Az Ördög-orom és a Farkas-völgy Túra

Az Az Ördög-orom és a Farkas-völgy Túra hossza 7 Km. Az útvonal szintemelkedése 275 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Az Ördög-oromra gyönyörű, de csúszós, meredek, morzsalékos ösvény vezet fel. A túra nehézségi fokát azért nem állítottam közepesre, mert ez a szakasz kikerülhető közúton. Igaz akkor kihagyjuk a túra egyik legszebb részét. Igazi minikaland Budapest közvetlen közelében, így akár egy délutáni programként is könnyedén bejárható. A kiinduló pont a Farkasréti temető felső bejárata, ahová sokféle közlekedési eszközzel eljuthatunk.

Túra az Ördög-oromra és a Farkas-völgybe

1. A sarokról induló zöld háromszög jelzésen indulunk a Zsigmond Vilmos utcán. 200 méter után el is érjük az Ördög-ormot. Két rövid éles kanyar után a lejtő aljában találjuk magunkat, és megkezdhetjük a mászást felfelé. Fagyökerek és néhol épített lépcsők is segítik a feljutást, de több helyen kerülgetni kell a csúszósabb részeket.

Felfelé a zöld háromszög jelzésen Forrás: Nyáry Tamás
Felfelé a zöld háromszög jelzésen
Kép forrása: Nyáry Tamás

2. Nagyjából 10 perc kapaszkodás után fel is érünk a sziklafal tetejére, ahol vaskorlát mellett haladhatunk tovább, és gyönyörködhetünk az Irhás-árok és a Farkas-völgy látványában. Hátrébb a két púp a Sas-hegy, mögötte pedig a Gellért hegy is látszik innen. Fölfelé nézve a Szabadság-hegyi adótorony magasodik az ég felé.

Kilátás a sziklafal tetejéről az Irhás-árok és a Farkas-völgy irányába Forrás: Nyáry Tamás
Kilátás a sziklafal tetejéről az Irhás-árok és a Farkas-völgy irányába
Kép forrása: Nyáry Tamás

3. Az ösvényt követve szép erdős szakaszon megyünk szintben, majd újfent házak közelébe érkezünk, és egy nagy tűzrakóhelyet is találunk. Sajnos szétdobált szemétben nincs hiány ezen a részen. Kiérünk a lakott területre, és egy eléggé lejtős utcán kapaszkodunk felfelé egy saroknyit. A jelzés a fák közé kanyarodik és innen már a Farkas-völgyben haladunk tovább, végig erdei ösvényen.

Tovább a Farkas-völgyben Forrás: Nyáry Tamás
Tovább a Farkas-völgyben
Kép forrása: Nyáry Tamás

4. Leereszkedünk a  patak szintjére, ahol egy keskeny vas hídon kell átkelnünk. Az erdő egészen vadregényessé válik, feledteti az érzést, hogy a lakóházak közelében vagyunk, nyugalom és pozitív energia árad a fákból, az ösvény pedig kalandosan kanyarog a völgyben.

Átkelés a keskeny vashídon Forrás: Nyáry Tamás
Átkelés a keskeny vashídon

Fel a Normafára

5. A következő elágazásnál találkozunk a zöld körtúra útvonalával. Az eredeti terv szerint a Normafa felé folytatjuk az utat, de ha valaki szeretne rövidíteni, akkor itt el lehet fordulni a Szabadság-hegy felé a Normafa kihagyásával.

Tovább a Normafa felé Forrás: Nyáry Tamás
Tovább a Normafa felé
Kép forrása: Nyáry Tamás

6. A következő szakaszon az erdő egyre szebb és vadregényesebb, egészen érintetlen környezetet varázsol körénk. Az út csak enyhén emelkedik felfelé, így kényelmesen lehet haladni, nem túlságosan fárasztó az emelkedés. Van idő alaposan körülnézni és összekapcsolódni a természettel. Egészen addig, míg fel nem érünk a Normafához.

Kellemes ösvényen haladunk Forrás: Nyáry Tamás
Kellemes ösvényen haladunk
Kép forrása: Nyáry Tamás

7. A gyermekvasút nyomvonalát keresztezzük először éppen a Normafa állomás mellett. Ha kedvünk tartja el is kanyarodhatunk a Normafa felé, a Normakert vendéglőben, vagy a környékbeli büféknél falatozhatunk egyet. A sínek mentén folytatjuk az utat, és a sétányon átgyalogolunk a Szabadság hegyre, a vasút végállomásához. Az állomás épületet megkerülve enyhén lefelé követjük a jelzést, és a Normafa rendezvény központ tetszetős kertjét megkerülve az Adótorony árnyékában egy tágas réten sétálunk tovább.

Keresztezzük a gyermekvasút nyomvonalát Forrás: Nyáry Tamás
Keresztezzük a gyermekvasút nyomvonalát
Kép forrása: Nyáry Tamás

8. A rét közepe táján a körtúra jelzés jobbra kanyarodik, de ne arra menjünk, mert az visszavezet ahhoz a kereszteződéshez, ahol a rövidítési lehetőség volt. A zöld kereszt jelzést kövessük tovább, ezen a szakaszon elég jól és sűrűn van jelezve a helyes irány.

Tovább a zöld kereszten Forrás: Nyáry Tamás
Tovább a zöld kereszten
Kép forrása: Nyáry Tamás

9. A rét végén az erdőbe kanyarodunk és egy kicsit erősebben kezdünk lefelé haladni. Két nagyobb kanyar és pár száz méter megtétele után kiérünk a Rácz Aladár úti körforgalomhoz. Innen már csak le kell sétálni a Hóvirág úton a temető kerítése mellett a kiinduló pontra.