Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?

Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?

Bognár Tamás
Bognár Tamás - Támogatott tartalom
2022/05/24
A Ventral MIPS egy nagy tudású kerékpáros fejvédő, de borsos áron, maximalistáknak.

Nálunk járt teszten a POC Ventral MIPS országúti sisak, ami menő. Miért? Mert minden POC cucc menő. Ennyi. Lehet vele vitázni, de ha tőlünk nyugatra szétnézel egy group rideon, akkor bizony sokan fognak ilyen sisakban, ruhában feszíteni. Nyilván az egy főre eső „esvörkszök”, „eselek”, és „limited edisönök” száma is magas lesz. Ilyen ez a rothadó nyugat. 

Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-3
Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-3

Felső kategóriás kinézet, felső kategóriás szellőzés, felső kategóriás ár.


Persze itthon sokan vannak, akik ennyit bringára sem tudnak szánni, de ez itt most nem József Attila sirató versének második bekezdése, szóval vágjunk bele mivel is tudjuk megindokolni a párunknak, hogy hat számjegyet költöttünk fejvédőre! Rögtön itt van, hogy hát svéd, és tudjuk, hogy minden ami svéd az biztonságot nyújt, gondoljunk a Volvo-ra, vagy az IKEA-ra, esetleg Dolph Lundgrenre (na ugye, ez utóbbi máris szívmelengető a hölgyeknek). Nyilvánvalóan teljesíti az összes EU-ban fejvédőkre előírt tesztkövetelményt, sőt túlteljesíti őket. Meg aztán van benne MIPS ami a Multi-directional Impact Protection rövidítése, vagyis fokozottan véd a több irányból érkező ütések ellen. Ez a belső héj el tud fordulni a fejed, és a sisak EPS (ütéselnyelő) habja között, így oszlatva el az erőhatásokat. A MIPS rendszert Hans von Holst svéd neurológus professzor segítségével fejlesztették ki, és egy ilyen név rögtön garancia a biztonságra! Ma már minden komoly gyártónak van ilyen sárga matricás sisakja. 

Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-5
A levegőnek meg van tervezve az útja
Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-5
Forrás: Thommey

A POC Ventral MIPS sisak menő...

Na igen, meg menő is. Bár ezt lehet már mondtuk… És aero, azaz aerodinamikailag formázott, tesztelt, így egy 100 km edzés végén simán lehet, hogy 2 másodperccel hamarabb érsz haza szeretett párodhoz, és az együtt töltött idő az megfizethetetlen! A 22° Trailing Edge technológia szavatolja, hogy a levegő ideálisan áramoljon a sisak körül, az Airflow szellőzőnyílásokon keresztül pedig szintén irányítottan halad a menetszél, de erre még visszatérünk. Szóval igen, kevésbé izzad a fejed, így ha elugrasz életed szerelme elé a munkahelyére, akkor nem úgy fogsz kinézni, mint akit elütött egy esőfelhő. Újabb pozitívum! 

Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-4
A venturi csatornák kivezetése hátul található
Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-4
Forrás: Thommey


Az EPS habra szépen rá van sütve a külső héj, sőt a héj behajlik egészen a perem alá, így nem látszik ki az EPS hab, mint sok konkurensen. Ez lenne az InMold technológia csúcsa jelenleg. Megvan! Megvan! Még egy! Ájgarázs! Újabb érv a sisak mellett. A két szélső front oldali szellőző belső oldalán puha, plüss szerű szövetet találunk, így ha beletűzöd a tőle kapott szintén POC sportszemüvegedet, akkor nem fog lencsével lefelé leesni az aszfaltra amikor szorítasz a karbontalpú cipőd BOA tekerőjén egy kicsit. Na reméljük az összes érvet sikerült felsorolni a gyengébbik (bár ilyen esetekben erősebbik) nem kifogásai ellen! 

Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-2
Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-2

Saját tapasztalat

Végül jöjjön a tapasztalat, hiszen a marketing szöveg nagyon hasznos, magam is szeretem szájtátva hallgatni a sajtóeseményeken, és közben felváltva az „ószöm”, és a „fákkin dzséniusz” szavakat mantrázni, de igazából akkor derül ki minden, amikor kiviszed a való világba. Mikor megkaptam a sisakot, még nem volt nyári kánikula, és bizony ilyenkor hátránya volt a kiváló szellőzésnek, így ősszel, és tavasszal nem árt egy vékony sapka alá, főleg ha fázós a fejed. Ellenben a beharangozott technika valóban működik, a szellőzése kiváló, főleg ha nő a tempó. Nyilván 20 km/h-val a Tisza-tavat körbeszenvedés közben 30 fokban semmi sem segít, de maradjunk annyiban, hogy a szellőzése kiváló. 

Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-8
Simán megtartja a szemüveget is
Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-8
Forrás: Thommey


Talán a szellőzésnél is fontosabb az illeszkedés, azaz mennyire kényelmes a fejeden. Ez bizony eléggé szubjektív, mivel nem mindegy milyen fejformára készül a sisak. Nekem például az aerobb kialakítású, „tojás” alakú sisakok nem illeszkednek jól, mert nagy kerek fejem van, így ami a homlok/tarkó részen kényelmes, az oldalirányban már szűk lehet, vagy éppen lötyög. A POC Ventral a kerek fejűeknek jó választás lehet, nekem is tökéletesen illeszkedett. Ebben nagy segítség a fejméretállító rendszer, ami nem csak fejkerületre állítható, hanem a tarkón a magassága is belőhető. 

Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-1
Te mennyit vagy hajlandó fizetni a stílusért?-1


A szivacsozás is kényelmes, gyorsan szárad, bár az anyagára vonatkozó infót nem találtam, vélhetően a jól működő 13 szellőzővel operáló Airflow Ventilaton rendszer is besegít ebbe. Összesen kilencféle színben kapható, így kvázi bármilyen bringához, vagy mez szetthez valót ki fogsz tudni belőle választani. A nálam járt Epidote Green Metallic/Matt szín is a mai pasztell trendekhez igazodik, nem csicsás, pont az a letisztult dizájn ami ma divatos. És ezt nagyon érzi a POC.

Végül a fekete leves. Igen, 110.000 forintos fogyáron került forgalomba. Mondhatjuk, hogy ez sok pénz, hiszen valóban az, de ehhez mondanék két nézőpontot. Az egyik, hogy a konkurens csúcsmodellek is ekörül vannak, +/- 50 EUR-s szórással. A másik pedig az, hogy százalékosan a mai 8-15.000 EUR-s országúti árak tekintetében, és amikor egy komolyabb mez/nadrág kombó is 300 EUR környéke, már nem tűnik kirívónak. Tudom…tudom…hová menjek, és kivel, de azon sem sír senki, hogy egy Bugatti Chironra 2.200.000 egy szett gumi. Ma ennyibe kerül, ha a legjobbat keresed.