- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Nemrég megkerültük a Balatont a Tour de Pelso-n (na ez nagyképű, mert mi nem a májerekkel, csak a Balaton Maraton lelkes résztvevőivel indultunk) és lényeg-a-lényeg, azért végig kellett gondolnunk, hogy a bringán kívül milyen háttérről kell gondoskodnunk.
Egyrész ugye ott a család, akik elkísérnek, büszkék ránk és mondják, hogy hajrá, akár több helyszínen is. Szóval kell egy humán-erőforrás menedzsment. Aztán ott van a mit-vigyek-magammal kérdés, vagyis hogyan nézzünk ki minél hülyébben a telepakolt hátsó mez-zsebeknek köszönhetően: defekt-szerszámok (pótbelső/gumijavító, gumileszedő, pumpa, imbusz), elemózsia, kulacs, kabalaállat, tűzjelző, esőkabát, medveszőr kucsma, stb. Ezzel párhuzamosan a rendezők által biztosított frissítőpontokat is bele kell tervezni a saját frissítési-rendszerünkbe.
És ez csak egy egyszemélyes, barátságos, laza, egynapos hétvégi verseny.
De mit csinál az a csapat, aki a huszonegy-szakaszos Giro d'Italia-n indul el és ráadásul nem mindegy a helyezés sem, mert profiban nyomják. A Lampre-Merida országúti csapata például ilyen cipőben jár és volt szerencsénk kicsit a kulisszák mögé kukkantani, mégha csak képletesen is.
Az egész ott kezdődik, hogy van 24 minderre elszánt ember, ami optimális esetben 48 térdkalácsot és 240 lábujjat jelent: 9 bringás, 1 főnök, 2 edző, 1 orvos, 5 masszőr, 3 szerelő, 1 sofőr és 2 kommunikációs igazgató, vagyis akiknél a walkie-talkie van. Feltűnhet, hogy nincs a csapatban Józsi - aki a magyar munkamorál sztereotípiája szerint a munkát elvégzi -, mert itt mind a 24 ember teszi a dolgát.
A gépjárműpark áll egy nagy buszból, egy teherautóból, 2 kisbuszból és 5 személygépkocsiból. Szükség is van ennyi járműre, mert a Giro alatt közel 6000 km-t tesznek meg, ami megegyezik a Milano Üzbegisztán távolsággal (ehhez képest a csapat egyik tagja sem járt még arrafelé).
A teherautóban pontosan 56 kerékpár pihen, biztos-ami biztos alapon. Minden bringásra jut 2 Reacto Evo váz, 2 Scultura váz és 2 TT Warp váz. Megszámolhatunk még 75 db előre felszerelt és beállított kereket, a további 90 felni mellett. A szerelők rendelkezésére áll 40 doboz fékbetét, 50 lánc (ez összesen 67,5 méter). Mindezt a bődületes mennyiségű alkatrészt tisztán is kell tartani, amihez 100 flakon tisztító-folyadékot lögybölnek el a Giro alatt.
A masszőrök készítik el a szendvicseket, aminek csomagolásához 470 méter alufóliát használnak el és 2000 flakonnyi folyadékot készítenek elő, aminek nagy része forró tea.
És akkor a Giro d'Italia kilométereinek számáról még szó sem esett...