- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Barátaink a Rudy Project-nél egy röpke barátias hangulatú csevegésre invitáltak az idei Bringaexpo alkalmával, ahol rövid időn belül kalapáccsal ütöttem a lencséket pedig még nem is ittunk…
Ötletesen így szemléltették nekünk a törhetetlen ImpactX lencse családot. Az ImpactX alapja az a szabadalmaztatott poliuretán optikai polimer-család, az NXT®, mely átlátszó és törhetetlen, és amely eredetileg az “ámerikai” hadsereg számára lett kifejlesztve. Kitűnő marketing érzékkel megáldott barátom, a magyarországi Rudy Project képviselője át is nyújtott egy, az ebből az NXT anyagból készült tömböt melyben jól láthatóan egy lövedék figyelt. A promóciós szöveg szerint az anyag olyan tulajdonságokkal rendelkezik, hogy a kilőtt golyót nem csak hogy megfogta de rugalmassága miatt még a bemeneti nyílás is összezárt. Hoppá, gondoltam, majd leleplezem én ezt a fogyasztóknak szánt összeesküvést.
Meg is ragadtam a kalapácsot és nagy elánnal kezdtem püfölni az erre a célra odakészített lencsét.
Kedves olvasó már gondolhatja, hogy nem nyertem. Sőt, bosszantóan az évek óta hasonló kalapács ütéseknek kitett teszt lencse kevesebb karcolással rendelkezett, mint a saját, gondosan óvott pápaszemem. Hmm…
A tavalyi Eurobike-on már megcsodálhattuk egy mesés bemutató keretében a Rudy Project idei újdonságait, melyek mostantól itthon is elérhetők.
Figyelmemet leginkább a Tralyx keltette fel, mely egy végtelenségig minimalizált súllyal rendelkező sport zsuga (szemüveg alá szakzsargon). Ez elég nyilvánvalóan a kereten végig körbefutó nyílásokkal és a gondos anyagválasztással érték el. A nyílások “mellékterméke” az átlagon felüli szellőzés is, ami a speciális víztaszító bevonattal rendelkező lencsékkel felszerelve elgondolkoztatott.
Csak kellene szerezni egy ilyen szemüveget, hátha a napi szintű bringázások alkalmával nem párosodna be minden egyes megállásnál a szemüvegem? A design nekem egyébként enyhe retro érzést sugall, ami sportszemüvegek terén számomra, jelenleg előny.
A Synform nem kevésbé látványos darab. Az egész szemüveg egy db lencse méretűre összehajtogatható úgy, hogy a minőségi alapanyagoknak és tervezésnek köszönhetően valószínűleg pár év múlva sem fog lötyögni az illesztéseknél, hatjtásoknál. A széthajtható részeket használat közben mágnesek tartják még jobban egyben. Az egész apróságot egy egyedi keményfedelű tokban tárolhatjuk- a zsebünkben!
Nézd meg a többi képet is! Klikk!
Hála istennek látásom mint, a sasé amióta gyerekkoromban eltávolították a fejemről az sztk keretes, Leocoplasttal leragasztott őrületet. Ezért kevésbé tudom beleélni magam a látáskorrekció ezen előnyeibe.
Ennek ellenére csak elismeréssel tudtam bólogatni a felsorolt lehetőségeken és technológiákon, melynek lényege:
“Számos megoldás közül választhatnak a látáskorrekcióra szorulók – dioptria méret, igény és pénztárca függvényében. A legegyszerűbb inzertes megoldások mellett, egyedülálló módon, már a törhetetlen és fényre sötétedő, magas bázis görbületű (8) lencséket is dioptriázni tudja a Rudy Project! A prizmakompenzált, és akár multifokális lencsék külső szemlélő számára nem különböztethetők meg a nem dioptriázható változatoktól, ráadásul maximális periférikus látást biztosítanak, széles dioptriatartományban!”
Végezetül egy történet ami már-már legendás, de az biztos, hogy érdekes:
Az egész egy fogadással kezdődött…
A 80-as évek elején Rudy Barbazza a Hondának gyártott be alkatrészeket. Egy üzleti megbeszélés során - mit tesz isten, egy amerikai kocsmában ücsörögve - a kezdetleges, funkcionalitás nélküli szemüvegekre, majd az elképzelt ideális sportszemüveg tulajdonságaira terelődött a szó, mire Barbazza azt állította, hogy Ő könnyedén le tudna gyártani egy ilyet. Mivel a többiek kétkedve fogadták kijelentését, miután hazatért, két héten belül elkészített egy szemüveget, ami az asztalnál felmerült ötleteket tudta. Miután az érintettek megkapták a terméket mindenki odáig volt tőle, és egybehangzóan támogatták, hogy ezt kezdje sorozatgyártásban kínálni.
A Rudy-nak olyan nevek segítették a termékek fejlesztését, mint Bernard Hinault, Miguel Indurain, Marco Pantani, Jan Ullrich, Erik Zabel, Ivan Basso és Peter Sagan stb…
Remélem nem derogálnak?