Több év tervezés és rajzolás, majd több év porosodás és ismét tervezés után a papírra vetett vonalak összeálltak és valósággá formálódtak. Ez a valóság pedig meghökkentő, újszerű és rendkívüli lett! Nézzük végig, mit is alkotott Tom Ritchey és csapata számunkra.
P-29-es mountain bike
81567-600x450.JPG
Nevezhetnénk akár multifunkcionális kerékpárnak is, ugyanis egy egyszerű megoldással a hátsó kereket úgy lehet állítani, hogy a tulajdonos igénye szerint egysebességes, azaz Single Speed , vagy többsebességes gépen akar ülni. A tervezők igazán kitettek magunkért, hiszen annak ellenére, hogy a váz anyaga fémötvözet, a SingleSpeed verzió alig több 9,5kg-nál, míg a hagyományos, váltós bringa megközelítőleg 10,4kg.
81567-591x480.jpg
Ha kicsit körülnézünk a kerékpár eladási adatokban, akkor feltűnhet, hogy a 29”-es kerékpárok rendkívül növekvő népszerűségnek örvendenek. Természetesen ez a modell is ilyen, és elnevezése nem a korábbi – értsd: évtizedekkel ezelőtti – trendekhez igazodik, amikor is a szám a kerékpár tömegére engedett következtetni.
A másik csodagép, a Swiss Cross egy kifejezetten cyclocrossra kifejlesztett gép. A kerékpár összsúlya alig haladja meg a 8kg-ot (WCS alloy tartozékokkal), míg maga a váz csupán 1,77kg -ot nyom. Ez a karbon villával ellátott, fémvázas kerékpár tartogat némi meglepetést, már ha csak a szokatlan geometriáját vesszük.
81567-600x450-1-.JPG
Ritchey mindkét előző esetben főleg 1” átmérőjű csövekből készítette a vázat. Az első felvetés ezzel kapcsolatban, hogy ez a méret nem felel meg a kormánycsapágyak méretének! Ezt áthidalva Ritchey a fejcső végeken egy speciális tágítást iktatott be, mellyel nem csak ezt a problémát oldotta meg, de kissé hosszabb illesztési felületet kapott a további vázrészek összedolgozásához. Ez a megoldás egy stabilabb, merevebb vázat eredményezett, ami valljuk be: nem hátrány a mai versenysportban.
81567-537x281-1-.jpg
A kérdés már csak annyi: miért ezek a szuper keskeny csövek? A válasz egyszerű: így azonos mennyiségű anyagot felhasználva kisebb átmérőnél a vastagabb falú csövek merevebbnek bizonyultak, mint a nagyobb átmérővel, vékonyabb falvastagsággal rendelkező társaik. A vázak Tom új, Logic II-es krómozott csöveiből készültek. Ezek a változó átmerővel és falvastagsággal, többféle módon összeillesztett csodák egészen új megvilágításba helyezik a fém vázakat a karbonnal szemben.
P29 várható fogy ára: bruttó 179,000.- Ft Swiss Cross: 279,000.- Ft
Várható érkezés: 2011. Augusztus.