- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A németül tökéletesen beszélő Pornói Istvánnal együtt utaztunk ki a müncheni ISPO kiállításra, ahol első alkalommal találkoztunk a Meindl márkával. Hazánk akkor még fehérfolt volt a nyugati gyártók és nagykereskedők térképén, így viszonylag könnyű volt felvenni a kapcsolatot, de megtartani annál nehezebb ¬ – emlékszik vissza Toldi György, a Tengerszem túrabolt alapítója. – A megkövetelt pontos fizetés, a rendszeres kapcsolattartás és a felívelő forgalom elengedhetetlen részét jelentette az együttműködésünknek.
Alfons Meindllel, a cég alapítójával folytak egyeztetések. Hiába volt már akkor is nagy cégvezető, és hiába volt közte és a Tengerszem között hatalmas vállalkozásbeli különbség, Meindl úr sosem éreztette ezt velük. Mindig közvetlen és érdeklődő volt – sőt, néhány magyar szót is megtanult, amelyeket előszeretettel használt a találkozások során.
Nemcsak ez a kettő hiányzott, eleinte még fax is alig volt. A kezdetek kezdetén a Petzl céggel, és még néhány más partnerrel például lyukszalaggal történt a kommunikáció. És hiába volt a Meindl azon kevés márkák egyike, amelynek üzeme ténylegesen az anyaországban, azaz Németországban van, akadtak fennakadások a kommunikációban. Napjainkban meg hiába a sok okoskütyü, az internet, csak a tempó lett gyorsabb, könnyebb nem igazán.
A kezdeti nehézségek ellenére a két cég, a két vezető között szívélyes és baráti kapcsolat alakult ki. Sajnos Alfons Meindl már nincs közöttünk, szinte a munkából ment el (1929-2006). Még a 75. születésnapjára a gyár munkatársai készítettek számára egy különleges ajándékot: egy 75-ös méretű bakancsot. Ez a későbbiekben a Tengerszem Dohány utcai üzletébe került, ahol napjainkig bárki megtekintheti. A céget azóta két fia, Lukas és Lars Meindl vezeti.
Alfons úr egy alkalommal bizonyítani kívánta magyaros jártasságát, mert a magyar leányvállalat miatt sokat járt nálunk. Az általa ismert magyar szavak közül a számomra ismeretlen "piko" szót erőltette. Az összes megszerzett empatikus és beleélő készségemmel próbáltam megfejteni a szó jelentését, de nem ment. A kudarc láttán Alfons úr két mutatóujját a homlokához emelte, ekkor jöttem rá, hogy a BIKÁról van szó.
A mennyiség mindenképpen. A központ az évtizedek során felvásárolt néhány gyárat, amelyek korábban a vasfüggöny mögött termeltek, többek között a szlovén Planikát és Magyarországon egy kámi felsőrész készítő üzemet. Globális vállalat lett – a futócipőit és a szandáljait például már Kínában gyártja.
A főtermelés persze megmaradt a kirchanschöringi gyárban, ahol 200 alkalmazott változatlanul bajor minőséget állít elő a Meindl több mint 300 éves hagyományainak megfelelően. A termelési módszer átalakult az idők során – több a gépesítés és kevesebb a kézi munka –, de egy dolog nem változott: a megbízható és kiváló minőség, valamint a folyamatos fejlesztés (innováció). Ezt nem volt könnyű megtartani a megnövekedett mértékű tömegtermelés igénye mellett.
Ma már több, mint egymillió pár lábbelit állítanak elő évente, és forgalmaznak szerte a világon. A célterület rendkívül sokszínű: az Alpoktól az afrikai sivatagokon át Ázsiáig, Dél-Amerika dzsungeleitől az ausztrál vadonig számtalan alpinista, kalandor és kikapcsolódni vágyó gyalogol és utazik a Meindl lábbelijeiben, és esküszik a márka bakancsaira, illetve cipőire.
A magas minőségű termékek megkövetelik az ugyanolyan szintű kereskedelmet, és a speciális partneri bánásmódot. Ennek érdekében tovább bővítették a németországi logisztikai központot. Az eredményes évek alatt számtalan hazai és nemzetközi díjat és elismerést nyert a cég, melyek megerősítették a minőségi színvonal és a folyamatos innováció megtartását, illetve további növelését.
A Meindl márkát szeretnénk tovább erősíteni a hazai piacon. Bár azt tapasztaljuk, hogy vásárlóink kedvelik a jól bevált, hagyományos modelleket, a márka képviselőjeként fontos feladatunk a legújabb fejlesztések bemutatása. Az ismert és népszerű modellek mellett mindig megtalálható egy-egy újdonság is a kínálatban. Ezeket gyakorló túrázó, hegymászó kollégáink segítségével, saját tapasztalatainkkal hitelesen tudjuk ajánlani vásárlóinknak.
A 25 év alatt több kisebb-nagyobb felújításon esett át a bolt. Terveink között szerepel egy nagyobb léptékű korszerűsítés, amely a termékek jobb bemutatását célozza, és a növekvő forgalom hatékony lebonyolítását segíti. Tavaly megújítottuk a webáruházat, ami így már teljesen megfelel a jelen elvárásainak, és hatékonyan tudja segíteni a bolti értékesítést, gyakorlatilag országos hálózattá téve a Tengerszem Túraboltot.
A végén mit is kívánhatnék, mint újabb 25 évet!