Szép kilátásos pilisi cukitúra Dobogókőre és vissza Túra

A Szép kilátásos pilisi cukitúra Dobogókőre és vissza Túra hossza 10 Km. Az útvonal szintemelkedése 387 m, szintideje 2 Óra 50 Perc, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Nagyon látványos és nem is annyira megterhelő, nagyjából 10 km-es túra a Pilis egyik legszebb részén, Pilisszentkeresztről indulva.

Utunk során érintünk egy kilátópontot, ami a Pilis-tetőre néz, sőt a kilátó is látszódik a tetején egy kicsikét. Ebből a szögből ritkán láthatjuk a Pilistető nyúlványát, éppen ezért is olyan különleges ez a helyszín. Innen továbbindulva hamarosan elérjük a Zsivány-sziklákat, majd még néhány perc és máris Dobogókőn vagyunk. A Dunakanyarra néző panorámát természetesen itt sem lehet kihagyni, majd visszafelé a piroson a nyári erdő hangulatos ösvényein juthatunk vissza Pilisszentkeresztre.

Pilisszentkereszten érdemes betérni a Hilda cukrászdába, amely a túrázók és a kerékpárosok kedvenc törzshelye itt a településen.

Pilisszentkereszt-Dobogókő-Pilisszentkereszt

1. Pilisszentkeresztről, a temető parkolójából indulunk. Ahogy kiérünk a főutcára, egyből balra fordulunk. Majd kb. 670 m után ismét balra, egy kis utcába, az Országos Kék Túra jelzését követve. Lassan bandukolunk fel az utcán, néhány perc múlva már el is fogynak mellőlünk a házak és beérünk az erdőbe.

Egy kis vájatba érünk, itt már megjelenik a körtúra jel, amelyet majd később követni fogunk Forrás: Mozgásvilág.hu
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

2. Mindvégig maradunk a kék jelzésen, egyenesen haladunk felfelé, kétszer keresztezve egy-egy aszfaltutat. Az ösvény jobb oldalán egyszer csak arra leszünk figyelmesek, hogy bentebb a fák között egy tagolt sziklafal húzódik. Néhány kisebb ösvény el is indul befelé, hogy közelebbről is meg tudjuk nézni. Sajnos a nevére nem sikerült ráakadnunk, egyik túratérkép sem jelöli ezt a sziklaformációt. Továbbhaladva nemsokkal később kibukkanunk a fák közül, egy erdei kereszteződéshez érkezünk, ahol feliratos táblák jelzik mi merre található. Mielőtt Dobogókőre indulnánk, fordítsunk hátat az oszlopnak és az előttünk álló fára felfestett kék körtúra jelzést kövessük a kilátóponthoz. Az ösvényen valószínűleg kevesen járhatnak, mert eléggé be van nőve szúrós vadszeder bokrokkal. Ám ha kitartóan haladunk előre, hamarosan már láthatjuk is a kilátóra vezető keskeny ösvényt, amelyről a Pilis-tetőre nyílik kilátás. Nagyszerű panorámát élvezhetünk itt az erdő csendjében, sőt az itt található padon meg is pihenhetünk egy kicsit.

A körtúra jelzés kilátópontja, csodálatos panorámával a Pilistetőre Forrás: Mozgásvilág.hu
A körtúra jelzés kilátópontja, csodálatos panorámával a Pilis-tetőre
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

3. A kék körtúra jelzésén visszatérünk az elágazáshoz és immár a sárga kereszt jelzést követjük a Zsivány-sziklák felé. Itt a szikláknál is érdemes elidőzni egy kicsit, ha pedig kinézelődtük magunkat, indulhatunk is tovább az újra megjelenő kék jelzésen. Egy ponton áthaladunk a Kovács-patak felett, majd az utat tovább folytatva kisvártatva kibukkanunk az erdőből Dobogókő első házai között. Itt az összes turistajelzés egyesül már és egyként halad Dobogókő kilátópontja felé. A panorámát itt is érdemes megnézni - igazából ugye ezért is jöttünk - majd kis pihenő után elindulunk ugyanazon az úton visszafelé, ahol a sok jelzés egyként halad.

Nagyszerű panoráma fogad Forrás: Mozgásvilág.hu

Nagyszerű panoráma fogad
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

4. Ahogy a fehér apró kavicsos úton haladunk és amely egy idő után jobbra tart, mi ezen a ponton balra letérünk róla és egy magas fakerítés mellett, a piros jelzésen elindulunk lefelé. Amint a kerítés véget ér, máris az erdőben találjuk magunkat.
Meseszép nyári erdőben visz az utunk Forrás: Mozgásvilág.hu

Meseszép nyári erdőben visz az utunk
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

5. A piros jelzést mindvégig követve néhány kilométer után vissza is érünk Pilisszentkereszt első házai közé. Ahogy az erdő elfogy mellőlünk, a talaj is aszfaltútra vált, amelyen jobbra fordulva lejtmenetben vissza is érünk a központba. Itt átmegyünk szembe a zebrán és a főutcán megállunk a Hilda cukiban egy kis frissítőre, majd egyenesen tovább visszajutunk kiindulópontunkhoz, a temető parkolójába.