Merida Scultura Disc Team Hír

Simon Ádám
Simon Ádám - Támogatott tartalom
2016/07/11
A Scultura a tavaszi kerékpártesztünkön is kiemelkedően szerepelt és SiMoon felkészüléséhez is ezt a modellt tartottuk méltónak, így volt némi elfogultság, amikor a már eddig is tökéletesre hangolt verda 2017-es, tárcsafékes Team paripával ismerkedtünk.

Merida Scultura tárcsafékkel

A Scultura a tavaszi kerékpártesztünkön is kiemelkedően szerepelt és SiMoon felkészüléséhez is ezt a modellt (pontosabban a Sultura 6000-t) tartottuk méltónak, így volt némi elfogultság, amikor a már eddig is tökéletesre hangolt verda 2017-es, tárcsafékes Team paripával ismerkedtünk.

A legfőbb változások egyébként éppen a tárcsafék hozadékai, mint az asszimetrikus erőhatásoknak megfelelően áttervezett hátsó villák (amik egyébként most már ballonosabb és komfortosabb 28-30 mm-es gumit is képesek lesznek fogadni), illetve a csillogó hűtőbordák (Disc Cooler) a hátsó tárcsafékhez futó láncvillán. Az első fékre bőven elegendő léghűtés jut, viszont a kerékpáros lába és az egyéb légellenállási tényezők miatt a hátulra már jóval kevesebb. A tesztek alapján megállapítható, hogy még akkor sem melegszik fel a rendszer veszélyesen, ha a kerékpáros majréval a nadrágjában folyamatosan a féket markolássza egy kiadós lejtőzés közben, mint amilyen például a Sa Calobra Mallorcán.

Merida Scultura Disc Team

Merida Scultura Disc Team
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

A Scultura 6000-es modellben már megtapasztalt merevséget és gyorsaságot az FSA karbon alaktrészei nagyban növelték a kerékpár mérlegképességét is és ezáltal extra fürgeséget lehet így kicsalni a gépezetből. A Team modell a Dura Ace Di2 váltószettel lett megáldva, ami amellett, hogy gyors és pontos, hosszú, fárasztó menetek és akciózás közben sokkal energiahatékonyabb kézmozdulatokat kíván meg, mint a mechnikus változatok.

A Merida tesztprogramjának keretében szeptembertől