Menü

2016.01.12.     Hozzászólás 0

Újévi fogadalom: átúszom a Balatont!

Fél évvel a Balaton-átúszás előtt épp itt az idő a felkészülés megkezdéséhez.


27 hetes edzéstervet indítunk azzal a céllal, hogy átússzuk a Balatont. Az alábbi írásban végig vesszük mik is kellenek ehhez:

1.    Elhatározás

Ezzel kezdődik minden. Aki, nem határozza el, az ne kezdjen neki, mert nem tudja teljesíteni. Ezen felül tegyük fel magunknak a kérdést: mi motivál, hogy átússzam a Balatont?! Saját magamnak akarok bizonyítani, vagy fogadást kell megnyerni, mindegy, de legyen, ami motivál minket, mielőtt uszodabérletet vásárolunk.

2.    Egészség

Csak egészségesen sportoljunk. Mielőtt belevágunk a semmiből a felkészülésbe, azelőtt kérjük ki orvosunk véleményét. Tájékoztassuk célunkról, kérjünk tanácsot tőle. Akut betegség esetén az edzéseket nem szabad elvégezni.

3.    Az edzésterv

A 27 hét alatt nagy hangsúlyt kap a technika fejlesztése és az állóképesség javítása. A program nem azoknak szól, akik egy órán belül akarják átszelni a Magyar-tengert, hanem azoknak, akik a teljesítést tűzik ki célul. Az edzésterv nem határoz meg úszásnemet, így választhatunk, miben szeretnénk leúszni.

1-8. hét: a kezdet - technika és állóképesség javítása (cél: hatékonyabb úszás, folymatos úszások növelése)

9-21. hét: állóképesség és erőállóképesség a periódus második felében (cél: km gyűjtés, erő növelése a technika megtartása mellett)

21-27. hét: versenyelőkészületek és verseny (a szervezet előkészítése a nagy napra)

 

 

 

Ha elakadnál, segítséget az ensport.hu oldalról szerezhetsz.

Olvass többet a témáról: edzésterv, edzésnapló, úszás

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.