Páros játékok

Mozgásvilág.hu;http://www.mozgasvilag.hu/
Mozgásvilág.hu;http://www.mozgasvilag.hu/
2005/05/17
Ahogy a cikk címe is mutatja, a páros játékokról szolgálunk hasznos információval, az érdeklődők számára.

[ful Double Disc Court – Frisbee Tenisz]
Azt a játékot kettő, két főből álló csapat játsza. A pálya két 13m*13m-es területet jelent, egymástól 17m távolságra. A játékosok célja, hogy az ellenfél területére dobják a korongot úgy, hogy a földre esve nyugalomba kerüljön. Ez a dobás egy pontot ér. A másik cél, hogy úgy dobják a korongokat, hogy azokat az ellenfél mindkét tagja egy időben érintse, akár csak egy pillanatra. Ez két pontot ér a dobó csapatnak. Pontot még az ér:
• Ha, a dobott korong a játéktéren kívülre kerül, egy pontot ér annak a csapatnak, akinek az ellenfele utoljára érintette.
• Az ellenfél csapatának jár a pont:
1. Ha a dobott korongot érinti, majd elejti.
2. Ha a csapattagok megérintik saját, vagy társaik dobását.
3. Ha egy játékos csapattársának átadja a korongot.
A korongot úgy kell dobni, hogy az az ellenfél területének földre érkezésekor 30 foknál kisebb szöget zárjon be a talajjal. [ful Two Bee] (Két Méhecske) Ez a játék egyike azoknak, amelyet két koronggal játszanak. A játékot leginkább párban érdemes játszani, két különböző méretű koronggal, hogy egymásba illeszthetők legyenek. A játék lényege, hogy a két egyszerre eldobott korongot egyszerre kapa el a fogadó. Két pont jár azért, ha a fogadó mindkét korongot elkapja. Nem jár pont, akkor, ha csak az egyiket kapja el, de akkor igen, ha a már elkapottal meg tudja érinteni a mozgó korongot. Ebben az esetben egy pontot érdemel. A dobó akkor kap pontot, ha egy jó dobást (a fogadó mozgásterén belül) a fogadó nem kap el. Rossz dobás esetén a fogadó kap egy pontot. [ful Marathon] A játékot 2 fős csapatok játszhatják egyszerre. A csapattagok egymástól 15m távolságra, két kijelölt határvonal mögött, szemben helyezkednek el. Minden csapatnak egy korongja van. A játék lényege, hogy ne essen le a korong a folyamatos passzolgatás közben. Pár perc bemelegítés után bírók számolják az érvényes átadások számát. 10mp alatt legalább egy dobást végre kell hajtani. Ha a korong leesik, az a csapat kiesett. Az a győztes csapat, amelyik utolsóként marad versenyben. A páros marathon világrekordját John Fisher és Rich Hannah érte el 1990-ben: 126 óra 21 perc. [ful Speed Flow] (Gyorsabban!) Ebben a játékban 30mp áll a játékosok rendelkezésére, ami alatt minél több passzolást végrehajtására törekednek. A korong leeshet, de mindig a kijelölt dobóvonal mögé vissza kell vinni, onnan folytatható tovább a játék. Egy másik változat szerint az a páros győz, amelyik egy perc alatt a legtöbb passzolást elvégezni. Normál elkapásnál egy pont jár. Trükkös elkapásnál (fej, hát mögött, láb között, pöckölve…) kettő pont jár, ha ezeket felugrás közben teljesítik, három pont üti a markukat. [ful Back Off] (Hátrálj!) A játékot két játékos játsza úgy, hogy a közöttük levő kezdeti 5-10m távolságot minden dobásváltásnál növelik. Az a játékos veszít, aki párjának rossz dobást hajt végre, a korong elkapása érdekében ellépésre kényszeríti. Játszható a játék két-két játékossal is úgy, hogy a párok szorosan egymás mellett álljanak (egyikük jobb lába a másik bal lába mellett legyen).