Közép-burgenlandi kerékpáros kalandok

Benecz Ferenc - Támogatott tartalom
2023/06/16
Burgenlandról a legtöbb embernek két dolog jut eszébe: a Fertő-tó és a borok… pedig Ausztria legkeletibb tartománya rengeteg egyéb kikapcsolódási lehetőséget és vonzó kedvezményeket is kínál.
Közép-Burgenlandi kerékpáros kalandok-2
Az elmaradhatatlan burgenlandi tájkép szőlővel
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Burgenland kerékpáron

Mi is már bemutattuk nektek többek között a Burgenland Trails kerékpáros parkot– ahol az endurós és trail bringások élvezkedhetnek -, a Paradise Route-ot is, a könnyű, többnapos trekking túrát, és persze a Fertő-tó körüli B10 kerékpárutat, ahol számos kulináris és kulturális élményben volt részünk.

Mostani kalandunk során Közép-Burgenlandba, annak is Rosalia régiójába indultunk két napra, hogy két kerékpáros kört is fedezzünk fel nektek. Ezekről hatalmas adag élménnyel tértünk haza, miközben mindkét körben hagytunk bőségesen a következő alkalomra is megtekintendő pontokat.

Burgenlandi kerékpárutak

20 fürdőtó

Burgenlandban nem csak a Fertő-tó várja a felfrissülni vágyókat. Összesen 20 olyan tó található a tartományban, ahol fürdeni lehet. Ezekhez természetesen kerékpárút is vezet. Mi összesen 5-öt próbálunk ki, látogatunk meg kerékpározásunk során. Mi két nap alatt, a kerékpártúra keretében összesen 5 ilyen tavat vagy strandot látogatunk meg.

A fraknói fürdővel kezdtük, ami egy felduzzasztott tó, sekély gyerek résszel és egy mélyebb, ugrótoronnyal is ellátott oldallal. 50 méteres csúszda, játszótér és büfé színesíti a kínálatot. Bővebben itt

A következő fürdőtó, amiben megmártózunk a rohrbachi. Ez egy 2250 m2 vízfelületű tó, melyet kizárólag mesterséges úton tisztítanak. Egy tenisz pálya mellett található, a tenisz mellett sok más egyéb sportolási lehetőség is van helyben. További információk

A neutali Waldbad egy gyönyörű, kékvizű strand, ahol gyerekmedencét, ugrótornyokat is találunk az árnyat adó fenyők ölelésben. További infó

A Sonnensee Ritzing Burgenland legtisztább tava, az általunk kipróbált tavak közül a legnagyobb. A Liszt Ferenc túra útvonalától kis kitérővel érhető el, de mindenképpen megéri. Infó

Az utolsó általunk kipróbált tó, a Sankt Martin határában található fürdőtó. Ezt is kizárólag természetes úton tartják tisztán. A tó mellett található kemping többnapos ott tartózkodásra kínál lehetőséget. Infó

Közép-Burgenlandi kerékpáros kalandok-12
Forrás: Kakuk András - Mozgásvilág

Eperföldek, rózsák és fürdők, avagy a Rosalia kerékpárút

Mostani kalandunk során elsőként a Rosalia kört gurultuk végig Mattersburg mellől - mi az órajárásával ellentétesen haladtunk a körön, ami a hivatalos menetirány is, de érzésre ellenkezőleg sem lett volna panaszunk. A kiírás szerint 59 kilométeres kört mi még pár kilométerrel megtoldottuk – bár magán az útvonalon is rengeteg látni- és kipróbálnivaló akad, mint például a természetes tófürdők, a rózsakertek, az eperföldek, a borok, a különleges kilátók, a szobrok, és maga az Örömforrás is, de rövid kitérőkkel további érdekes és izgalmas lehetőségeket érhetünk el. Ilyen többek között például a teichwieseni láp, melyre egy domb tetejéről kiváló kilátópont nyílik, és élvezhetjük az igen gazdag élővilág, főként madarak látványát. De csak pár kilométer kitérő a Fraknói tófürdő, ahol csúszda és ugráló stég is várja az aktívabban pancsolni vágyókat. És ha már Fraknó, akkor a város fölé magasodó vár is csábító - már csak a látványával is, ami nem csoda, hiszen Burgenland egyik legismertebb jelképe. Falai között kiállítások és közkedvelt étterem is található. Így összességében jól látható, hogy ez a kör egy erős és amúgy nehéz szelektálással is a nap elejétől a végéig telis-tele lesz élménnyel, ezért érdemes korán kezdeni a tekerést!

Közép-Burgenlandi kerékpáros kalandok-6
Bringás-hajtány Markt St Martinban
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Kulináris, kulturális és természeti élvezetek, avagy a Liszt kerékpárút

Második napon, bár kilométerből lehet, de behatásokból aligha vár minket kevesebb. A Liszt Ferenc emléke előtt adózó kör elsődlegesen a zeneszerzővel kapcsolatos kulturális programot kínálja a művészetek kedvelői számára - hiszen az útvonal a mester szűlőháza mellett halad el, mely napjainkban múzeum. Emellett kulináris kalandokat, valamint természeti szépségeket is tartogat számunkra, így például Horitchon település határában (is) pincészetekben frissülhetünk fel a környékre jellemző kékfrankos kóstolásával. De a közvetlen a kör mentén található pontokon felül ezen útvonalnál is kisebb kitérőkkel további izgalmas lehetőségek várnak ránk – így oda-vissza 8 kilométer bringázással elérhető Burgenland legtisztább vizű tava, a Sonnersee, ahol a strandolás mellett ehetünk és ihatunk is, vagy a kör útvonalától hasonló távolságra fekvő Markt St Martinban bringás-hajtánnyal vonatozhatunk végig egy 23 kilométeres, ma már használaton kívüli pályán, illetve ugyanezen település határában találunk még egy természetes tófürdőt, ahol a felfrissülés mellett helyben, frissen fogott pisztrángot sütnek nekünk…

Közép-Burgenlandi kerékpáros kalandok-1
A mindent vivő lap - Burgenland Kártya
Forrás: Burgenland Tourismus - Thomas Schmied

Egy kártya, ami ingyen van és spórolhatsz vele

És mindezek mellett arról se feledkezzünk meg, hogy nagyon megéri legalább egy éjszakát eltölteni Burgenlandban, hiszen az úgy kapott Burgenland kártya révén számos szolgáltatás, így például az általunk most érintett kerékpáros körök mentén fekvő strandok is ingyenessé válnak! Már két aktív nap alatt is visszajön a szállásunk árának nagy része…