Naplemente túra a Szoliszkó menedékházhoz Túra

A Naplemente túra a Szoliszkó menedékházhoz Túra hossza 8 Km. Az útvonal szintemelkedése 477 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovákia területén található.

Erre a délutánra eredetileg egy Furkota-völgyi túrát terveztünk a Furkota-tavakhoz, ám mivel kicsit későn indultunk el, úgy döntöttünk, hogy inkább a Furkota-völgy melletti hegygerincen túrázunk fel az Elülső-Szoliszkóhoz. Bíztunk abban, hogy a délutáni nap lemenő sugarai viszonylag sokáig bevilágítják az utunkat, amíg felérünk legalább a Szoliszkó menedékházig.

A szerencse ránkmosolygott, ugyanis a természet talán az év legszebb naplementéjével ajándékozott meg minket, melynek utolsó sugarait a Szoliszkó menedékház teraszáról élvezhettük.

Mindenesetre aki téli túrára vágyik, érdemesebb kicsit hamarabb elindulni és a világosban való visszaérkezés is garantált. Ellenben ha ránksötétedik, csakis ismert útvonalon térjünk vissza a kiindulópontunkra és néhány nagyobb teljesítményű fejlámpa is feltétlenül kerüljön be a hátizsákba.

A Szoliszkó menedékházban egyébként meg is lehet szállni, 1 darab kétágyas szobával rendelkeznek, ellenben matraclágerben több embert is el tudnak helyezni.

Itiner

1. Túránkat a Csorba-tó parkolójából indítjuk és az exkluzív szállodák mellett elhaladva, a tavat balról félig megkerülve - nagyjából kiindulópontunkkal szemközt - megérkezünk az elágazáshoz. A táblákhoz érve a kék ösvényen indulunk tovább, amely a Szoliszkó menedékházhoz visz.

2. Kezdetben a keskeny ösvény sűrű fenyőfák között halad, majd egy idő után egyre meredekebbé válik. Az első tisztásra kiérve ha magunk mögé tekintünk, feltűnik a síugró sánc, amely a Csorba-tó felett magasodik. Most egészen közelről is meg tudjuk szemlélni.

A Csorba-tó és a Szoliszkó látványa Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Csorba-tó és havas hegycsúcsok a háttérben

3. Egyenesen felfelé tovább haladva az ösvény lassan kiér a sípálya oldalába. A meredek emelkedőn tovább kapaszkodva igyekszünk a törpefenyvesek oldalában maradni, hogy a síelőket ne zavarjuk. Menet közben ha felfelé tekintünk, lassan kirajzolódik előttünk a sílift felső állomása, ám ha oda elérünk még nem értünk célba, további kb. 80 métert kell megtennünk a Szoliszkó menedékházig.

4. A Szoliszkó menedékház teljesen felújított, hamisítatlan alpesi hangulatú éttermi résszel várja a betérő turistákat, ablakai nyugat felé néznek, ahonnan a pompás naplementét egy gőzölgő forró tea mellett is követhetjük. Amint az utolsó sugarak is eltűnnek a horizonton és leszáll az est, fogjuk fejlámpáinkat és újra útnak indulunk, immáron lefelé, vissza a Csorba-tóhoz.

A naplemente pompás színei Forrás: www.mozgasvilag.hu
A naplemente pompás színei

5. A háztól elindulva ugyanazon az ösvényen ereszkedünk vissza, mint amelyiken felfelé is jöttünk, tiszta időben feltűnnek a Csorba-tó körüli sétány és a szállodák fényei, tovább tekintve pedig a Poprádi-medencében még Poprád fényeit is remekül láthatjuk.

6. A tóparti elágazáshoz érve a tó másik oldalán végigsétálva fejezzük be a kört és érünk vissza a parkolóhoz.