Menü

2016.09.07.     Hozzászólás 1

Láthatatlan kerékpárlakat

Mindig öröm hazánk fiával összefutni a Eurobike-on pláne, ha pálinkával kínál, ha valami érdekeset állít ki.

 


Véletlenül futottunk bele Holló Csabába aki a saját fejlesztésű láthatatlan, nyeregcsőbe integrált lakat prototípusával próbálta lenyűgözni a közönséget.

A kerékpérlakat fontossága kérdés nélküli, de, hogy milyet vegyek az nem. A jók, biztonságosak vagy kicsik vagy dög nehezek és otrombán festenek a bringán.

Ezt sokan szerették volna már megváltoztatni, pl a Seatylock is. Ők jelentek meg először egy nyeregbe rejtett lakattal. Ennek hátránya, hogy ez igazából egy speciális nyereg, ami hát legyünk őszinték elég ronda. További hátránya, hogy nyereg téren mindenki másra esküszik amiről ebben a megoldásban le kell mondania.

Ezt a koncepciót gondolhatta tovább a fejlesztő, hiszen mennyivel praktikusabb ha mindenki használhatja továbbra is a neki megfelelő nyerget.

Láthatatlan kerékpárlakat

A Lockinvisible-re elkeresztelt lakat kívülről tényleg rejtve marad, egy strapabíró, nyers acél színű nyeregcső az ami látható, semmi más.

A nyeregcsövet kivéve bújik elő a turpisság. A termék egy egymásba csúsztatható acélcsövekből álló lakat, melyek 360 fokban forgatható könyökökkel kapcsolódnak egymáshoz. Nagyon fontos, hasznos ez, hiszen a hajtogatható lakatok nagy része csak 1, max 2 irányban forgatható ami nehézkesebbé teszi használatukat.
2 méretben tervezett lakat kisebb változata is kellő átfogással rendelkezik, veri a kisebb, közepesebb U-lakatokat és a hajtogathatókat is. Súlya ellenben meghaladja a megszokottakét. A kiállításra két méretben készült prototípus saválló acélból:

100cm - 1,5kg
140cm - 1,9kg

Lockinvisible Forrás: Paraferee- Mozgásvilág.hu

Az elgondolás elegáns, praktikus de mivel csak egy koncepcióról van szó, gyermek betegségei még vannak. Pl. az, hogy a rudak egymásból kicsúsznak amikor a helyére illesszük őket így minden esetben megütik a vázat belülről. Erre azt találta ki a fejlesztő, hogy egy szivacs csövet ad a termékhez amit méretre vágva kell elhelyezni a vázban, hogy felfogja a rudat.

Kihajtva Forrás: Paraferee- Mozgásvilág.hu

Elég macerás procedúrának tűnik, pláne akkor, ha később a szivacsot cserélni kell valamilyen okból...főleg annak tudatában, hogy ezt egy egyszerű gumivéggel orvosolni lehet.

Egyelőre csak 27 mm-es átmérőben gondolkodik Holló Úr, de ez nyilván igények függvényében könnyen orvosolható, amiben reménykedünk mert így tesztelni sem tudjuk...:(

 

Olvass többet a témáról: EuroBike 2016

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • Laya 2016.09.29.   08:58

    Laya

    nem látom, hogy mi lenne az előnye. láthatatlan? Az szempont? Inkább ellenkezőleg. Egy jól demonstráló lakat kell, amit a tolvajok messziről is látnak (haladás közben) és kevésbé veszik célpontnak. A nyeregvázcsőbe meg beesik az eső. kéne rá egy dugó, amit vagy lelopnak vagy nem, vagy elveszik vagy nem, de enélkül is elég macerás a le-kikötözés.

    válasz erre...