Túra a Glocknerhaustól a Pasterze-gleccserhez és vissza Túra

A Túra a Glocknerhaustól a Pasterze-gleccserhez és vissza Túra hossza 8 Km. Az útvonal szintemelkedése 514 m, szintideje 2 Óra 30 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

Egy igazán vadregényes túrára vállalkozunk, ha a Pasterze-gleccsertúrára indulunk, viszonylag rövid táv alatt és elfogatható szintemelkedéssel olyan látnivalóban lehet részünk, ami biztosan maradandó élmény lesz.

Első látnivalónk a Margaritzenstausee, melyet a Glocknerhaustól leereszkedve érünk el, majd a tavat balról kerülve elkezdünk felkapaszkodni a Sandersee gleccsertóhoz. Mikor a tó csúcsához érünk, csodálatos panoráma tárul a szemünk elé, ugyanis pont velünk szemben láthatjuk a gleccserfolyamot.

Ezután a Sandersee-t jobbról kerülve a vízszinthez közel egyre jobban megközelítjük a gleccsert, majd ismét emelkedni kezdünk. A túrautat követve a gleccser-sikló aljához érünk, majd onnan tovább felfelé, cikk-cakkban a Kaiser-Franz-Josefs-Höhe felé folytatjuk az utat. Felérve megkeressük az épületegyüttes feletti szintutat és azt követve visszatérünk kiindulópontunkra.

Túraút a Pasterze-gleccserhez

1. Túránkat a Glocknerhaus mellől indítjuk, majd a Kaiser-Franz-Josefs-Höhe felé mutató turista jelzésen elindulunk lefelé kanyarogva a Margaritzenstausee-hez. A tó partvonalát sokáig egészen lent követjük, a tavat balról kerülve.

A Margaritzenstausee Forrás: Mozgásvilág
A Margaritzenstausee
Kép forrása: Mozgásvilág

Átérve a tó túloldalára elkezdünk kapaszkodni a két tavat elválasztó hasadék mentén, majd hamarosan kibukkanunk a Sandersee csücskénél. Innen már pazar látvány tárul a szemünk elé: felettünk magasodik a Grossglockner, szemben pedig a gleccser-folyam vonzza a tekintetet.

3. A Sandersee-t jobbról kerülve a tó partvonala mentén egyre közelebb érünk a gleccser aljához. Az ösvényt követve elkezdünk emelkedni, majd elérjük a gleccser-sikló alsó állomását. Mellette elhaladva már látjuk fejünk felett a Kaiser-Franz-Josefs-Höhe kilátópontját, ide kanyarog fel az utunk.

A Sandersee, a Grossglockner és a Pasterze-gleccser Forrás: Mozgásvilág
A Sandersee, a Grossglockner és a Pasterze-gleccser
Kép forrása: Mozgásvilág

Amint felértünk, még egy pillantást vetünk még a gleccserre és a Grossglocknerre, majd az épületegyüttest balról kerülve egy felső szintúton visszafordulunk, és ezt az utat követve visszatérünk kiinduló pontunkhoz, a Glocknerhaushoz.