Mindszentkálla-Kopasz hegy-Csobánc-Díszel-Mindszentkálla Túra

A Mindszentkálla-Kopasz hegy-Csobánc-Díszel-Mindszentkálla Túra hossza 19 Km. Az útvonal szintemelkedése 530 m, szintideje 2 Óra 20 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Ebben a futókörben találkozhatunk sok szinttel, sok panorámás kilátóponttal a Balatonra, vulkánokra.

A Csobánc tövében álló kápolna. Forrás: Balogh Tamás
A Csobánc tövében álló kápolna.
Kép forrása: Balogh Tamás

Útvonal:

1. Mindszentkálla falu közepén egy kis háromszög tér egy nemrég nyílt hangulatos romkocsmával.

2. Innen a falu temploma mellett eljutunk a falu széli romtemplomhoz, majd az ösvény belevisz az erdőben induló bazalt lépcsősorhoz, amin feljutunk a Kopasz hegy tetejére (itt lehet geoládát is keresni).

3. Aztán a domb túloldali ösvényén lejutunk a völgybe és nekimehetünk a Csobáncnak. Útközben eldugott forrás, kápolna és a Csobánc tetején a várrom, és ha szerencsénk van, akkor siklóernyősök.

4. Vissza a romházig ugyanazon az úton, aztán ott jobbra és lesétálunk Díszel faluba.

5. Díszelből vissza Mindszentkállára:
Díszel közepén jobbra indulunk a műúton és kb 1000 m után kiérünk a főútra, amely a Művészetek völgyébe visz. Emellett sétálunk, balról vulkán (Hegyesd), jobbról vulkán (Hajagos - érdemes fölmenni és megnézni az elhagyott bányát), majd egy parkolónál megy be egy csalános ösvény, azon kijutunk a legszélesebb földútra, ami puha homokos és amikor fölérünk a dombtetőre, akkor már látszik Mindszentkálla.

Terep: főként szőlők között futó szekérutakon vezet az útvonal.

Az futóútvonal track-jét, fotóit és leírását köszönjük a Falusi Kalandtúrák weboldaltól Balogh Tamásnak.