Millstatti-tó panoráma túra Túra

A Millstatti-tó panoráma túra Túra hossza 11 Km. Az útvonal szintemelkedése 300 m, szintideje 3 Óra 21 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

Mi is az a "Weg der Liebe" vagy olaszul a "Sentiero dell' Amore"?

A turisztikai hivatalok mindig agyalnak valami újdonságon, ebben az esetben a Millstatti hegyekben található féldrágakő, a gránát jelentéstartalmával ruházták fel a már korábban is gyakran látogatott túraútvonalat. A gránát a helyiek szerint a szerelem és a szenvedély köve, ezért kézenfekvő volt, hogy ezt az útszakaszt a szerelem érzelemvilágával töltsék meg.

A korábban az Alpe Adria Trail egyik szakaszaként ismertté vált és panorámája miatt igen közkedvelt útvonalra esett a választásuk, így vált ez az út most már a szerelem útjává is.

Egy uzsi a hütte teraszán? ForrĂĄs: www.mozgasvilag.hu
Egy uzsi a hütte teraszán?

Az ötletet mi is pártoljuk, hiszen az út mentén gondosan a legszebb kilátópontokra helyezett padok kivételes kényelemmel szolgálnak a túrázók számára, legyenek azok párok vagy nem párok, de a lényeg az, hogy a padok támláján látható kérdés által érintve vagyunk, hiszen mindenkinek van általánosságban párkapcsolata, amelyről viccesen/komolyan vagy éppen félkomolyan nyilatkozni tud. A kérdések kapcsán felmerülő válaszainkat máris papírra vethetjük, mivel toll és papír is rendelkezésre áll, sőt válaszaikon keresztül mások magánéletébe is belekukkanthatunk egy kicsit.

Hogy mindezt bárki megtapasztalhassa, elmondjuk hogyan lehet idejutni:

1. Először is utazzunk el a Millstatti-tóhoz, majd Millstatt városából induljunk el felfelé a hegyi szerpentinen.

2. Egészen addig menjünk felfelé, amíg el nem érjük a Schwaigerhüttét. Itt a parkolóban kell hagynunk az autót, mivel csak gyalogosan lehet tovább menni. (Ha nem akarunk saját autóval feljönni ide és rendelkezünk Millstatt környéki szálláshellyel, úgy az éjszakákért járó vendégkártyával igénybe vehetjük a shuttle buszt, ami felhoz minket ide és a túra végén pedig visszavisz Millstattba)

3. A Schwaigerhüttétől tehát gyalogosan megyünk tovább az Alexanderhütte felé. Egy kis szerpentinen sétálunk fel és hamarosan kibontakozik előttünk a tó látványa. Az Alexanderhüttétől látható egyébként a legszebb panoráma, ezért érdemes itt elkattintani néhány fotót. A hütte melléképületében egyébként sajtmanufaktúra működik, lehet kérni sajtkóstolót és természetesen vásárolni is tudunk. A termékek 100% bio gazdálkodásból származnak, így valószínűleg nagyon jó minőségű sajtok várnak itt ránk.

A Weg der Liebe szerelmes fala Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Weg der Liebe szerelmes fala

4. Az Alexanderhütténél találjuk egyébként a "Weg der Liebe" túraútvonal kiinduló pontját és leírását, erre egy hatalmas tábla hívja fel a figyelmünket, amelyre saját és szívünk választottja nevét is felpingálhatjuk, ha kedvünk tartja. Továbbhaladva az útról letérni nem tudunk, viszont a fent említett padoknál érdemes megállni és gondolatainkat leírni a füzetbe.

5. Következő jelentőségteljes pontunk a Millstätter Hütte, amely mellett idillikusan legelésző állatok feszegetik a cukiságfaktor határait. Ha e rövid szakasz alatt megéheztünk volna, itt is letáborozhatunk pár percre, hogy a környékben gyönyörködjünk.

6. Innen az úton továbbhaladva figyeljük az útjelző táblákat és nem tévesztjük szem elől a szerelem útját. Amikor egy nagyobb kereszteződéshez érünk élesen jobbra fordulunk és a hegy oldalában lassan emelkedő ösvényre lépünk. A padok itt is végig az utunkat szegélyezik.

7. Egyenesen felfelé haladva túránk csúcspontja a Gránát Kapu, ahonnan ismét remek kilátás nyílik a tóra. Tökéletes helyszín az újabb fotózáshoz, használjuk is ki, mivel innen már lejteni kezd az út és a tóra való rálátás sem lesz hasonló.

A Weg der Liebe első szerelmes padja Forrás: www.mozgasvilag.hu
A Weg der Liebe első szerelmes padja

8. Az ösvényt követve tehát ereszkedni kezdünk, hol lankásabb, hol meredekebb lejtőkön. Hamarosan elérjük túránk végpontját, a Lammersdorfer-Hüttét, ahol végre megpihenhetünk és befalhatjuk a jól megérdemelt falatokat, esetünkben gyümölcsös-joghurtitalt és az itt oly jellegzetes osztrák császármorzsát.