Menü

2008.07.18.     Hozzászólás 1

Napelemes bringa az utcákon - PannonRider

Zugló utcáin némán suhan egy furcsa járgány, egy háromkerekű, napelemes valami. Mi lehet ez? Ez bizony a hazai fejlesztésű hibridjárgány (elektromos és emberi erő) - remélhetőleg a jövő közlekedési eszköze, a PannonRider.

A Pannon Solar Innovációs Kft.  alapítói az alternatív és megújuló energiák, közülük is elsőként a napenergia alkalmazását valamint az ehhez kapcsolódó eszközök kutatását, fejlesztését gyártását és magyarországi terjesztését tűzték a tagság céljául. Egy híján egy tucat évnyi tapasztalattal a hátuk mögött most valami igazán örvendetesen dolgoznak:

 

A városi szmogra, dugókra, magas üzemanyag, és bérletárakra válaszul egy olyan  közlekedési eszközt fejlesztenek, ami a   


- Nap erejét használja energiaforrásként

- Meghajtása hibrid: elektromos, és emberi erő

- Kerékpár kategóriájába tartozik, nem kell jogositvány, nincs kötelező biztositás, súlyadó

- Megvédi utazóját a széltől, esőtől, városi portól, ugyanakkor egyáltalán nem szennyezi környezetét

- Hatótávolsága lehetővé teszi a mindennapi  használatot, munkába járást.

- Lehetőséget teremt a mindennapi testmozgásra

 


az első vázlatok, a terv és a koncepcióautó

 

A Koncepció:

Végy egy kerékpárt! Két kerekűt, három kerekűt? A két kerék mindenképpen kisebb erőt  igényel, ugyanakkor a három kerekű megoldásnak számos előnye van. Teljességgel burkolható, megálláskor nem kell letenni a lábad. Sok ember idegenkedik a kerékpártól, a három kerék nagyobb biztonságot ígér. A három kerekű nem érzékeny az oldalszélre. És végül: igen kényelmes testhelyzet alakítható ki, hasonlatosan az autóvezetéshez. 

Alakítsd át hibrid járművé! Ehhez használj három fázisú elektromos meghajtást, mely egyből biztosítja a magas hatásfokot, és a fékezés energiájának visszatöltését az akkumlátorokba. A fogaskerekek, sebességváltó egyből fölösleges teherré és zajforrásá válik. - A be nem épített alkatrészekért örök garancia vállalható. 

Lásd el napcellákkal! A hely egy ilyen eszközön kevés, a csúcstechnikát kell alkalmazni. Ma már kereskedelmi forgalomban kaphatóak olyan cellák, melyek 1 m2 felületről akár 150W-ot is képesek összegyűjteni. - Egy autó a városi használatkor az idő 80%-ban a munkahely előtt várja gazdáját. - A napcellák a tervezett akkumlátort egy nap alatt töltsék fel: Bőven van idő az akkumlátorokat feltölteni.

Készülj fel a burús időkre! Másodlagos energiaforrás: Akkumlátor. A bicajon nem csak a hely kevés, fontos, hogy könnyű is maradjon. Itt is hívjuk segítségül a csúcstechnikát. Azt mondják a bölcsek, hogy nem kell a csőben a lyukat kitalálni: Alkalmazzuk a hibrid járművekben már bevált könnyű, de bivajerős Lithium-nanofoszfát akkumlátorokat. (A123 cell) Itt az energia tárolás veszteségmentes, csaknem 100%-os.

Adj a kényelemnek! A bike-ot burkold be, lásd el kényelmes üléssel, tégy rá visszapillantó tükröt, komputert, vagy fordíts: Előbb készítsd el a burkolatot önhordó karosszériaként, és a kerékpárból már csak a kerekek kellenek.

 


Az álom

 

A prototípus napcellák nélkül is már ígéretes városi közlekedési eredményeket produkált. 37 km/h-ás végsebességet képes elérni és akár 25 km-t is képes megtenni. Ezek az eredmények a mindössze 4,6Ah akkukapacitás mellett készültek. Ezt még kiegészíti majd a fékenergia visszatáplálása, a napenergia és az emberi erő, amivel a kapott értékek jelentősen megnövekednek.

Reméljük, hogy a prototípus mihamarabb sorozatgyártásra kerül és nemsokára PannonRider találkozókon oszthatjuk meg tapasztalatainkat egymással!

Olvass többet a témáról: kerékpár

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • anjus 2014.07.13.   08:57

    anjus

    Magyar átlagfizúból vegyük meg mi? Kac kac..

    válasz erre...