iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa

iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc - Támogatott tartalom
2025/08/14
Mi újság az iGPSport háza táján? Íme két újdonság, ami ha sokat közlekedsz a forgalomban, illetve ha több napos kalandokra szoktál indulni, érdekes lehet számodra!

BiNavi - ha több napnyi navigálásra van szükséged

Amikor bárminemű outdoor aktivitásról és az ahhoz kapcsolódó elektronikus eszközök használatáról van szó, a legtöbbször elsőként felmerülő probléma, az akkumulátor idő.

Legyen az például egy többnapos kerékpáros tekerés, nem mindig van lehetőségünk naponta töltögetni az akkumulátorokat, és egy kellő töltési lehetőséget biztosító powerbank meg sokszor túl nehéz, hogy fintorgás és megalkuvás nélkül magunkkal vigyük csak azért, hogy teszem azt, a navigációt napról napra életben tudjuk tartani. Éppen ezért öröm volt kipróbálni az iGPSport legújabb navigációs eszközét, a BiNavi-t, amit a gyártó kifejezetten a többnapos kalandokhoz tervezett, nagy akkumulátorral és nagy kijelzővel.

iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-18
érintőkijelzője nagyon megkönnyíti a használatát
iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-18
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Navigáció

A BiNavi az összes GNSS-t, azaz globális navigációs műholdrendszer opciót tudja, így GPS, GLONASS, Galileo, BeiDou, és QZSS rendszerhez is tud kapcsolódni, kettős frekvenciás vétellel. Ezeknek köszönhetően nagyon pontos helymeghatározást kapunk.

Van GPX, FIT és TCX támogatás is, na meg offline térképek, hogy kimehessünk a civilizációból is.

A navigációt, illetve a haladásunkat három kiegészítő funkciója segíti:

- Turn Prediction: élesebb, fékezést igénylő kanyarokra figyelmeztetés
- Off-Course Rerouting 2.0: ha letérünk az útvonalunkról, visszanavigál minket
- iClimb 3.0: nagyobb emelkedőket előjelzi és grafikusan mutatja

iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-5
ajándék gumírozással
iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-5
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Kialakítás és kijelző

A BiNavi formavilága nagyon letisztult, nagyon „slimfit”. A mindösszesen csak 14,5 mm vastag téglatesten 6 gombot találunk. 3,5” -os kijelzője kifejezetten nagy, ami révén jól áttekinthetők rajta nem csak a számadatok, de a térkép is. 320×480 pixeles felbontása elsőre nem tűnik túl „erősnek”, de igazából nem filmet és képeket akarunk rajta nézegetni és a célnak kiválóan megfelel. Fényereje is kiváló.

Azt, hogy mit akarunk látni a több mint 160 féle mért adatból, azt 12 különböző lapon tudjuk elrendezni, hogy menetközben már csak lapozgatni kelljen. 

Plusz adalék, hogy aki már megcsömörlött a sok fekete eszköztől, fellélegezhet, mert a BiNavi elérhető lesz ezüst színben is (limitált kivitelről van szó)!

Akkumulátor

Ahogy korábban írtam már, a BiNavi nagy, 1250 mAh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, ami el is várható egy ekkora kijelzővel rendelkező, és egész napos kalandokhoz tervezett digitális eszköztől. Ez a méret és az okos kijelző kezelésnek hála a BiNavi kiváló, gyári adat alapján 35 órás üzemidővel rendelkezik. És ha lemerülne, 1,5 óra alatt feltölthető az USB-C aljzaton keresztül.

A kobalt akkumulátor valójában egy lítium-ion akkumulátor altípusa, amely kobaltot tartalmaz katódként. Fontos tulajdonsága, hogy magasabb az energiasűrűsége, mint a normál li-ion akkumulátoroknak, de valamennyivel kevesebb töltési ciklust bír.

Használat

A „legnagyobb” kihívás a Tuscany Trail során kapta nálam az iGPSport BiNavi. A gravel esemény során 4 nap alatt napi 9-12 órán keresztül navigált, 15-30 °C közötti időjárásban, túlnyomó részt kavicsos, rázós utakon.

A műholdakat nagyon gyorsan fellelte minden reggel és nem adódott olyan helyzet, ahol elvesztette volna a „fonalat”. Kifejezetten tetszetős az energiagazdálkodása, hiszen a négy napot egy minimális rátöltéssel könnyedén kibírta – és igazából a napi átlag fogyasztást számolgatva a rátöltés nélkül is esélyes lett volna végig bringázni a 4 napot, de nem mertem már az utolsó napot megkockáztatni az akku kapacitás kimaxolásával, miközben egy totál ismeretlen terepen haladunk.

A kanyarfelismerés nekem nagyon hektikusnak tűnt, de ez a legtöbb navinál így van. Volt, hogy egy enyhe kanyarra csipogott és volt, hogy a csak fékezéssel bevehetőnél semmi… ettől függetlenül úgy gondolom, ha bringázni indulunk, az a legkevesebb továbbra is, hogy figyeljük az előttünk levő utat, és nem egy eszköz figyelmeztetése alapján kanyarodunk…

Az útvonal elhagyás kezelése érezhetően fejlődött, de még mindig valahogy nem az igazi. Sokszor olyan érzésem van, mintha a legbonyolultabb megoldással próbálkozna és nem a legkézenfekvőbbel…

A file-ok eszközre töltése pofonegyszerű, csak a telefonunkra fel kell installálnunk az iGPSport applikációját. Ez az app azért is kell, mert ezen keresztül frissíthetjük az eszköz firmwarejét, vagy épp kezelhetjük a kiegészítő szenzorokat – mint például a másik újdonságot, a radarral szerelt hátsó lámpát.

