Bringalopás ellen lakatoljunk! De hogyan és mivel!? Hír

Mozgásvilág.hu;http://www.mozgasvilag.hu/
2008/10/15
A "Bringával menjek-e bárhova is!?" kérdésre adott nemleges válasz okai között sajnos nagyon sokszor a "Nem tudom hol hagyni, mert ellopják" szerepel elsőként. Ez bosszantó és sajnos nem alaptalan, mert a ma kapható lakatok nem védenek eléggé. Vagy mégis!?
Hirdetés

Bringával közlekedni gyors, kényelmes, egyszerű, de sajnos nem minden esetben megoldható, hogy úticélunk olyan helyen legyen, ahol zárt és biztonságos helyen tárolhatnánk járgányunkat, vagy akár az utcán hagyva ráláthatnánk a bringatolvajok prédájává vált drágaságunkra. A múltkori cikkünkben említett bringalopásos rémtörténetek továbbra sem hagytak nyugodni, ezért azóta sokat foglalkozunk a témával.

 

Akár utcán, akár zárt helyen, a lakatolás fontos, hiszen az ördög soha nem alszik. De mivel lakatoljunk?

 

Sodronyzár: A Sodrony- vagy spirálzár egy - nemmeglepő - drótsodrony köteg, amit műanyag, vagy gumi burkolattal látnak el. Ez a fajta zár szenvedi a legtöbb ellenérzést, mert bár rögzíteni lehet vele, a bringatolvajok feltünésmentesen és könnyedén képesek elvágni. Maximum arra jó, hogy egy apa ezzel akadályozza meg, hogy a rossz bizonyítványt produkáló csemete eltekerhessen. Ugyan kis méretük miatt könnyen szállíthatók és praktikusak, gyakorlatilag feleslegesen cipeljük azt a pár grammnyi súlyt is.

 

77946-sodrony.jpg

 

 

Kábelzár : Lehelletnyivel erősebb, de szintén csak maximum 5% lopásvédelmet jelent, hiszen a többsége ennek is sodronyból készül. Megtévesztő lehet, hogy találunk belőle nagyon vastag típusokat, de egy erővágóval vagy fűrésszel ezt is pillanatok alatt el lehet vágni.

 

77946-cable.jpg

 

 

Ha valódi esélyt akarsz adni annak, hogy dolgod végeztével viszontlásd lelakatolt kerékpárod, akkor minimum egy lánc -lakat kombináció ra lesz szükséged. Biztosan láttál már ilyet akár motorosoknál (nekik van csomagtartójuk, ahová eltegyék), akár kerékpárosok testén átvetve. A lánc eléggé erős, képes ellenállni a behatolásoknak. Ezeknél a modelleknél a zár, illetve lakat típusa a gyenge láncszem, ennek kell olyan erősnek és strapabírónak lennie, hogy ellenálljon a törési kísérletnek. Sajnálatos hátrány, hogy nagy súlya miatt kényelmetlen a szállítása. Erre esetleg a kisebb típusok jelenthetnek megoldást, amiket a nyeregcsőre tekerve is lehet szállítani.

 

77946-lanc.jpg

 

 

A legtöbb hozzáértő az U-lakat ra esküszik. A zár - kialakítása végett - nagyon nehezen hozzáférhető az ártó szándéknak, maga a fém gyakorlatilag elfűrészelhetetlen. Mivel merev, a kerékpáron csak kevés helyre rögzíthető szállítás közben és a lakatolás is éppen emiatt körülményesebb, mint a hajlékony megoldásoknál. Mint mindenkor: valamit valamiért. Ajánlatos egy másik, hosszabb zárral együtt használni.

 

77946-ulock.jpg

 

 

A speckóbb lakatok természetesen drágábbak, de ne felejtsd el, hogy néhány ezres elspórolása miatt akár több tíz- vagy több százezernyi értékedtől foszthatnak meg!

 

Amikor lakatolunk, a zár megválasztásán túl arra figyeljünk, hogy hova és milyen módon rögzítjük a járgányt.

- Ha csak az első kereket rögzítjük, a bringánk összes többi részét vidáman elvihetik, pláne, ha gyorszáras megoldással kapcsolódik egymáshoz a váz és a kerék

- olyan tárgyhoz sem ér semmit a lakatolás, ami elég alacsony ahhoz, hogy átemeljék rajta az egész bicajt (pl járdapóznák)

 

Minimum úgy lakatolj, hogy a hátsó kereked és a vázad is rögzítve legyen!

Ha van saját tapasztalatod - akár kellemes, akár szomorú - oszd meg másokkal is , hátha előbbre jutunk!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés