Az Atomic , egy sokak szerint hihetetlen technikai újítással jelent meg 2008-ban a világ legnagyobb nemzetközi sportszer-kiállításán, az ISPO -n, melynek köszönhetően idén tavasszal már "kézzelfoghatóan" bemutathatta a 2010-es szezonra szánt legújabb fejlesztéseit, melyek a Beta-szerkezetes léceket fogják leváltani. Az új fejlesztés: a D2 -es Varioflex és Variocut fantázianevet kapta.
A D2, vagyis a doubledeck sí. (Az elnevezés a két fedélzetre, illetve kétfedelű repülőgépre utal, hisz a technológia lényege ez.) Ez az új technológia a tervek szerint forradalmasítani fogja mind a sí építést, mind a síelést.
A technológia lényege, hogy a sílécet két külön fedélzetre, lapra bontották. Mindkét fedélzet külön feladatokat lát, de a cél azonos: természetesen az, hogy a sízés még több élményt nyújtson.
Az alsó fedélzet az adapterfelület (’adapter deck’), amely kapcsolatban van a hóval. Ez úgynevezett lágy (flex) léc , ami alkalmazkodik a különböző hó- és terepviszonyokhoz. A felső lap a kontrollfedélzet (’control deck’), amely a síelővel van közvetlen kapcsolatban. A síző által közölt energiát, terheléseket közvetíti az alsó lap felé. Ez merevebb, keményebb felület, ami a tökéletes éltartást, és a lehető legprecízebb erőközlést biztosítja. A két felület közötti kapcsolat engedi az elmozdulást, amikor a léc hajlik, vagy erőközlés éri, így a két fedélzet/lap között a körülményekhez alkalmazkodva változik a kapcsolat. Az új technológiának máris két változatát készítették el az Atomic szakemberei: a D2 VARIO Flex , és D2 VARIO Cut változatot.
A Varioflex technológiával készülő lécek kiváló éltartásukal, stabilitásukkal, és kimagasló rezgéselnyelési képességükkel könnyen képesek alkalmazkodni a síelő elvárásaihoz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minél nagyobb erőhatást éri a lécet, annál szorosabbá válik a kapcsolat a felső merev rész, és az alsó rész között, amelynek következtében megnő a léc merevsége. Ebből adódóan normál sebességnél kanyarodva rugalmasan, míg nagysebességű íveknél a terheléstől függően egyre merevebben viselkedik a léc.
D2 VARIO Cut hihetetlenül hangzik, de ennek a lécnek síelés közben változni tud a sugara. Ezt úgy érték el, hogy az alsó léc a csőrnél és végén be van vágva. A két felszín közti kapcsolatot úgy alakították ki, hogy terhelésre, az élszög növekedésénél, ahogy szorosabb lesz köztük a kapcsolat, a felső léc szétnyitja az alul lévő lécet, így változtatja a síléc sugarát.
A 2010-es szezonra kibővült a D2 lécek kínálata. A tavalyi szezonban az alpesi síversenyzők a világkupán már a D2 VF versenyléceivel versenyeztek. Erre a szezonra a katalógus versenylécek csúcsmodelljei is a D2 VF technológiával készültek: D2 Race GS és D2 Race SL. Mindkét léc egy famagos szendvics léc D2 VF technológiával ötvözve.
A versenylécek mellett a tavalyi D2 kínálatot is bővítette az Atomic, a D2 VF 75 unisex és női változattal.
További információ :