Tauernfenster - Schareck csúcstúra Túra

A Tauernfenster - Schareck csúcstúra Túra hossza 7 Km. Az útvonal szintemelkedése 411 m, szintideje 3 Óra 30 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

A Grossglockner alpesi panorámaút mellől számos túraútvonal indul, jópár ezek közül a Hochtor közeléből. A Hochtor a panorámaút legmagasabb pontja a maga 2504 méterével.

A Hochtor parkolója az alagút előtt található, itt hátra is hagyhatjuk autóinkat, ugyanis a túra végeztével ugyanide fogunk visszatérni. A Schareck csúcstúra tehát közvetlenül a parkoló mellől indul, kövessük a sárga turistaút jelző táblákat. Az első szakaszon tulajdonképpen áttúrázunk az alagút felett, majd jobbra fordulva megkezdődik a túra lényegi része.

Bemelegítésnek rögtön a túra elején van egy kis emelkedő, majd pihenésképpen egy hosszabb, 2,2 km-es lejtmenet következik. A lejtő aljától azonban meredek kaptató következik 1,2 km hosszan egészen a Schareck tetejéig, majd innen egy meredekebb lefelé után kényelmesen emelkedik az út újra egészen addig a pontig, ahol az út elején jobbra elkanyarodtunk.

Innen már minden ismerős, mivel a túra elején már jártunk erre, ugyanezen az úton visszatérünk a Hochtor parkolójába.

Tauernfenster - Schareck csúcstúra

1. Túránkat a Grossglockner alpesi panorámaút Hochtor parkolójából indítjuk. Átmegyünk az út túloldalára és balra ívesen áthaladunk az alagút felett.

A Hochtortól induló turista ösvények Forrás: Mozgásvilág
A Hochtortól induló turista ösvények
Kép forrása: Mozgásvilág

2. 800 méter után az út kettéágazik, itt jobbra fordulunk. 2,2 km-es lejtő után 1,2 km-es emelkedő következik a Schareck csúcsára, ahonnan mintegy kört leírva egy másik ösvényen indulunk el visszafelé.

Pihenő a Hochtor felett Forrás: Mozgásvilág
Pihenő a Hochtor felett
Kép forrása: Mozgásvilág

3. Egy 500 méteres meredek lejtő után kiegyenlítettebb emelkedő kezdődik, mintegy 2 km-en keresztül. Ezt követően elérjük az elágazást, amin idefele jobbra lekanyarodtunk. Innen egyenesen megyünk tovább, át az alagút felett és visszatérünk kiindulópontunkra.