Schneeberg túra Túra

A Schneeberg túra Túra hossza 13 Km. Az útvonal szintemelkedése 1028 m, szintideje 6 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

A Schneeberg az egyik legváltozatosabban kihasználható hegy. A Salamandra fogaskerekű vasútnak köszönhetően egyszerűen és könnyedén is feljuthatunk a csúcs közelébe. Gyerekekkel, idősebbeknek tökéletes. Bevállalósak túrázva is feljuthatnak, sőt a csúcson túl is folytathatják.

A most bemutatott túra igen változatos és egyben  Wiener Alpenbogen túrahálózat része. A fogaskerekűvel indultunk útnak, majd a 2 középső állomás között gyalog tettük meg a távolságot. Itt könnyű, sóderes, széles út halad felfelé.

Arra a csúcs ForrĂĄs: Mozgásvilág.hu
Arra a csúcs
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

Sok szép képhez klikk!

Játszótér a Schneeberg csúcsán

A második hütte megálló után megint a színes-foltos vasúttal robogtunk egyenes a legfelső állomásig. Az állomást szépen kiépítették a turisták tömegeinek. Van itt: Kápolna Sissi emlékére, Kaleidoszkóp elnevezésű építmény a helyi különlegességek beutatására, kiállítás az állomás épületeében és persze szuvenír bolt.

Könnyebb túrát szeretők: futkorászhatnak a platón, felsétálhatnak a Waxriegel kereszthez. Bevállalósak és az éhesek vegyék célba a Fischer Hüttét amit a Schneeberg csúcson keresztül vagy direkt is elérhetik. (sárga vagy zöld út)

A hosszú túrát szeretők bukjanak át a hegyen és kövessék az Alpenbogel kis kék matricáit egészen a Schneeberg sífelvonó tetejéig, az Edelweiss Hüttéig. Kötelező megálló! :)

Az ide vezető úton egyetlen egy eltévedési lehetőség van ha követjük az utat:

1., A Zöld jelzésű utat a "Fleischer Gedenkstein"-hoz visz minket, ami nem más egy kőből készült emlékműnél. Nem tudjuk eltéveszteni. A közelben található még egy kis kabin a hegyi mentőknek.

2. Itt jobbra tart az út, majd kettéválik. Mi a sárga jelzést követjük. Itt már kiértünk a "Mesevilág" erdős részből és egy szerpentinen haladunk lefele.

A sárga jelzés elvisz minket az Edelwiess hüttéig.

Innen felszálhatunk a felvonóra is ha egy kicsit elfáradtunk.