Keszthely-Hévíz-Kis-Balaton kerékpáros kör

A Keszthely-Hévíz-Kis-Balaton kerékpáros kör hossza 66 Km. Az útvonal szintemelkedése 479 m, szintideje 4 Óra, Az útvonal Magyarország területén található.

Keszthely-Hévíz-Kis-Balaton kerékpárral

1. Túránkat Keszthely főteréről indítjuk.

2. A keszthelyi Festetics-kastélyt jobbról kerülve, majd rögtön balra fordulva célozzuk meg Hévizet a két várost összekötő kerékpárúton haladva. A 71-es főutat keresztezve máris az árnyas, sűrű erdővel körbevett kerékpárúton találjuk magunkat, amely pont a Hévíz-lefolyónál ér véget. Innen egy kaptatósabb szakasz következik Alsópáhok felé a dombon, az autóúttal párhuzamos kerékpárúton.

Keszthely és Hévíz között ez az árnyas és hangulatos bringaút fogad Forrás: Kiss Csaba/www.Holkerékpározzak.hu
Keszthely és Hévíz között ez az árnyas és hangulatos bringaút fogad
Kép forrása: Kiss Csaba/www.Holkerékpározzak.hu

3. Az egyenes végén, bal kéz felől elhagyunk egy focipályát, majd rögtön balra fordulunk. Ez itt már Alsópáhok, innentől alsó rendű autóutakon haladunk tovább. Pár 100 m gurulás után jobbra bekanyarodunk a Deák Ferenc utcába. Itt szembetaláljuk magunkat egy kisebb emelkedővel, de nem kell megijedni, nem tart olyan sokáig a kaptató. Itt már erdős terület vesz minket körbe és a kis bukkanó tetejéről egyenesen továbbgurulva Szentgyörgyvár felé folytatjuk utunkat. Azonban mielőtt elérnénk a települést, balra fordulunk és a 76-os főúttal párhuzamosan haladunk Sármellék irányába.

Sármellék, Zalavár

4. Az út kellemes szőlővidékeken visz minket keresztül, sőt a tájat egy útba eső kilátóból is meg tudjuk csodálni. Ez az alsórendű út végül becsatlakozik a 76-os főútba, amelyen csak igen rövid ideig maradunk rajta, mivel Sármellék után rögtön Zalavárat vesszük célba. A Hévíz-Balaton Airport melletti hosszú egyenes után az első lehetőségnél jobbra fordulunk Zalavár felé. Innen már egyenes út visz a Kis-Balatonig, ám mielőtt még elérnénk, jobbra a Kis-Zala patak mellett becsapatunk egy kis ösvényre, hogy megnézzük a zalavári-Récéskút és a 9. századi templom romjait.

5. Visszatérve az aszfaltos útra folytatjuk utunkat a Kis-Balaton felé, majd ahogy elérjük a tavat, balra fordulunk. Itt már autós forgalomtól nem kell tartanunk, végig a tó mentén fogunk tovább haladni. Az útról számos vízi madarat lehet látni, akik az út mellett tanyázva, érkezésünkre rebbennek fel, remek lehetőséget nyújtva ezzel arra, hogy közvetlen közelről megfigyelhessük őket.

A szigetre vezető, különlegesen ívelt, fa szerkezetű híd Forrás: Kiss Csaba/www.Holkerékpározzak.hu
A szigetre vezető, különlegesen ívelt, fa szerkezetű híd
Kép forrása: Kiss Csaba/www.Holkerékpározzak.hu

6. Az úton egyenesen tovább haladva belefutunk a kerékpárút egy újonnan elkészült szakaszába, amely sorompóval van lezárva és mögötte jobbra kanyarodva folytatódik tovább. A sorompó szélén át tudjuk tolni kerékpárjainkat, ezután továbbtekerünk a nyílegyenes úton egy sor nyárfa mellett, majd az út végén jobbra fordulva máris a Kányavári sziget előtt találjuk magunkat. A szigetre kerékpárral együtt is bemehetünk, de akár kívül is hagyhatjuk őket. A szigeten két kilátó is van, egy régebbi és egy új építésű is, ahonnan megcsodálhatjuk a Kis-Balaton érintetlen vidékét.

7. Elhagyva a Kányavári szigetet Balatonmagyaród után egyből balra fordulva áthaladunk a Kápolnapusztai Bivalyrezervátumon, egyenesen folytatjuk utunkat Vörs felé. Ez a sóderes út még mindig településektől távol, gyönyörű természeti környezetben kanyarog, bár amilyen szép, olyan kevesen is járnak/kerékpároznak rajta. Az út végén egy táblás kereszteződéshez érve jobbra kanyarodva átgurulunk a vonatsíneken és már bent is vagyunk Vörsön. Vörsöt elhagyva Balatonszentgyörgy irányába tekerünk tovább, ahol megállunk a Gulya Csárdánál. Aki egy kiadós kerékpározás után - ahogy mi is - egy jót akar enni, annak feltétlenül javasoljuk hogy térjen be ide, nem fog csalódni!

A Kányavári sziget belülről Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Kányavári sziget belülről

8. A nap utolsó sugarai a Gulya Csárdában érnek minket, ezért Keszthelyig az utolsó kb. 10 km-t sötétben, lámpákkal világítva tesszük meg. A kerékpárutat rögtön a csárda után találjuk, először a 76-os, majd a 71-es főutat követve, majd egyenesen a bringaúton haladva begurulunk utolsó célállomásunkra, Keszthelyre.