Mallnitz - "Theatersteig" - Himmelbauer túraút Túra

A Mallnitz - "Theatersteig" - Himmelbauer túraút Túra hossza 6 Km. Az útvonal szintemelkedése 352 m, szintideje 2 Óra 30 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

Javasolt időszak: május – október

Nem véletlenül viseli a Möll völgye fölött álló fogadó a „Himmelbauer” nevet. (Himmel=ég) Látszólag magasan az égen trónol Obervellach felett. Karintia távolabbi területeire is nyílik innen kilátás, egészen a Karavankákig és a Júliai Alpokig. A "Theatersteig"-hez (az elnevezés az obervallachi színtársulattól ered, akik az utat gondozzák) Mallnitzból csupán egy csekély emelkedőt kell megtenni!

A túra kiinduló pontja: Mallnitz, központ
Célállomás: Himmelbauer

Itiner

1. Mallnitz központjából indulva, elmegyünk a templom és a temető mellett az ún. „Hengstenbergweg”-ig, mely a korábbi liftnél található erdő széli parkolóhoz vezet. A parkolótól az Edelweiss szállodáig kell továbbmenni. Ide az állomásról is hamar eljuthatunk.

2. A régi mallnitzi út ("Alte Mallnitzer Straße") mentén Rabisch településrészig megyünk. Egy rövid emelkedőt követően megpillantjuk a Möll völgyét és a szemben található Poliniket. Szép mezőkön megyünk lefelé (Figyelem! Ne balra Lassach felé menjünk, hanem jobbra kell tartani!), majd az erdőn keresztül tovább lefelé egészen addig, míg el nem érjük a Mallnitz közelében található 2* emelkedőt a főútnál.

Infó pont Mallnitz főterén Forrás: (c) Kärnten Hohe Tauern
Infó pont Mallnitz főterén
Kép forrása: (c) Kärnten Hohe Tauern

3. Itt kezdődik a tulajdonképpeni „Theatersteig”.
Egy enyhén emelkedő átkelőnél keresztezzük a Rogel patakot és lassan elérjük a Himmelbauert. Itt megpihenünk és élvezhetjük a hihetetlen kilátást.

Megközelítés:
Mallnitz akár vasúttal is könnyen elérhető, sőt kétóránként nemzetközi vonatok is megállnak itt. Az itt éjszakázó vendégek részére rendszeres buszközlekedést biztosítanak a szálláshelyre. Autóval a Mölltal főúton (B106) haladunk Obervellachig, majd ráfordulunk a B105-ös útra és 8 km megtétele után elérjük Mallnitzot.

Parkolás: a Himmelbauer mellett számos parkolóhely található

Tömegközlekedés: a Nemzeti Park túrabusza (Wanderbus) rendszeresen közlekedik erre.

A túra mentén halad az Alpe Adria Trail 6. szakasza is.