Ötschergraben szurdoktúra Túra

A Ötschergraben szurdoktúra Túra hossza 7 Km. Az útvonal szintemelkedése 508 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

Ausztria Grand Canyonja

Patakok és folyócskák vájnak maguknak évszázadok óta utat az Ötscher mészkőtömbjei között, mély szurdokokat, bizarr sziklaformációkat és lélegzetelállító vízeséseket – röviden: az ország egyik legszebb és legizgalmasabb túraútvonalát hozva létre. Fedezd fel „Ausztria Grand Canyonját“ a maga káprázatos természeti látványvilágával, amit 2011-ben az Osztrák Túrafalvak Ausztria legszebb túraútvonalává választottak.

A szurdokvölgy képe Forrás: www.mozgasvilag.hu
A szurdokvölgy képe

A mariazelli kisvasúttal elvonatozunk az Erlaufklause megállóig, majd innen gyalog megyünk tovább.

1. A síneket keresztezve az aszfaltúton egyenesen haladva megyünk tovább az Erlaufsee mellett. A duzzasztott tó a bal oldalunkon található. A tó látványában gyönyörködve haladunk tovább egyenesen.

2. Mígnem egy keresztúthoz érünk, ahol továbbra is egyenesen megyünk, lassan beérünk az erdőbe a fák közé.

3. Miután az út egy nagy bal kanyart ír le, egy letörés mentén jobbra levágunk az útról - az Ötscher szurdokvölgyet itt tábla jelöli - és innentől keskeny erdei ösvényen haladunk tovább.

4. Az első építmény, amivel találkozunk egy régi fából készült vízimalom. A malom és a Mühlbach patakmedre is a jobb oldalunkon található, mi a bal oldalon, az ösvényen megyünk tovább.

5. Hamarosan egy kilátópontra érünk, ahonnan az Ötscher szurdokvölgy és az Ötscherhias hütte is jól látható, amely mellett innen leereszkedve el fogunk haladni. A kilátópontot meredek sziklafalak szegélyezik, itt nem árt óvatosnak lenni.

6. A hüttétől egy fahídon megyünk át a másik oldalra, ahol jobbra fordulunk. Alattunk a patak kiszélesedik, innen már az Ötscherbach mellett visz az utunk. Ezen az úton haladunk tovább egyenesen. Az út néha áttér a másik oldalra, majd vissza, de nagyjából egyenesen halad tovább a szurdok vége felé, ahol jobbra egy hídon átmegyünk és az áramfejlesztő erőműhöz érkezünk.

7. Az erőmű oldala mellett továbbmegyünk, majd jobbra fel meredeken visz tovább az utunk a Lassingbach patak mentén. Az út néhol köves és meredek, természetes kőalagutakon haladunk át.

8. Miután már jó sokat másztunk, a másik oldalon megpillantjuk a Lassing vízesést, amelyet egy kiszélesedő kilátópontról kényelmesen meg tudunk tekinteni. Ha van kedvünk, itt meg is pihenhetünk egy kicsit.

9. Az út innen lankásabb felfelén visz tovább, majd egy nagyobb ívű bal kanyar után kitekintve megpillanthatjuk az Ötscher hegy tetejét. Innen továbbhaladva egy erdős részre érünk, hűvös lombok alatt haladunk tovább egészen Wienerbruckig.

Kíváncsi zerge Forrás: www.mozgasvilag.hu
Kíváncsi zerge

10. Kibukkanva az erdőből egy szintén duzzasztott tavat pillantunk meg, itt jobbra fordulva megyünk a település felé. Bal kéz felől a tóparton látható egy igen hangulatos, fából készült új építésű fogadó, itt szintén megpihenhetünk. Ajánljuk a zelleres-lencsés pisztrángot roston, a vanília fagyis almás rétest és egy isteni kávét a végén.

11. A hüttétől már látszik a wienerbrucki vonatállomás, a mariazelli kisvonattal vissza tudunk térni kiindulási pontunkra, vagy továbbvonatozunk amerre kedvünk tartja.