Gemeindealpe téli túra Túra

A Gemeindealpe téli túra Túra hossza 3 Km. Az útvonal szintemelkedése 840 m, szintideje 2 Óra 30 Perc, nehézsége Nehéz. Az útvonal Ausztria területén található.

Alsó-Ausztriában a Gemeindealpe-Mitterbach sípálya nem csak a síelők körében, hanem a sítúrázók között is igen kedvelt úti cél. Amikor a pályákon kívül is megfelelőek a hóviszonyok, a Gemeindealpe tetejét több irányból is meg lehet közelíteni. Aki először jár itt, vagy nem olyan jó még a helyismerete, a legkézenfekvőbb útvonal a sífelvonó alsó állomásától elindulni - úgymond - toronyiránt fel a Terzerhaushoz.

A Gemeindealpe tetejéről pazar kilátás nyílik az Ötscherre Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Gemeindealpe tetejéről pazar kilátás nyílik az Ötscherre

Itiner

1. Tehát Gemeindealpe-Mitterbach alsó felvonóállomásától, az ülős felvonó alatt elindulva, balra átkelve a bébi sípályán vagy a szerviz úton, megközelítjük az erdősáv szélét és a nyomokat követve, avagy enyhén cikk-cakkban elindulunk felfelé. Az út elég kaptatós, azt a 840 métert valahogyan le kell küzdeni felfelé, szóval mindenképp combos menetre számítsunk.

2. Kb. az út 2/3-ánál elérjük a középső állomást, ahol a hüttét is találjuk. Ha elfáradtunk és megéheztünk érdemes betérni ide és pihenni egy kicsit, ugyanis a mászás meredekebb része még csak most kezdődik. Ha viszont tovább menetelünk, akkor érdemes a hütte után a meredek sípályát átszelve, balra a következő erdősávig elaraszolni, majd onnan most már tényleg toronyiránt a csúcs felé fordulva felkaptatni ezt a pár száz métert. A hüttétől indulva létezik többféle alternatíva is a csúcs megközelítésére, lehet a meredek sípálya jobb oldalán is menni, majd a tető előtt pár száz méterre jobbra becsatlakozni a síelőknek kialakított bekötőútra, ahonnan nagyszerű kilátásban lehet részünk az Ötscher hegyre. Innen már csak egy egyszerű hátraarc és máris elértünk a Terzerhaushoz.

3. A csúcson napsütéses időben pazar látvány fogad, érdemes elidőzni, sétálgatni egy kicsit és minden irányban kitekingetni. Jó időben a siklóernyősök felszállását is megfigyelhetjük a Terzerhaus mögül, rengetegen indulnak innen egyébként, amit - a környező természet szépségét tekintve - mi teljesen meg is értünk.

4. Ha beférünk a Terzerhausba, akkor együnk itt néhány falatot az energia visszapótlása érdekében, amennyiben viszont nagy lenne a tumultus, csússzunk vissza a s'Balzplatzerl hüttébe és ott vessük rá magunkat az osztrák specialitásokra.

5. A s'Balzlplatzerl-től a nap végén pedig egyenesen visszacsúszunk kiinduló pontunkra, a felvonó alsó állomásához.

Alattunk Alsó-Ausztria, a távolban pedig már Stájerország Forrás: www.mozgasvilag.hu
Alattunk Alsó-Ausztria, a távolban pedig már Stájerország

Ez a túra mind látvány, nehézség és technikai értelemben véve is csillagos 5-ös, ha erre jársz, semmiképp ne hagyd ki!