Faaki-tó - Karavankák szerpentin mtb túra

A Faaki-tó - Karavankák szerpentin mtb túra hossza 29 Km. Az útvonal szintemelkedése 947 m, szintideje 2 Óra, Az útvonal Ausztria területén található.

MTB túra a Faaki-tónál

Ennek a túrának az eleje ugyanúgy indul, mint a Kopein Trail+ mtb túra, azzal a különbséggel, hogy ezúttal kihagyjuk a Kopein Trail-t és egyből Outschenáig bringázunk, ahonnan jobbra felkanyarodunk ahhoz a sorompóhoz, ahonnan az MTB3 három országos túrát indítottuk.

Ez a kavicsos szerpentin ugye az Anna hüttéig tart az osztrák oldalon, de mi most nem megyünk fel teljesen odáig, hanem edzésként csak a szerpentines felfelét használva tekerünk egy jót, majd a fentről eredő patakocska mentén - amit a gyalogos túrázók rövidítésként használnak a szerpentin ívei között - csapatunk egyet lefelé.

A lefelé a patakmederben nem annyira meredek, viszont meglehetősen köves és néhol gyökeres, igazi csemege azoknak, akik kedvelik a kihívásokkal teli szakaszokat. Az ösvényen találkozhatunk fel- és lefelé tartó gyalogos túrázókkal is, ezért itt is érvényes az udvariasság elve, azaz lassítsunk, ha meglátunk valakit.

Útvonal

1. Indulás a Faaki-tótól, a Natur Aktiv Parkon át Ledenitzen felé. A Natur Aktiv Park minden futónak, kirándulónak és bringásnak ideális hely a bemelegítésre, tulajdonképpen egy tanösvény, ahol bizonyos pontokon játékos feladatokat kell megoldani. A Parkot elhagyva tehát Ledenitzen felé fordulunk, majd tovább Mallenitzen irányába bringázunk tovább.

A szerpentin teteje Forrás: www.mozgasvilag.hu
A szerpentin teteje

2. Mallenitzen-en áthaladva egy pillanatra keresztezzük a 85-ös főutat, majd innen jobbrafordulva a Quellenweg-en haladunk tovább. Erről az útról egy éles jobb kanyarral letérünk az aszfaltról és a Zyklamenweg terepútján haladunk tovább. Ha itt nemsokkal később egy vasúti aluljárón haladunk át, biztosak lehetünk benne, hogy jó irányba tartunk. Az aluljáró után a vonatsínek jobb kéz felől futnak mellettünk, majd az első lehetőségnél balra egy erdészúton bekanyarodunk az erdőbe.

3. Ezen az erdei úton addig haladunk, amíg bele nem futunk a Paradiesweg aszfaltútba. Ezt keresztezve továbbra is egyenesen haladunk tovább az erdei úton, mígnem a Kopeiner Strasse-t keresztezzük. Ezt követően rátérünk az erre merőleges Kopein aszfaltútra, amelyen továbbhaladva a második lehetőségnél jobbra lekanyarodunk és egy kavicsos úton lefelé gurulva keresztezünk egy hegyi patakot.

Patakátkelés Forrás: www.mozgasvilag.hu
Patakátkelés

4. A patak vize bizonyos időszakonként sodró is tud lenni, de mindig lehet találni olyan pontot, ahol biztonságosan át lehet kelni rajta. Az átkelés után enyhén jobbra fordulva követjük az ösvényt, majd kibukkanunk az Untergreuth aszfaltútra, amelyet néhány gazdaság mentén elhaladva Outschena településére jutunk.

5. Outschena után a Mittagskogelt/Anna hüttét jelző táblánál balra, sóderes útra felkanyarodunk, amelyen haladva nemsokkal később elérjük a sorompót. A sorompót megkerülve továbbtekerünk a sóderes úton, itt indul a hegyi szerpentin. A szerpentinen kanyarogva néha van rálátásunk a patakmeder völgyére, amelyen a későbbiek folyamán lefelé jövünk majd.

Kilátás a szerpentinről Forrás: www.mozgasvilag.hu
Kilátás a szerpentinről

6. Egészen addig mászunk felfelé a szerpentinen, amíg az utolsó "shortcut"-hoz érünk, itt balra fordulunk és megkezdjük a kalandos lejtőzést. Az utolsó szakaszon elmélyül a patakmeder, meredekké váló oldalfalakkal szurdokvölgyre kezd emlékeztetni. Itt előfordulhat, hogy egy-két ponton le kell szállni a bringáról és tolni kell egy kicsit.

7. Mikor végül kiérünk az erdőből Outschena előtt bukkanunk ki, így Outschenáig ezt a szakaszt még egyszer megtesszük, majd folytatjuk utunkat az Altfinkenstein úton a Finkenstein vár felé. Megpillantjuk, de nem megyünk el odáig, hanem még előtte jobbra bekanyarodunk egy erdei single trail ösvényre. Innen keskeny és meredek lefelé kezdődik és az ösvényt követve, izgalmas szakaszokon keresztül megérkezünk Latschach ober dem Faaker See településére.

8. Itt balra egy pillanat erejéig ráfordulunk a 85-ös útra, majd jobbra letérünk a Weinbergweg-re. Ezt az utat egyenesen követve átérünk a Parkweg útra, majd elérünk a sínekhez. A sínek előtt jobbra fordulunk, majd pár 100 m után balra átvágunk rajtuk és megérkezünk a Seeufer-Landesstrasse főútra. Ezen átkelve jobbra fordulva rátérünk a jelzett kerékpárútra és azt követve hamarosan megérkezünk a kiindulási pontunkra.