- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A Pannon Solar Innovációs Kft. alapítói az alternatív és megújuló energiák, közülük is elsőként a napenergia alkalmazását valamint az ehhez kapcsolódó eszközök kutatását, fejlesztését gyártását és magyarországi terjesztését tűzték a tagság céljául. Egy híján egy tucat évnyi tapasztalattal a hátuk mögött most valami igazán örvendetesen dolgoznak:
A városi szmogra, dugókra, magas üzemanyag, és bérletárakra válaszul egy olyan közlekedési eszközt fejlesztenek, ami a
- Nap erejét használja energiaforrásként
- Meghajtása hibrid: elektromos, és emberi erő
- Kerékpár kategóriájába tartozik, nem kell jogositvány, nincs kötelező biztositás, súlyadó
- Megvédi utazóját a széltől, esőtől, városi portól, ugyanakkor egyáltalán nem szennyezi környezetét
- Hatótávolsága lehetővé teszi a mindennapi használatot, munkába járást.
- Lehetőséget teremt a mindennapi testmozgásra
az első vázlatok, a terv és a koncepcióautó
A Koncepció:
Végy egy kerékpárt! Két kerekűt, három kerekűt? A két kerék mindenképpen kisebb erőt igényel, ugyanakkor a három kerekű megoldásnak számos előnye van. Teljességgel burkolható, megálláskor nem kell letenni a lábad. Sok ember idegenkedik a kerékpártól, a három kerék nagyobb biztonságot ígér. A három kerekű nem érzékeny az oldalszélre. És végül: igen kényelmes testhelyzet alakítható ki, hasonlatosan az autóvezetéshez.
Alakítsd át hibrid járművé! Ehhez használj három fázisú elektromos meghajtást, mely egyből biztosítja a magas hatásfokot, és a fékezés energiájának visszatöltését az akkumlátorokba. A fogaskerekek, sebességváltó egyből fölösleges teherré és zajforrásá válik. - A be nem épített alkatrészekért örök garancia vállalható.
Lásd el napcellákkal! A hely egy ilyen eszközön kevés, a csúcstechnikát kell alkalmazni. Ma már kereskedelmi forgalomban kaphatóak olyan cellák, melyek 1 m2 felületről akár 150W-ot is képesek összegyűjteni. - Egy autó a városi használatkor az idő 80%-ban a munkahely előtt várja gazdáját. - A napcellák a tervezett akkumlátort egy nap alatt töltsék fel: Bőven van idő az akkumlátorokat feltölteni.
Készülj fel a burús időkre! Másodlagos energiaforrás: Akkumlátor. A bicajon nem csak a hely kevés, fontos, hogy könnyű is maradjon. Itt is hívjuk segítségül a csúcstechnikát. Azt mondják a bölcsek, hogy nem kell a csőben a lyukat kitalálni: Alkalmazzuk a hibrid járművekben már bevált könnyű, de bivajerős Lithium-nanofoszfát akkumlátorokat. (A123 cell) Itt az energia tárolás veszteségmentes, csaknem 100%-os.
Adj a kényelemnek! A bike-ot burkold be, lásd el kényelmes üléssel, tégy rá visszapillantó tükröt, komputert, vagy fordíts: Előbb készítsd el a burkolatot önhordó karosszériaként, és a kerékpárból már csak a kerekek kellenek.
Az álom
A prototípus napcellák nélkül is már ígéretes városi közlekedési eredményeket produkált. 37 km/h-ás végsebességet képes elérni és akár 25 km-t is képes megtenni. Ezek az eredmények a mindössze 4,6Ah akkukapacitás mellett készültek. Ezt még kiegészíti majd a fékenergia visszatáplálása, a napenergia és az emberi erő, amivel a kapott értékek jelentősen megnövekednek.
Reméljük, hogy a prototípus mihamarabb sorozatgyártásra kerül és nemsokára PannonRider találkozókon oszthatjuk meg tapasztalatainkat egymással!