Anna-hegy a piknik mennyország

Az Anna-hegy a piknik mennyország hossza 5 Km. Az útvonal szintemelkedése 173 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Ha közlekedsz a nullás körgyűrűn, számtalanszor elhajtottál már az Anna-hegyi pihenő mellett. Épp itt az ideje, hogy egy kicsit jobban megismerd ezt a falatnyi parkerdőt Törökbálinton. Könnyű terep kis távolságokkal, a turistajelzések kacskaringósak és könnyű letérni róluk, de teljesen mindegy, mert akkor se tévednél el, ha akarnál. Minden ösvény valamelyik piknikező helyhez vezet. Van belőlük jó sok.

Anna-hegyi kilátó túra

1. Kelenföldről vagy Budaörsről busszal is jól megközelíthető, a Nyár utcai buszmegállónál kell leszállni. Vagy ha kocsival érkezünk akkor parkolóhely is van itt bőven.

A piros jelzésen indulunk felfelé Forrás: Nyáry Tamás
A piros jelzésen indulunk felfelé
Kép forrása: Nyáry Tamás

2. Az Alsóerdősor utca sikátor szerű elején indulunk és rövid séta után a focipályánál balra fordulva az ösvényen rálelünk a piros jelzésre. Ezen kezdünk felfelé gyalogolni a hegyoldalban. Egy darabig még a sportpálya rendszer mellett haladunk, de aztán teljesen az erdőbe érünk.

3. A sétány egy kereszteződésbe ér, ahol a piros jobbra fordul, mi pedig a piros háromszögön folytatjuk az emelkedést. Itt egy nagyon rövid szakaszon erősebb a meredekség is, de aztán a fák között megjelenik a kilátó, és felérünk a hegytetőre.

A kilátó a hegytetőn Forrás: Nyáry Tamás
A kilátó a hegytetőn
Kép forrása: Nyáry Tamás

4. A település házai és utcái itt egészen a kilátóig érnek a másik oldalról, egy utca végén lyukadunk ki, jobbra fordulva a kilátóhoz érünk. Magas acélszerkezet rengeteg lépcsővel. Tériszonyosok óvatosan, de odafentről gyönyörű a kilátás.

Acélszerkezetes kilátó Forrás: Nyáry Tamás
Acélszerkezetes kilátó
Kép forrása: Nyáry Tamás

Különösen Budaörs felé látványos, a Csíki-hegyek, az Odvas-hegy, a kopárok, a Frank-hegy, de még a Szabadság-hegy is szépen látszik. Jól le lehet itt ragadni a sok látványossággal.

Kilátás Budaörs felé Forrás: Nyáry Tamás
Kilátás Budaörs felé
Kép forrása: Nyáry Tamás

5. Utunkat folytatva a piroson az erdei tornapályára érünk, ahol kedvünk szerint ki is próbálhatjuk a gyakorlatokat az állomásokon, illetve a Tavaszi hérics tanösvény tábláit is elolvasgathatjuk. Kellemes sétányon ereszkedünk lefelé a hegyről. Az út szélén sok pihenőpad is van. Az egyik elágazásban jobbra nézve egy kis magaslaton turista pihenőt találunk asztalokkal és padokkal, tűzrakóhellyel, amely akár bográcsozásra is alkalmas. Felszerelt állványt és bogrács tartó láncot is találunk.

Tűzrakóhely a közelben padokkal Forrás: Nyáry Tamás
Tűzrakóhely a közelben padokkal
Kép forrása: Nyáry Tamás

6. A piroson folytatjuk a túrát, egy kereszteződésben a zöld jelzéssel is találkozunk. Ha rövidíteni szeretnénk az utat, akkor itt a zöldön jobbra fordulva lesétálhatunk Törökbálint szélére, ahol esővédő pavilont és egy játszóteret is találunk. Ha inkább tovább mennénk, akkor a piros jelzést kell követni. Kövesd, ha bírod! Egy keskeny ösvényen találod, a széles szekérút becsapós. Persze az se baj, ha azon mész, mert később ismét összefutnak, csak akkor meredekebben kell felmászni.

A piros jelzés egy keskeny ösvényen visz tovább Forrás: Nyáry Tamás
A piros jelzés egy keskeny ösvényen visz tovább
Kép forrása: Nyáry Tamás

7. A következő szakaszon egy picit zajosabb területre érünk, ide elég közel van a nullás autópálya, és az erdőszélen húzódó zajfogó fal sem ment meg. Szerencsére rövidesen visszakanyarodunk a csendesebb részekre, ahol ismét kompletten felszerelt tűzrakó helyet találunk.

Törökbálint idillikus nyugati széle Forrás: Nyáry Tamás
Törökbálint idillikus nyugati széle
Kép forrása: Nyáry Tamás

8. Kicsit lefelé haladva egy vízmosás szerű völgyecskében követjük a jelzést, és hamarosan elérjük Törökbálint legnyugatibb sarkát. Olyan nyugalom és csend honol itt, hogy komolyan irigykedtem az ott lakókra. Idilli a környezet és a házak is nagyon szépek. Lefelé sétálva a faluba először a kis játszóteret érintjük, amely felett közvetlenül megtaláljuk a korábban említett eső menedéket, majd még 100 méter után egy másik apró pihenő parkot, ahol egy rőzse hordó néne és pár lépéssel arrébb a bárányának a szobra fokozza a hangulatot.

Hangulatos kis parkocska Forrás: Nyáry Tamás
Hangulatos kis parkocska
Kép forrása: Nyáry Tamás

9. Mielőtt visszaérnénk a kezdő pontra egy kis kitérővel megnézhetjük a templomot is, csodás parkos, félig erdős környezetben áll a hegyoldalban.

Templom Törökbálinton Forrás: Nyáry Tamás
Templom Törökbálinton
Kép forrása: Nyáry Tamás

A túrát befejezve a Leckerli Ínyenc Állomás nevű étteremben kipihenhetjük a fáradalmakat. Már ha nem piknikeztünk közben a számtalan lehetőség valamelyikén.

Leckerli Ínyenc Állomás Forrás: Nyáry Tamás
Leckerli Ínyenc Állomás
Kép forrása: Nyáry Tamás

Forrás: Nyáry Tamás, azaz az Ügyeletes Nagy Fehér Jelvényes Túravezető Pajtás.... szükségszerű rövidítésben csak egyszerűen Nagyfehér az Equinox Trekking Club nagyvezíre. Kedvence minden, amire fel lehet mászni. Domb, hegy, ferrata, csak a végén legyen kilátás. További túrái: www.trekk.hu