Időutazni is lehet napi 2735 forintból!

(x) - Támogatott tartalom
2014/03/07
1000 napja van úton a fekvő kerékpárjaikkal a földet megkerülő fiatal magyar házaspár

Zita és Árpád csupán napi 2735 forintból élnek és utaznak a világ körül, de nagyon gazdagnak és szerencsésnek érzik magukat. Félúton járnak az Egyenlítő és a Déli-sark között, és hamarosan időutazók lesznek.

Új-Zélandon tart az a magyar házaspár, akik elhatározták, fekvő kerékpárjaikon 40 ezer kilométert megtéve megkerülik a földet.

„Ma ezredik napja, hogy elindultunk Budapestről. Mivel rengetegszer megkaptuk a kérdést, hogy »Kinek van erre ideje és pénze?«, ezért a kezdetektől fogva fillérre pontos táblázatot vezetünk a költségeinkről, amely 1000 sorhoz ért, ezért most publikáljuk. A számokból kiderül, hogy havonta 82 ezer forintot költünk fejenként, ami napi 2735 forintnak felel meg. Egy autó árát spóroltuk össze indulás előtt, de az autó helyett a világot választottuk. A pontos költségeket azok kordában tartása végett vezetjük, és azért, hogy példánkkal megmutassuk, hogy kellő tervezéssel, okosan, nyitott szívvel és lélekkel, kerékpáron és sátorral utazva ilyen kevésből is ki lehet hozni egy utazást – amelynek a végén garantáltan gazdagabban, élményekkel feltöltődve fogunk hazaérkezni” – nyilatkozta Árpád, aki szerint a világ felfedezése elsősorban elhatározás kérdése.

Zita és Árpád
A nagy kalandra vállalkozó fiatalok jelenleg Új-Zélandon járnak, 1000 napos útjuk alatt eddig 24 400 km-t tettek meg különleges fekvő kerékpárjaikon.

Zita és Árpád Forrás: 360fok bringa
Kép forrása: 360fok bringa

„Több mint két hónapot töltöttünk a föld egyik legszegényebb országában. Személyesen megéltük, láttuk az életüket, amely materiális értelemben, a mi szemszögünkből nézve igen nyomorúságos, de ők ezt mosolyogva, boldogan élik meg, szinte tudomást sem szerezve szegénységükről. Csodálatos barátságokra tettünk itt szert, és egyébként sem voltunk azok a panaszkodós típusok, de azóta egyáltalán eszünkbe se jut az ilyesmi. Túlzás nélkül átértékeltük az életünket” – meséli Zita, akiben Banglades hagyta a legmélyebb nyomokat.

Játék Bangladesben
Zita tapsolós játékra tanítja a gyerekeket Bangladesben, a rohingya menekülttáborban

Játék Bangladesben Forrás: 360fok bringa
Kép forrása: 360fok bringa

„Ha az emberek a tengerpart helyett 2 hétre Bangladesbe mennének nyaralni, utána garantált lenne az egész éves boldogságuk és elégedettségük” – mondja Árpi.

Melltartók és guruló házak félúton a Déli-sark felé
Útjuk során rengeteg furcsasággal is találkoznak, amelyekben Új-Zéland sem szűkölködik

Melltartók Forrás: 360fok bringa
Melltartók

Guruló házak Forrás: 360fok bringa
Guruló házak

A minap egy kerítés mellett bicikliztünk el, amely több száz méter hosszan melltartókkal volt teleaggatva. Aztán testközelből is szemügyre vehettünk egy házköltöztetést. Ausztráliában sokszor láttuk, hogy kamionok egész házakat visznek a platójukon, de ott mindig csak elszáguldottak mellettünk. Lenyűgöző, ahogyan egyszerűen csak felpakolják és odébbszállíttatják ezeket a könnyűszerkezetes, földrengésbiztos favázra épített otthonokat”– mesélte lelkendezve Zita.

Félúton
A 45. szélességi körnél, félúton az Egyenlítő és a Déli-sark között, még az időutazás előtt

Félúton Forrás: 360fok bringa
Kép forrása: 360fok bringa

A házaspár Új-Zéland után Hawaii felé fogja folytatni a végtelen utazást, amely egyben a nászútjuk is. „Eredetileg nem terveztünk megállni a polinéz szigeteken, de mivel onnan már belföldi repülőjáratok közlekednek Kaliforniába, ezért így a legolcsóbb átkelnünk a Csendes- Óceánon, és így is fogunk tenni. Ez már csak azért is érdekes lesz, mert így az időutazást is ki fogjuk próbálni: mivel Új-Zéland és Hawaii között a repülőnk keresztezni fogja a nemzetközi dátumválasztó vonalat, ezért május 20-án fogunk felszállni, és 9 órával később május 19-én fogunk leszállni” – magyarázta nevetve Árpád.

Zitáék az USA után Közép- és Dél-Amerika országain keresztül folytatják kalandos világ körüli útjukat, melyet 2015 szeptemberében szeretnének befejezni Magyarországon.

Zita és Árpád kalandjait a naponta frissülő Facebook-oldalukon, valamint nagyon részletes, személyes hangvételű blogjukon követhetik nyomon az érdeklődők.