Menü

2014.07.30.     Hozzászólás 0

Gombkötő Roland

Frissíts úgy, mint egy IRONMAN!

Megmutatjuk, milyen frissítő állomások várják az augusztusi IRONMAN® 70.3® Budapest résztvevőit!


Annak, aki IRONMAN akar lenni, számtalan területen kell kész tervekkel rendelkeznie, az időbeosztástól kezdve az edzések mennyiségén, minőségén át egészen a különféle felszerelési tárgyak, eszközök nyilvántartásáig. S bizony a „nagy verseny” előtt még a frissítést is előre el kell tervezni. Most megmutatjuk, milyen frissítő állomások várják az augusztusi IRONMAN® 70.3® Budapest résztvevőit!

 

Frissíts úgy, mint egy IRONMAN! Forrás: Gombkötő Roland

 

Frissítés. MIÉRT?
Egy hosszú távú sportversenyen nem tartanak ki a szervezet tartalékai, ezért érdemes azokat pótolni, kiegészíteni. Sőt, a legjobb, ha a versenyen nem cipelünk magunkkal „egyéb” tartalékot, hanem testi egyensúlyunkat a frissítő állomásokon állítjuk helyre azonnal.

Víz. MIÉRT?
Mert a verejtékkel és a kilégzéssel veszítünk a bennünk lévő folyadékból, mozgás közben hatványozott mértékben. Ha nem pótoljuk, előbb csak romlik a teljesítmény, aztán komoly figyelmeztetéseket küld a szervezetünk.

Izotóniás ital. MIÉRT?
A vízzel nem tudunk pótolni olyan fontos elemeket, mint a nátrium, kalcium és magnézium sók, de az izotóniás italok általában tartalmaznak még egy kis szőlőcukrot és vitamint is, ami bármikor jól jön.

Red Bull, Kóla. MIÉRT?
Felkészültségünk mértékéhez képest hosszabb verseny utolsó szakaszán már minden mozdulathoz a szükséges energiát keressük. Ezek az italok segíthetnek: a koffein és a taurin a keresés stimulálásában nagymenő, a cukor pedig energiában bajnok.

Banán. MIÉRT?
A banán az egyik legjobb, gyorsan emészthető, természetes, és majdnem tökéletes szénhidrát forrás. Éretten a keményítő tartalma is növekszik. Magas glikogén indexe miatt nem löki meg hirtelen a vércukrunkat, kálium és magnézium tartalma hasznosul verseny közben. Egy rövid folyamat után „boldogsághormon” jön létre belőle.

PowerBar. MIÉRT?
A cukorral szemben az energiaszelet és az energiazselé egyenletesen, hosszabb távon elégíti ki a szervezet energiaszükségleteit. Egy kis vízzel leöblítve nagyon könnyen felszívódik, és hamar feltölti a kimerülőben lévő „tárakat”.

 

Frissíts úgy, mint egy IRONMAN! Forrás: Gombkötő Roland

 

Szivacs. MIÉRT?
A szivacs a legjobb segítő társunk, különösen a hőségben: segít a bőrfelületen egyenletesen eloszlatni a vizet, úgy, hogy közben a cipőnk ne teljen meg vízzel. Segít a hűtésben, de letörölhetjük vele az arcunkra rakódott sót is.

Szemetes. MIÉRT?
A frissítőnél a sportoló eldobja a poharat, amiből ivott, eldobja a kiürült zselés tubust, a használt papír zsebkendőt, semmit sem akar magával cipelni, ami plusz terhet jelent neki. Egy IRONMAN mindezt rögtön a szemetesbe hajítja, ezzel segíti a túlterhelt önkénteseket.

WC. MIÉRT?
Sokan alig várják a frissítőt, nem kellemes dolog, ha az emberre sportolás közben jön rá a mehetnék. A várost és a természetet ideiglenesen használják az IRONMAN triatlonverseny céljából, és fontos mindannyiuknak, hogy azt jövőre is örömmel adják kölcsön nekik.

Olvass többet a témáról: ironman

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.