Ha a kormány elfogadja a Kerékpáros Magyarország programot, akkor a fejlesztések, összefogások eredményeként 2013-ban már négy-öt százalékos részesedést szerezhet az európai kerékpáros turisztikai piacon az ország. Bodor Ádám, a közlekedési tárca kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízottja - a program kidolgozója - elmondta: a fejlesztési koncepció legfontosabb része az utak felújítása, a hálózat bővítése. Jelenleg összesen 2500 kilométer hosszú kerékpárút áll a bringások rendelkezésére, s a tervek szerint hat év alatt - az Új Magyarország Fejlesztési Terv, a központi költségvetés és az önkormányzatok forrásából - összesen mintegy 60 milliárdos beruházások megvalósulásával kétezer kilométernyi új út épül. Az útépítés mellett kiemelt szerepet kap a programban a fenntartás kérdése is. A Fertő tónál már elkezdődött egy mintaprojekt kidolgozása. Az elképzelések szerint az érintett települések önkormányzatai ebben a körzetben létrehoznak egy társulást, ami a központi költségvetés hozzájárulásával kezelné a kerékpárutakat.
A kerékpáros turizmus jelentőségét mutatja az a német felmérés, mely szerint a bringás turizmus Európában évente 13 százalékkal növekszik, s egy-egy kerékpáros túrázó évente átlagosan ezer eurót - azaz csaknem negyedmillió forintot - költ hobbijára. A fizetőképes keresletet jól jelzi az is, hogy az 1995-ben indult - kerékpáros turistákra szakosodott szállásadókat, éttermeket tömörítő - úgynevezett Bett & Bike franchise-rendszer tagjainak száma Németországban nyolc év alatt 216-ról 3300-ra nőtt. Ahhoz, hogy a kerékpáros turizmusból Magyarország is profitálhasson, az infrastrukturális fejlesztések mellett hálózatba kell szervezni a kerékpáros barát vállalkozásokat. Olyan éttermek, szállodák láncolatára van szükség a kiemelt turisztikai térségekben, amelyek a bringások igényeihez igazodnak: például zárt tárolókat, mosási lehetőséget biztosítanak, kisebb szervizeket működtetnek. A már létrejött útvonalak, szolgáltatók népszerűsítése érdekében honlapokat, térképeket, prospektusokat kell készíteni. Bodor Ádám megjegyezte: a Fertő tónál mindezt már részben megvalósították, s az eredmény nem is maradt el: Hegykőn például évi tízezer „kerékpáros vendégéjszakát” regisztráltak.