem gondolnak bele, mennyire fontos szereplő a megfelelő talpbetét egy hosszabb kerékpározás során. Pedig számos zsibbadt lábfejjel, fájó térddel befejezett bringázás kellemes élményként is végződhetett volna, egy jó talpbetéttel, mint az ERGON termékei, melyeket a német specialistával, a Solestar céggel közösen lett fejlesztettek. 

Mindkét talpbetét, a Touring és a Pro verzió is elsődlegesen a lábfejek stabilizálásának (azaz a lábfej kifele vagy befele dőlésének megakadályozásának) feladatát látják el. Emellett a hatékonyabb pedálozási energia átadását optimalizálják, és a növelik a talp komfortját. Ezek eléréséhez ergonomikus kialakításúak: speciális, a sarkot és harántboltozatot kiemelés tartja, a sarok közepénél puha hab teszi kényelmesebbé, valamint lábfej-középnél, a középcsontoknál alátámasztást kapott.

A Touring verzió felső rétege egy puha, csuszásmentes és strapabíró-, a középső egy lágy, rezgéselnyelő-, míg a legalsó egy erőátvitelt segítő műanyag anyag. Kifejezetten a kevésbé energikus, sportos bringázásokhoz lett kialakítva, így könnyű benne sétálni is. 

A Pro-verzió kifejezetten a teljesítmény-orientált mountain bike és országúti felhasználást célozza meg, így a talpbetét egy fokkal merevebb, illetve a felső rétege strapabíróbb és ezáltal kevésbé puha anyagból készül, mint a Touring. A nagyobb teljesítmény nagyobb hő kibocsátást is eredményez, így a talp elülső részén szellőzőnyílásokat is kialakítottak.

Mindkét talpbetét 36/37, 38/39, 40/41, 42/43, 44/45, 46/47 méretekben választható.

 

ERGON-omikus újdonságok-9
AllRoad bandázs kifejezetten rázósabb utakra
ERGON-omikus újdonságok-9
Forrás: Ergon

BT AllRoad bandázs

Amikor letérünk a tükörsima utakról, a klasszikus bandázsok által nyújtottaknál picit többre vágyunk: a a rázósabb útviszonyok során is elegendő irányíthatósághoz szükséges nagyobb tapadás, valamint a rezgések hatékony csillapítása elengedhetetlen. Erre kínál megoldást az Ergon új termékével.

Az ALlRoad bandázs nem mondható túl vékonynak, hiszen 2,5 mm vastag, melynek nagy része az AirCell zártcellás habból áll, mely kiváló rezgéselnyelő tulajdonsággal rendelkezik. Ezen habra került kívülre még egy csúszásmentes réteg, melynek mintázata úgy lett kialakítva, hogy mindkét irányból is felteheted – ez a réteg kiváló tapadást és fogást biztosít, bárhonnan is kezd a feltekerését.  

Hossza 210 cm, és 5 színben választható.

Az ERGON termékeket keressétek: Boneshaker Kft viszonteladói

 

Hirdetés