Nem csak a csokiban van erő Hír

Tankó József
2010/05/12
Energiaszelet V.S. Sportszelet - az utóbbi időben benyaltam egy kis zselét….

Határozottan sportszelet, és egyéb csokoládéfüggő vagyok, így a kerékpár túrákra is ezt a tuningot választom általában, de az utóbbi időben benyaltam egy kis zselét….

Korábban minden túránk előtt a rám váró kihívásokat megbecsülve tankoltam be a hátizsákomba a megfelelő mennyiségű sportszeletet, illetve néhány szendvicset. Szendvicset persze a hagyományos fajtából- kenyér, jóféle szalámi, meg egy kis zöld.  Viszont kérdem én, melyik abszolút zöldfülű amatőr nem így kezdi a kerékpár túrázást? Mivel mindenki ezt látja otthon a családtól, amíg el nem jut olyan bringás körökbe, akik már kicsit rutinosabbak a játékosok, és ellátnak néhány jó tanáccsal.

Laktató, de nem bringatúrára való...

Persze én is hallottam, hogy van sokféle táplálékkiegészítő, mely fokozza a teljesítményt, és jobbá, könnyebbé teheti a tekerést, és a regenerálódást, viszont úgy gondoltam, hogy ezt a dolgot meghagyom a profiknak, nekem megteszi a hagyományos csoki, házi szendvics, folyadéknak pedig az ásványvíz.  Természetesen éreztem én is, hogy egy 60 kilométeres túra közepén megenni egy jól megtöltött zsömlét, meg egy csokit, talán nem a legjobb választás, mert nagyon elnehezít, és nehézkessé válik a további tekerés, de jobb alternatívát nem kerestem.

A legutóbbi két bringás túraútvonal gyártó kerekezésünkön azonban - Mátrában, és a Tátrában- lehetőségünk volt próbát tenni a Penco kerékpárosoknak szánt termékeivel. Kicsit szkeptikusan álltam hozzá a dologhoz, mivel sosem próbáltam ilyen terméket, és nem gondoltam, hogy egy ugyanakkora méretű „hagyományos” csoki és egy energia szelet, vagy zselé között valódi különbségek lehetnek.  A lehetőséget érdekesnek találtam, és titokban azt is be akartam bizonyítani, hogy nekem nem adnak semmi különösebb pluszt ezek a bringástuningok.

piknik

Tehát az első, Mátrai túránk reggelén mint valami eminens kisiskolás bekevertem az előírt mennyiségű narancsízű isotóniás italt a kulacsomba, elfogyasztottam a gyümölcsös energiaszeletet és felpattantam a bringára.  Mátraszentlászló, Kétkerék vendégházától indult tekerés, és egészen Parádfürdőig meg sem álltunk az erdőn át. Kedves kollégám persze- kicsit perverz módon- szokás szerint a nehezebb, tolós útvonalat választotta, és azon haladtunk. Két óra kőkemény hegymenet, és lejtmenet után érkeztünk meg a pihenőpontra. Meglepően konstatáltam, hogy kevésbé érzek szomjúságot, éhséget, és fáradságot mint korábbi hasonló hegyibringás kiruccanásainknál.

Az előírtak szerint ekkor következett a citrusos ízesítésű energiazselé, mely praktikus, fogkrémes tubushoz hasonló műanyag darabból jutathatunk az arcunkba. Hát azt nem mondom, hogy rossz az íze, és az sem, hogy fura az állaga, de egy kis megszokást igényel az első kóstolók számára. Második adagra már elég könnyen csúszik, főleg, ha némi folyadékkal is segítjük a gyomorba való lejuttatását. Igaz, valamit valamiért, ugyanis egy adag zselé megdob annyi energiával, amennyit másfél adag duplahúsos, sajtos óriás mekiburgerrel tudsz bevinni a szervezetedbe. Viszont nem telít el, és megfelelő állapotba hozza vissza szervezeted energiaszintjét. Ezt a lökést meglepő módon én is éreztem, mikor már visszafelé tekertünk! Csak tekertem, és tekertem. Igaz lassan, de nem éreztem azt az elementáris fáradságot, mely átszokta járni testemet egy ilyen túra vége felé. Elsőre mondhatjuk jól vizsgázott a hármas kombó.

Természetesen egy bizonyíték nem volt elég, így a második, tátrai túrán is górcső alá vontam a szereket. Hát ha csak olyan passzban voltam, a pr szöveg hatott, vagy a csillagok álltak olyan szögben először, hogy éreztem a hatást.  A bejáratott módon jártam el: Izotóniás ital bekever, energiaszelet betol a szájba, és hajrá! Tekerés 900 méterről 1300 méterre. Sziklás, köves, brutális, néhol tolós emelkedők. És mire a csúcsra értünk-mely még csak félút volt a túrának- elég szépen elkészültem az erőmmel. De folytatva a rendszert zselé benyal, és tekerés tovább. Szállásra visszakerekezve ismét belém hasított a felismerés, hogy megint végigtekertem, nem toltam, és nem vagyok teljesen elkészülve minden erőmmel, és közben sem voltam.

Összegezve: Amatőr felhasználóként megfelelően alkalmazva, adtak annyi pluszt ezek a termékek, mellyel egy közepes, vagy egy hosszabb, erőt próbáló hegyitúra sokkal élvezetesebb és kevésbé fárasztó lehet. Sőt, kezdő, illetve amatőr kerékpár maratonosok számára a nagy igénybevétel miatt is jó szolgálatot tehet. Profik pedig úgy is tudják mi a jó nekik. Persze a sportszelet azért továbbra is ott fog majd lapulni a táskámban!

Energia szelet: megnövelt gyümölcstartalommal, amely antioxidációs rendszert tartalmaz a szabad savgyökökkel szemben, mindezen felül készenléti energiaforrásként is szolgál MCT zsírok és szacharidok formájában. A hatékony anyagok optimális kombinációjának köszönhetően megszünteti a fáradtságérzetet, stresszt, és a kimerültséget.

Energia zselé: magas antioxidáns (vit. C, E, B-karotin) és Na, K tartalommal. Az energia kizárólag a benne lévő cukrok és poliszaharidek lebontásából keletkezik. Nem tartalmaz semmilyen szintetikus zselésítő anyagot.

Ionogen Folyadékpótló sportital: Folyékony szirup koncentrátum, magas vitamin és ásványi anyag tartalmú, hypotóniás elektrolites ital készítéséhez. Az optimális ion tartalom (Na, K, Cl, Mg) megfelelő aránya, garantálja a jó teljesítmény szintentartását, a folyadékpótlást, és a szervezet regenerálódását.