Ótátrafüred - Rainer-kunyhó e-bike kör

A Ótátrafüred - Rainer-kunyhó e-bike kör hossza 11 Km. Az útvonal szintemelkedése 362 m, szintideje 1 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Szlovákia területén található.

A Magas-Tátrában is egyre kezd teret hódítani az e-bike.

Ótátrafüreden is több kölcsönzőt találunk már, ahol a legújabb e-bike modellekkel vághatunk neki a Tátra emelkedőinek. Amellett, hogy látszólag mi vagyunk az első használói a kerékpároknak, olyan állapotúak és patika tiszták, nem elhanyagolható szempont az e-bike-ok teljesítménye sem, többnyire a Bosch motor a garancia a hosszan tartó kerékpáros élményekre.

Az aszfaltúton minden gond nélkül kerékpározhatunk, az erdei ösvényeken azonban eléggé limitált azon útvonalak köre, ahol engedélyezett a bringázás. Az egyik ilyen útvonal a Tarajkáról a Rainer-kunyhóig vezető szakasz, amely kerekesszékesek számára is akadálymentesített, így elég széles is ahhoz, hogy gyalogos és kerékpáros is minden gond nélkül elférjen rajta.

E-bike-jainkkal tehát ezen az alábbi útvonalon jártuk be a Magas-Tátra egy darabkáját:

Ótátrafüred - Tarajka - Rainer-kunyhó e-bike kör

1. Ótátrafüredről indulunk, a Tatrasport Zampa sportboltból bérelt felső kategóriás Scott és Ghost e-bike-jainkkal.

2. Kanyargós aszfaltúton elindulunk felfelé, a fogaskerekűvel párhuzamosan, a Tarajka irányába. A Tarajka, a fogaskerekű végállomása nagy túraútvonal csomópont, innen számos irányba indulhatunk gyalogtúrázni. Számunkra ugye a fent említett okokból innen csak egy útvonal kerékpározható, a Horská ubitovňa hegyi hotelt jobb felől kerülve már indul is.
(Mielőtt elkezdjük a túrát, érdemes a hegyi hotel mellett található faragott medveszobroknál gyakorolni kicsit, próbálgatni az e-bike-ok erejét. Nem mellesleg remek kilátás nyílik innen a Poprádi-medencére)

E-bike gyakorlás a faragott medveszobroknál Forrás: Mozgásvilág
E-bike gyakorlás a faragott medveszobroknál
Kép forrása: Mozgásvilág

3. Kövessük ezt a széles és apró kavicsos, kellemesen hullámzó útvonalat egészen addig, amikor megpillantjuk az utat lényegében keresztülszelő Tar-patakot, a felette átívelő fahidat és a Rainer-kunyhó irányába mutató elágazást. Innen tovább már nem juthatunk, hiszen ez a széles út itt abbamarad és egynyomos gyalogösvények szerteágazó hálózatává változik.

Az akadálymentesített kavicsos úton tekerünk tovább felfelé Forrás: Mozgásvilág
Az akadálymentesített kavicsos úton tekerünk tovább felfelé
Kép forrása: Mozgásvilág

4. Tehát ezen a ponton visszafordulunk és majdnem ugyanazon az úton visszakerékpározunk, mint amelyen idefelé is jöttünk.

5. A Tarajkától lefelé menet egy darabon lehetőségünk van egy jó kis köves ösvényt választani, hogy kipróbálhassuk mit is tudnak ezek a kerékpárok a terepen. A GPS-tracket követve nem lehet eltéveszteni, de szabad szemmel is jól látható, mivel közvetlenül a fogaskerekű vonala mellett halad.

Megérkeztünk a Tar-patakhoz, innen visszafordulunk Forrás: Mozgásvilág
Megérkeztünk a Tar-patakhoz, innen nem vezet tovább kerékpárral járható út
Kép forrása: Mozgásvilág

6. Visszatérve Ótátrafüredre ne hagyjuk ki a Sherpa caffe isteni kávéját, a szépen karbantartott, klasszikus tátrai építészeti jegyekkeli bíró épület teraszáról élvezhetjük a pazar kilátást vagy akár megnézhetjük a házon belül kialakított serpa múzeumot is.

Egy jó kávé még vár a Sherpa caffe-nál! :) Forrás: Mozgásvilág
Egy jó kávé még vár a Sherpa caffe-nál! :)
Kép forrása: Mozgásvilág

7. Végül visszavisszük e-bike-jainkat a Tatrasport Zampa-ba.

A kerékpáros vezetést köszönjük Erik Sevciknek, az Adventoura Slovakia vezetőjének!