- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A Scultura a tavaszi kerékpártesztünkön is kiemelkedően szerepelt és SiMoon felkészüléséhez is ezt a modellt (pontosabban a Sultura 6000-t) tartottuk méltónak, így volt némi elfogultság, amikor a már eddig is tökéletesre hangolt verda 2017-es, tárcsafékes Team paripával ismerkedtünk.
A legfőbb változások egyébként éppen a tárcsafék hozadékai, mint az asszimetrikus erőhatásoknak megfelelően áttervezett hátsó villák (amik egyébként most már ballonosabb és komfortosabb 28-30 mm-es gumit is képesek lesznek fogadni), illetve a csillogó hűtőbordák (Disc Cooler) a hátsó tárcsafékhez futó láncvillán. Az első fékre bőven elegendő léghűtés jut, viszont a kerékpáros lába és az egyéb légellenállási tényezők miatt a hátulra már jóval kevesebb. A tesztek alapján megállapítható, hogy még akkor sem melegszik fel a rendszer veszélyesen, ha a kerékpáros majréval a nadrágjában folyamatosan a féket markolássza egy kiadós lejtőzés közben, mint amilyen például a Sa Calobra Mallorcán.
A Scultura 6000-es modellben már megtapasztalt merevséget és gyorsaságot az FSA karbon alaktrészei nagyban növelték a kerékpár mérlegképességét is és ezáltal extra fürgeséget lehet így kicsalni a gépezetből. A Team modell a Dura Ace Di2 váltószettel lett megáldva, ami amellett, hogy gyors és pontos, hosszú, fárasztó menetek és akciózás közben sokkal energiahatékonyabb kézmozdulatokat kíván meg, mint a mechnikus változatok.
A Merida tesztprogramjának keretében szeptembertől