- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A havi bringás forgalom nem csak a tavaly júniust körözte le, hanem az eddigi csúcstartó hónapot, 2020 júliusát is. A biciklis forgalom kitartó növekedéséből látszik, hogy nem csak a koronavírus idején ültek kerékpárra az emberek, hanem maradandó trend lehet a kerékpárra váltás, ezt pedig a kánikula sem akadályozta meg. A Magyar Kerékpárosklub szerint érdemes folytatni a kerékpáros fejlesztéseket, mert láthatóan nagy igény van a biciklis közlekedésre, hosszú távon pedig ez az élhető városok kialakításának egyik legolcsóbb eszköze. Ugyanakkor viszont a már bringázók is segíthetnek ismerőseiknek elindulni - írja mai Facebook posztjában a Magyar Kerékpárosklub.
Ezeken a helyeken napi rekordok is megdőltek a nyári útfelújítások kezdete környékén. Ebből következtethető, hogy sokan az autó helyett, a dugók és a parkolóhely-vadászat elkerülésére választják a kerékpárt.
- Továbbra is a budai rakparti kerékpárút a legnépszerűbb útvonal, itt 175 852 elhaladást mért a számláló, ami mintegy 28%-kal több a tavaly júniusnál.
- Az Árpád hídon 94 562 kerékpározót mérték júniusban, ami majdnem 20%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
- A Hungária körút 50 326 kerékpározója 25%-kal teljesítette túl az előző év azonos hónapját.
- A Múzeum körúton egy irányban mért 59 667 kerékpáros mintegy 20%-kal több a tavaly júniusinál, amiben szerepet játszhat, hogy sokan inkább bringáznak, mint hogy a 3-as metrót pótló buszokkal utazzanak.
- A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton 11.5%-os növekedést jelentett az ott elhaladó 38 166 kerékpározó.
Ez alapján elmondható, hogy nem csak a hétvégén bringázók száma növekedett 2021 júniusában. Az Árpád-hídon, a Bem rakparton, a Hungária körúton és a Múzeum körúton a munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpárforgalom. A Weiss Manfréd úton a munkanapi kerékpárforgalom nőtt, a munkaszüneti napi viszont kicsit elmaradt a tavaly júniusitól.
A Bem rakpart átlagos munkanapi kerékpárforgalma 6400 felett volt, de június elején a 7600-at is meghaladva döntött rekordot. A Hungária körúton 2200 feletti napi rekordot számoltak júniusban, de itt is 1900-as hétköznapi átlagot teljesítettek a munkanapok.
A Magyar Kerékpárosklub posztja felteszi a kérdést arról is, hogy mit tehetünk a további növekedésért?
- III. ker. Szőlő utca - Vihar utca forgalomcsillapítással kerékpáros utca
- III. ker. Gázgyár utca kerékpársáv
- V-XIII. ker. Szent István körút
- V. ker. Balaton utca
- V. ker. Honvéd utca
- V. ker. Szemere utca
- V. ker. József Attila utca (Lánchíd lezárásakor)
- V. ker. Petőfi Sándor utca forgalomcsillapítás
- V. ker. Szabadság tér Nádor és Október 6. utca közti gyalog-kerékpárzóna táblázás
- V. ker. Apáczai Csere János utca kerékpáros kétirányúsítása
- VI. ker. Andrássy út szervizút
- VII. ker. Dembinszky + Wesselényi utca
- VII. ker. Dohány + István utca
- VIII. ker. Elnök utca
- IX. ker. Vágóhíd utca
- XI. ker. Tétényi út folytatása a Bikás parktól délre
- XI. ker. Karolina út
+ kerékpáros kétirányúsítások tucatnyi utcában
Bár elindultak a tárgyalások, ezek közül még csak az Andrássy szervizút 30-as sebességkorlátozása és kerékpáros nyommal ellátása valósult meg, pedig láthatóan nagy igény van arra, hogy még több embernek tegyék vonzóbbá és komfortosabbá a városi kerékpározást - írják.
Amíg viszont a főváros nem lép, mi, már bringázók is segíthetünk elindulni az ismerőseinknek - hívják fel a figyelmet a posztban. Ehhez hasznos linkeket és bringás oktatóprogramot ajánlanak az emberek figyelmébe:
Észak-déli útvonalak térképei, leírásai, videói a 3-as metró vonalán és azon túl...
Budapesti kerékpárút térkép...
Hasznos kerékpáros tanácsok a vásárlástól az írott és íratlan szabályokig...
Bringás oktatóprogramokat is szerveznek a nyáron, a következő Bebiciklizés július 19-én lesz...
Útvonalak a Nyugati lezárása idején működő vasútállomásokhoz...