Menü

2010.05.26.     Hozzászólás 1

Mire jó egy síparadicsom nyáron?

Hát síelni biztos nem - hacsak nem gyepsízünk -, de mi inkább bringáztunk egyet Donovalyn. Frankó volt!

Kollégával kitaláltuk, hogy dolgozni kéne valamit, ezért beszereztünk két Kellys mountainbike-ot (csak a jóérzés kedvéért egy fullcarbon Raptort, meg egy össztelós Oxam-ot), és irány Donovaly. A lepukkant Skoda (már bocs kolléga) megjelenését alaposan feldobta a Thule bringatartón két Kellys bringa, nem is hagytuk sehol őrizetlenül :)

Galériához klikk a képre!

Bő három óra alatt megérkeztünk a téli síparadicsomként ismert vidékre, ahol már csak néhány hófoltocska és a síliftek árasztottak némi "sí-hangulatot". Bár a Patty apartman csábított volna pihenésre, nekünk dolgoznunk kellett: bringásszerkó fel, térkép-böngészés, bringabeállítás és uccu neki.

Három útvonalat néztünk ki magunknak: egy családi, gyerekekkel is bejárhatót; egy közepes nehézségű, néhány órásat; és egy hosszú, komolyabb megoldásokkal is megtűzdelt nagytúrát.

Kezdtük a közepessel és csak hogy hűek maradjunk saját tájékozódási képességünkhöz, sikerült eltévednünk. Dehát a túra így lesz kalandos, nemdebár!? Meg amúgy a jelzés hiánya miatt választottuk a rossz utat, de jól leírtunk mindent, hogy Te ne tévedj el, ha erre jársz. Ahhoz képest amúgy, hogy tájékozódáshoz a memóriánkon és a fényképezőgép kijelzőjén nézegetett térképen kívül nem használtunk mást, egész jók voltunk.

Az volt a tervünk, hogy az út majdnem-végén iszunk egy jót a térképen is jelölt forrásból, de csak egy bizarr, rozsdásvizű kutat találtunk. Ugyan kedves gombaformájú kút volt, inkább a kulacsunkból ittuk az izo-löttyöt.
Teljes túraleírás: Rozsdás-kútból kortyolgató

Galériához klikk a képre!

A durva túra kellemesen keményre sikerült a tolós és bringát vállra vevős lejtős szakadékok miatt. Mivel kolléga (alias kontrollszemély) nem kezdte el közben a feljebbmenőimet emlegetni, ezért teljesíthetőnek minősítem. Amúgy meg carbon-bringát emelgetve nehogymá' káromkodjon nekem!
Teljes túraleírás:
Bringával a háton

Galériához klikk a képre!

A lájtos családi túra egy ponton csatlakozik a durva túrához. Így akár össze is lehet beszélni, hogy mire apuka már majdnem visszaér a férfias tekerésből, a kis család már ott várja az út végén. Az utolsó kilométereket pedig együtt teszik meg boldogan, énekelve, nevetgélve. És persze a kishíd előtt egy nagy fagyizás is dukál.
Teljes túraleírás: Fagyizós bringázás a sípályán

A kellemes időben a rövidujjú pólónak hála sikerült némi parasztbarnaságra szert tenni, dehát végső soron, nem nyaralni voltunk, hanem dolgozni... Ami biztos, ide még visszatérünk, mert van jópár további hegycsúcs, ami meghódításra vár.

A túra amúgy is jó volt, de ami még kényelmesebbé tette:

Könnyű, jól irányítható és durván jól kinéző összteleszkópos és fullcarbon bringák:
Kellys Raptor carbon kerékpár
Kellys Oxam össztelós kerékpár

Egy stabil kerékpárszállító az alacsonyabb fogyasztásért és kisebb menetzajért:
Thule HangOn 972 vonóhorogra akasztható kerékpártartó

Kényelmes és mindennel felszerelt szállás az útvonalaink közvetlen közelében:
Patty apartman

Olvass többet a témáról: kellys, donovaly, kerékpártúra, útibeszámoló

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.

Nati

Remélem lesz lehetőségem kipróbálni, nagyon tetszenek a leírások! :)