Kőhegy - Petőfi pihenő - Lajos-forrás körtúra Túra

A Kőhegy - Petőfi pihenő - Lajos-forrás körtúra Túra hossza 14 Km. Az útvonal szintemelkedése 487 m, szintideje 3 Óra 30 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Ha ezt a túrát szeretnétek végigjárni, ne egy 30-35 fokos nyári napon tegyétek, mivel a túra első harmadában kevés az árnyék és a völgyben végig tűz az ember fejére a nap.

Egy szép őszi napon azonban nagyon hangulatos kirándulás tud lenni, a táv nem éppen rövid, de közben meg lehet pihenni a Kőhegyi Menedékházban, a Petőfi pihenőnél és a Lajos-forrásnál, ahol friss forrásvízzel tudjuk feltölteni a kulacsainkat.

A túra során sok szép látnivalóval találjuk magunkat szemben, a Petőfi pihenőtől jó messze ellátni Pomáz és Csobánka irányába.

Kőhegy - Kőhegyi Menedékház - Petőfi pihenő - Lajos-forrás körtúra

1. Szentendre felől érkezünk, a 11-es számú főútról balra a Kálvária útra kanyarodunk rá, majd elautózunk a legvégéig, itt egy apró körforgalom mellett találunk egy aszfaltozott parkolót, itt hátrahagyhatjuk járművűnket.

A sárga jelzést követjük Forrás: Mozgásvilág.hu
A sárga jelzést követjük
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

2. A parkolóból indulunk a Kőhegy felé egy fehér murvás úton, hamarosan feltűnik a sárga jelzés az útmenti faoszlopokon, kerítéseken és az út melletti kősziklákon. Egyszóval nem lehet a helyes irányt eltéveszteni. Jó ideig nyílegyenesen ezen a murvás úton haladunk Szentendre külvárosában, ahol az út mindkét oldalán hatalmas birtokok hasítottak ki szeleteket az itt fekvő mezőből. Ahogy feljebb érünk és az erdő is megjelenik már mellettünk, apróbb hétvégi telkek között megyünk tovább, mindvégig követve a sárga jelzést.

Kőhegyi Menedékház Forrás: Mozgásvilág.hu
Kőhegyi Menedékház
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

Ahogy egyre feljebb érünk, szép lassan elmaradoznak a kicsi telkek és kinyílik a táj. Balra nagy ívben kanyarodik egy szürke köves út, ezen folytatjuk az utat a Kőhegyi Menedékházig. Itt betérhetünk némi frissítőre, a házigazdák nagyon kedvesek és jó a kiszolgálás. A menedékháztól egyenesen kisétálunk a Petőfi pihenőhöz, ahonnan jó messze elláthatunk. Innen a zöld jelzésen folytatjuk az utat, úgymond végre bevesszük magunkat az erdőbe és kanyargós úton egyenlőre lefelé haladunk tovább.

Petőfi pihenő Forrás: Mozgásvilág.hu
A Petőfi pihenő
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

Utunkon érintjük a János forrást is, amiben sajnos ekkor nem volt víz, elég nagy volt a szárazság ebben az időszakban. Innen egy kisebb emelkedő kezdődik, majd hamarosan egy elágazáshoz érünk. Itt jobbra fordulunk, a kék kereszttel jelölt keskeny ösvényre és tovább emelkedünk felfelé. A kék kereszt nagyon hangulatos erdei ösvényen halad egészen a Lajos-forrásig, ahol a legvégén egyesül a sárga kereszt jelzéssel. A várva várt pillanat elérkezett, a forrás friss vizéből ihatunk végre és pihenhetünk az árnyékban.

Lajos-forrás Forrás: Mozgásvilág.hu
Lajos-forrás
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

A Lajos-forrástól lefelé, az aszfaltúton indulunk tovább, majd ahogy az út balra kanyarodik, mi jobbra letérünk ismét a sárga jelzésre. Ezen a kis kacskaringós úton, egyszer fel-egyszer le gyalogolva visszatérünk a Kőhegyi Menedékházhoz, majd innen ugyanazon az úton, immár lejtőn visszatérünk Szentendrére a parkolóba, a kiindulási pontunkhoz.

Legelésző lovak a pusztán, délután Forrás: Mozgásvilág.hu
Legelésző lovak a pusztán, délután