Specifikáció
Váz
Alu light 6061 DB Hydroformed
Villa
Suntour alu NEX remote lock out 700c
Kerék
Raxe/Ambrosio Disk TRK 700x38
Hajtás
Shimano Alivio 27s
Váltó
Shimano SLM 370 27s
Fék
Shimano BRM355 Disk
Nyereg
Royal shadow plus
Súly
14,3 kg
SiMoon szerint... Az olaszok értenek a stílusos megjelenéshez, a szemet gyönyörködtető formákhoz. A Bottecchia Lite Cross álló helyzetben is sebességet sugall, az uralkodó fekete színt fehér díszítések teszik izgalmassá a váztől kezdve a küllőkig.
Hogy a sportosság mellett a hosszú túrákon is kényelmes, illetve precízen személyre szabható legyen, a kormány magassága széles tartományban állítható, persze túl magasra állított kormányszárral a dinamikus összhatás némi csorbát szenved. A párnázott rugós nyereg és a teleszkópos nyeregcső hosszú túrákon magas komfortnövelő értékkel bírnak.
Botecchia-Lite-Cross-9-.JPG
A Suntour villa kormányról lockolható, ha a sima aszfalton energiaveszteség nélkül szeretnél hajtani, de a gumi mintázata dózerutakra is alkalmassá teszi. Hogy a nyeregből leszállva ne kelljen támasztékot keresni, vagy a bringát a földre fektetni, gyárilag felszerelték kitámasztóval, ami még régimódi megoldással a középrész alá került, így a kitámasztó és a pedál összeakadhat ide-oda tologatás közben. A sebességválasztásban Shimano Alivio váltók segédkeznek és az időjárásfüggetlen fékhatásért tárcsafékeket szereltek fel a Lite Cross-ra.
KisDzsoni szerint... La Dolce Vita a nyeregben is.
Az olasz barátaink nem tudták meghazudtolni magukat és rámentek a dizájnra és a sportos életérzésre. Első ránézésre helyből feltűnik az ívelt felsőcső, és a tenyérnyi méretű logó. Bár a színei visszafogottak, aki ezzel érkezik tárgyalni biztos lehet az elismerő pillantásokban.
A Bottecchia paripa is a sportos cross-trekking osztályhoz tartozik. Sőt, az összes kipróbált kerékpár közül ez tűnt a leggyorsabbnak, többek között a keskeny kerekeknek köszönhetően. Használat közben a váz kicsit rövidnek tűnt a többihez képest - annak ellenére, hogy azonos méretűek voltak - ettől is tűnt játákosnak a paripa. A stucnija szép hosszú és dőlésszöge állítható. Szerintem ez kicsit kilóg a képből, én rövidebbre, sportosabbra cserélném, de tény, hogy így egyszerűbben lehet állítani.
Botecchia-Lite-Cross-14-.JPG
Ebben a kategóriában extra, hogy kormányról vezérelhető lock-out karral szerelték.
Sportos karaktere ellenére, talán pont a trekking volta miatt az olaszok is ráerősítettek a kényelemre. A nyereg szuper kényelmes "gumi gumós" felfüggesztéses és erre még a teleszkópos nyeregcsövet is bedobták a csomagba.
Városi használathoz erősen fel kell szerelni, ha minden előírásnak meg akakrunk felelni.
Suna szerint... Olasz macsó színre lépett. A fotózás során a keménykötésű építőipari szakemberek szívét is ez a bringa dobogtatta meg leginkább. A kérdésre, hogy számunkra melyik a legcsajozosabb egyértelműen ez a bringa volt a favorit.
Botecchia-Lite-Cross-18-.JPG
A váz izgalmas formája, a dizájn azonnal feltűnik mindenkinek. Egyetlen dolog lóg ki az összképből, mégpedig a nyereg. A Lite Cross nyergét egy klasszik trekking kerékpáron könnyebben eltudnám képzelni, mint egy gyors cross gépen, mely nemcsak a sebességet sugallja, hanem tényleg gyors is. Talán az egyik legdinamikusabb kerékpár volt a kínálatban. Fröccsteraszok feltűnő bringája lehet, hölgyek pillantásait biztosan be tudjuk gyűjteni vele.