Az érintőkijelző számomra nagy pozitívum, mert általában az ilyen naviknál a gombok és azok funkciójának lehetőségeiben elveszek, így viszont a dobozból kivéve máris könnyedén használható volt. Ráadásul az erős napfényben is jól olvasható a kijelző.

Összességében bátran kijelenthető, hogy az iGPSport BiNavi kiváló választás azoknak, akik szeretnek többnapos utakra elindulni. Nagyon jó akkuidővel, megbízható navigációval jó túratársunk lesz. Ráadásul ekkora kijelzővel (ami érintős is) szuper ár-érték arányban érhető el.

 

SR Mini - több mint egy lámpa

A forgalomban kerékpározás során passzív biztonságunk növelése érdekében sok mindent tehetünk, mely lehetőségek egyike egy jó világítás használata - a lámpa biztosítja a hátunk mögött érkezők számára láthatóságunkat. De miért ne láthatnánk mi is, bringások, a hátunk mögül érkezőket?

Ma már elérhetők a radar-technológiával kombinált lámpák, mint például az iGPSport legújabb SR Mini terméke is. Nem csak világítani tud, de a navigációs eszközünkkel párosítva "képet" is ad számunkra arról, hogy érkezik-e jármű mögöttünk!

iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-20
iGPSPORT SR Mini érzékeli a hátad mögül érkezőkicsi és nagy járműveket is
iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-20
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Kialakítás

Az SR Mini 77×37×19 mm befoglaló méretű lekerekített téglatest formája szép, egyszerű és letisztult. Saját adapterével könnyedén rögzíthető a kerékpárunk nyeregpálcájára. Bár fizikailag nem túl nagy, ennek ellenére a szélén, nullát formázó LED gyűrűje akár bő egy kilométerről is jól látható.

Burkolata IPX7 vízállósággal rendelkezik, ami révén nem kell aggódnunk, ha nagyobb zuhéban kell tekernünk és használnunk.

Világítás

Több világítási mód közül választhatunk, így például a klasszikus folyamatos (több fényerő változatban is) és villogó mellett van körkörösen suhanó is.

De ami még izgalmasabb, hogy erőteljesebb fékezésünk során a lámpa automatikusan intenzív pulzálásba kezd, ezzel figyelmeztetve a hátunk mögött közlekedőket!

iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-19
egyszerre 8 járművet képes egyszerre érzékelni
iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-19
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Radar

ANT+ és Bluetooth támogatása révén kapcsolódni tud más eszközhöz, így például a fentebb bemutatott BiNavi navigációs eszközhöz, ezáltal megjeleníthetővé válik a radar által továbbított információ.

A fejlett radar-technológiája révén 160 méteres távolságból, 45° szögben képes érzékelni a közeledő járműveket, sőt a nagyobb tempóval érkező kerékpárosokat és motorosokat is - mely tulajdonságok kiemelkedően jónak számítanak ebben a szegmensben!

A radar-funkciót tudjuk a lámpa bekapcsolása nélkül is használni, ezzel növelve az üzemidőt olyan helyzetekben, amikor nincs szükségünk a világításra.

Akkumulátor

Az SR Minit egy 410 mAh kapacitású li-ion akkumulátorral szerelték, ami csak radar használat mellett 25, csak villogó lámpa-módban pedig 20 óra használatra elegendő, ami kifejezetten soknak számít a hasonló eszközök terén. Feltölteni bő 2 óra alatt lehet USB-C aljzaton keresztül.

iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-1
kellően pici
iGPSport újdonságok - navigáció többnapos útra és biztonságnövelő lámpa-1
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Használat

A navigációs eszközzel párosítva azonnal láthatjuk a radar-funkció hatékony működését. A kijelző szélén elhelyezett grafika zöld, sárga majd piros színnel és erős hangjelzéssel figyelmeztet a közeledésre. Tény, hogy ez a fajta információ közlés igen látványos... sőt, városi környezetben számomra már-már zavaró is volt az állandó sípolás, pittyegés, csipogás. De persze ez erősen szubjektív és lehet, ha még egy hónapig használom, megszokom. Viszont országúton, ahol ritkábban érkezik veszély a hátunk mögül, nagyon együtt tudtam „élni” vele. Főleg azokban a helyzetekben hasznos, amikor nem egyedül kerékpározunk és nem halljuk meg időben a közeledő autót, vagy motort. 

Felrögzítése egyszerű, de mivel kizárólag a nyeregpálcára rögzíthető, így a nyeregtáska használata sajnos kizáró ok. Azok számára ez nem jelent majd gondot, akik nem használnak ilyen táskát, a többieknek le kell mondaniuk az egyikről.

Ha sokat közlekedünk forgalmas, szűk utakon, ahol szükségét érezzük egyfajta "harmadik szemnek", akkor nagyszerű választás az iGPSport SR Mini.