Dráva menti kerékpártúra - Spittal an der Drauból Villachba

A Dráva menti kerékpártúra - Spittal an der Drauból Villachba hossza 46 Km. Az útvonal szintemelkedése 101 m, szintideje 3 Óra, Az útvonal Ausztria területén található.

Kerékpáros túra Spittalból Villachba a Dráva mentén

Tökéletes nyári program az aktív kikapcsolódás jegyében, egy kis kerékpártúra Karintiában, a Dráva menti kerékpárúton.

A kerékpárút néhány erdei terepúttól eltekintve alapvetően aszfalt borítású, így akár sima trekking kerékpárral érdemes nekivágni. A kerékpárúton nagy általánosságban a nyitottabb völgyekben napos, a folyóhoz közelebb eső pontokon árnyas-erdős a környezet, így a nyári hónapokban naptejről jelentős mennyiségben érdemes gondoskodni.

Dráva kerékpárút 3., kb. 46 km hosszú szakaszának Spittal an der Drau-ból vágtunk neki, amelynek végpontja Villach.

Ezt a szakaszt összességében izgalmasabbnak és változatosabbnak találtuk, több volt valamivel a látnivaló és a táj is vadregényesebb volt.

Útvonal

1. Spittal an der Drauból indultunk, a Hotel Erlebnis Post bejáratától. Ezúttal egy spittali kerékpárbolt kölcsönzőjének kerékpárjaival vágtunk neki a napi etapnak. Az előző napi tapasztalatok alapján olyanra cseréltük a kerékpárjainkat, melyek jobban megfeleltek az elvárásainknak, az eredetileg kapott acélvázas és enyhén lomha trekkingeket sportos és fürge 29-es montikra cseréltük.

Irány tehát Villach! Immár egy jó kis Merida monti nyergében Forrás: www.mozgasvilag.hu
Irány tehát Villach! Immár egy jó kis Merida monti nyergében

2. A kerékpár csere-bere után folytattuk utunkat és a Villach felé mutató jelzéseket követve könnyedén rátértünk a kerékpárútra. A terep ezúttal változatosabb, mint az előző szakaszon, több benne a murvás út, sőt még partmenti single trail szakaszok is tarkítják a felhozatalt. Hidak árnyékában és azokon átkelve, töltéseken átgurulva közeledünk célunk felé.

3. A nap egyik érdekessége és fénypontja a kompátkelés kb. az út felénél, Fefferniztnél. A kifeszített köteles elven működő átkompolás egyrészt csendes, másrészt 100%-ban környezetbarát megoldás. Néhány pillanat a kompon és máris folytathatjuk utunkat a folyó másik oldalán. Előtte viszont még a kompos vendégei vagyunk egy frissítő fröccsre!

4. Feffernitz után következő célpontunk Puch, melyet egy kis kitérővel értünk el és ahol a Naturbad Puch természetes fürdőtava mellett vendégeskedtünk egy ebéd erejéig. Az éttermi rész napvitorlájának jótékony árnyékában megpihenve szemléltük a fürdőzőket, majd nekivágtunk az utolsó 10 km-es szakasznak Villach felé.

Ez a szakasz valami mesés! Forrás: www.mozgasvilag.hu
Ez a szakasz valami mesés!

5. Az utolsó 10 km kerékpárút végig közvetlenül a Dráva partja mentén halad, néha annyira közel, hogy csak pár méter választ el bennünket a víztől. Szinte észrevétlenül gurulunk be Villachba, ugyanis a partmenti növényzet az utolsó pillanatig szinte mit sem változik.

6. Az út végét egy bringás pihenő jelenti, ahonnan a kerékpárokat az útra feltolva, máris Villach városközpontjában találjuk magunkat.