- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Egy mountain bike végigvisz minket a legkülönbözőbb tájakon, széles bordázott jól tapadó gumikon, határozottan halad a terepen és az országutakon. Sokak számára a kerékpározás csak nappali sport, de vannak, akiket nem térít el a lemenő nap vagy a teljes sötétség, hogy felkapcsolják a lámpáikat és egész évben, éjjel-nappal kerekezzenek akár napsütésben, vagy a koromsötét éjszakában. ( a hóban bicajozáshoz már kellő perverzió kell)
Kerékpározni gyakorlatilag bárhol és bármikor lehet, ha van hozzá kedvünk. A tél nem jelenti a szezon végét, a megfelelő ruházat kellő védelmet biztosít a hideg ellen, megfelelő lámpákkal pedig a nem tökéletes látási viszonyok is javíthatók. A kerékpáron a kormányra szerelt lámpák mindenkor a haladási irányban előre kb. 10-20 métert képesek bevilágítani. Ez egy terepi haladásnál nem mindenkor elégséges. A terepen gyorsan kell dönteni milyen sebességgel és milyen nyomvonalon haladunk. Ehhez pedig még nagyobb és még inkább a látás irányába ható fényárra van szükségünk. Az éjszakai kerékpározás izgalmát az adja, hogy csak a fejlámpa által megvilágított keskeny sávot látjuk magunk előtt, sebességünket gyorsabbnak érezzük, ez pedig izgalmasabbá teszi a haladást. Mivel az akadályokat csak későn vesszük észre, gyorsan kell döntéseket hoznunk. A téli vagy éjszakai terepi kerékpározás új érzést kölcsönöz a már megszokott tréningekhez képest.
Amikor off-road kerékpározáshoz választjuk ki a megfelelő lámpát, elsősorban a kellő teljesítményre kell figyelnünk. Az csak kisteljesítményű hagyományos LED-del rendelkező lámpák nem elégségesek; nagyobb fényre van szükség és ha lehet, az új technológiás Luxeon LED-re. Bizony nem nélkülözhető egy komolyabb, széles sugárban is világító fejlámpa. A hagyományos tájékozódási lámpák, Luxeon LED-es izzókkal és újratölthető elemekkel nem véletlenül népszerűek ezen a területen, hiszen ma már vannak olyan LED-es lámpák, amelyek elég erősek ahhoz, hogy elegendő fényt nyújtsanak használójuknak bármilyen terepen.
A dolog lényege, hogy legyen egy lámpa a kormányon és egy a sisakon. A stabil nagy látószögű fényt a kormányon lévő lámpának kell leadni, hogy az előttünk lévő területen ne legyenek árnyékok. A sisakon lévő lámpa pedig nem enged árnyékot a kerékpáros szemszögéből, amelyek nehezítenék a talajviszonyok megítélését. Amennyiben csoportban haladunk, fontos a kellő távolságok betartása, mivel a mögöttünk haladók világítása a mi kerékpárunk árnyékát jelenítheti meg, ez megzavarhatja a mögöttünk haladót, de a zavaró árnyék „kilőhető” egy megfelelő LED-es fejlámpával.
A külső akkumulátoros fejlámpa használatakor fontos, hogy az akkukat lehetőleg a ruházatunk alá „rejtve” tartsuk, mert a hideg csökkentheti az élettartamát. Ruha alatt viselve viszont testünk melegével megnövelhetjük az akkumulátorok üzemidejét, ami nagyon jól jöhet terepen, hisz az erdőben, hegyen nem biztos, hogy lehetőségünk lesz folyton feltölteni lemerült akkuinkat.
A Silva LX típusú fejlámpája csúcs a maga nemében, hisz ennek a nagyszerű lámpának 5Watt teljesítménye 75 méter feletti a hatótávolságot és a szúrófény mellett, remek 15 fokos kúpban szórt fényt is ad, ezáltal nem csak egy keskeny ösvényt, hanem akár egy széles erdei/hegyi utat is könnyedén bevilágíthatunk vele, kiküszöbölve a kiálló gyökerek és rejtett kövek által okozott kellemetlen meglepetéseket.
Így a cikk végén mit is ajánlhatnék mást, mint „Lámpát a fejre, nyeregbe bicajosok!”
Kattanj ránk és válogass kedvedre Silva fejlámpa kínálatunkból