Poprádi-tó e-bike túra Túra

A Poprádi-tó e-bike túra Túra hossza 14 Km. Az útvonal szintemelkedése 400 m, szintideje 1 Óra 30 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Szlovákia területén található.

Ahogy előző útvonaltervünkben is írtuk, a Magas-Tátrában virágzik az e-bike-ok kora, így nem nehéz kölcsönzőket találnunk a sűrűn látogatott tátrai üdülőközpontokban. Ótátrafüredhez hasonlóan, a Csorba-tó és a Poprádi-tó környékén is bérelhetünk e-bike-okat, melyekkel kellemes aszfaltos túrákat tehetünk a közelben.

Ezúttal a Szoliszkóra vivő felvonók aljában béreltük ki Haibike e-bike-jainkat (sőt volt akinek e-fatbike is jutott):

Poprádi-tó elektromos kerékpár túra

1. A Csorba-tó felett elhelyezkedő sportközpontból indulunk tehát, ahonnan a felvonók indulnak a Szoliszkóra. Az aszfaltúton legurulunk egészen a Csorba-tó mellé, így ha van kedvünk és időnk engedi, ezt a tavat is megkerülhetjük.Csorba-tó, háttérben az Elülső Szoliszkó Forrás: MozgásvilágCsorba-tó, háttérben az Elülső Szoliszkó

Kép forrása: Mozgásvilág

2. A Csorba-tótól visszatérünk a főútra - amin az előbb elindultunk - enyhén jobbra fordulunk, amerre az út visz. Pár 100 m után az első lehetőségnél balra fordulunk a Poprádi-tó felé. Ez egy közepesen jó minőségű, itt-ott kicsit kátyús, végig lejtős aszfaltút. Ahogy elérjük a hajtűkanyart, egyből bekanyarodunk balra, majd átgurulunk az első fahídon, amely a Poprád folyó felett ível át. A folyót a Poprádi-tóhoz vezető aszfaltút lényegében végig követi, vele párhuzamosan halad.

Haibike e-bike-ok Forrás: Mozgásvilág
Haibike e-bike-ok
Kép forrása: Mozgásvilág

3. Ahogy a fahídon átgurultunk immár tökéletes minőségű aszfaltúton kerékpározhatunk tovább, az útról sehol sem kell letérni. A kezdeti lankás emelkedő után az út folyamatosan és néhol meredekebben is emelkedni kezd, ekkor érezzük csak igazán, hogy a saját erőnk mellé bizony jól jön egy kis rásegítés.

Tökéletes minőségű aszfaltút vezet a Poprádi-tóhoz Forrás: Mozgásvilág
Tökéletes minőségű aszfaltút vezet a Poprádi-tóhoz
Kép forrása: Mozgásvilág

4. Az utat követve hamarosan meg is érkezünk a Poprádi-tóhoz, melynek partján két menedékházat is találunk. Érdemes beülni az egyikbe egy italra vagy egy kávéra, hiszen innen minden irányba nagyszerű a kilátás. A tavat itt nem lehet körbetekerni, mert a másik oldalon csak egy egynyomos gyalogösvény fut a túrázók számára, így jobb híján innen ugyanazon az úton gurulunk vissza a főútra, amelyen idefelé is jöttünk.

Sorakozó Forrás: Mozgásvilág
Sorakozó
Kép forrása: Mozgásvilág

5. A felfelé menet után jól esik egy kis lejtőzés, kikapcsolva vagy eco módba váltva takarékoskodhatunk az e-bike energiájával. A hajtűkanyarhoz érve jobbra fordulunk és az emelkedőt követően ismét jobbra. Ezután már csak követnünk kell az utat, hamarosan vissza is érkezünk a felvonók kiindulópontjához, ahonnan a kerékpárokat béreltük a nap elején.

Tipp: ha már a Poprádi-tónál járunk és van aki vigyázzon a kerékpárokra, az aszfaltútról lekanyarodva érdemes gyalogosan elsétálni és megnézni a Szimbolikus temetőt.

A kerékpáros vezetést köszönjük Erik Sevciknek, az Adventoura Slovakia vezetőjének!