Menü

2013.09.17.     Hozzászólás 10

Miért pont EBI?

Indul az első hazai közbringa szolgáltatás


Esztergomban startol az első hazai bringakölcsönzési rendszer, melynek fejlesztése az egyik legnagyobb hazai kerékpárgyártó Neuzer András nevéhez köthető.

De mi is az az EBI?
Hazánk első bringakölcsönzési rendszerét 50 kerékpárral, 80 dokkolóval és 6 állomással szeptember 20-án adják át Esztergomban. Az EBI, vagyis az esztergomi bringa kölcsönzési rendszer célja, hogy lökést adjon a városi kerékpáros közlekedésnek, a közbringa szolgáltatás elindulásának. A 2014 márciusáig tartó tesztidőszak végéig a rendszert újabb állomásokkal és legalább 100 kerékpárra szeretnék bővíteni Esztergomban. Neuzer Andrást személyesen kérdeztük a rendszer működéséről, előnyeiről.

 

EBI

Galériához klikk a képre!

 

A teljes rendszer saját fejlesztés, vagy csak egyes részeit fejlesztették?
Már közel 4 éve, 2009-ben kezdtük el fejleszteni a bringakölcsönzési rendszerünket, és most már célegyenesbe értünk vele, mindent teljesen kidolgoztunk. Komplett biztosítjuk a rendszerhez a kerékpárokat, dokkolókat, totemoszlopot, szervizhátterret, marketinghátteret és a kapcsolódó szolgáltatásokat. Ez a komplett rendszert telepítettük most az országban első helyen Esztergomban.

 

Miért pont Esztergomban telepítik először a közbringa rendszert?
A BuBiról lemaradtunk, de mivel esztergomi cég vagyunk, úgy gondoltuk, hogy szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy egy különleges szolgáltatással kiemelkedjen a városok közül. A rendszert saját források felhasználásával telepítjük, nem önkormányzati megrendelésre. De bízunk benne, hogy amikor a helyzet rendeződik Esztergomban, már az Önkormányzattal közösen bővíthetjük tovább a rendszert. Célunk, első körben, hogy segítsük a helyi lakosok közeledését.

 

Hogyan történik a kerékpárok kölcsönzése?
Első lépésben, aki szeretne kerékpárt kölcsönözni, ki kell váltania egy kártyát, mellyel azonosítja magát és szerződést köt. A külföldiek vagy azok, akik nem akarnak ilyen kártyát kiváltani, rövidebb időszakokra is kiválthatnak maguknak majd az interneten keresztül egy PIN-kódot, amivel használhatják a közbringákat.- egyelőre számukra is az esztergomi 2 kölcsönző kártyaértékesítő ponton lehetséges a regisztráció. Ebben az esetben bankkártyával kell fizetniük, amire egy 40 ezer forintos fedezetet is ráterhelünk, hogy így biztosítsuk magunkat a lopások ellen. Ezzel a kölcsönző kártyával a város bármely pontján lehetséges a bringakölcsönzés. Október 30-ig tartó a tesztidőszakban csak a helyi a lakosoknak lesz elérhető a rendszer, utána (november 1-től) már nem esztergomi lakosok is kölcsönözhetnek kerékpárt.

 

EBI

Galériához klikk a képre!

 

Mennyibe kerül a kölcsönzés?
Az előzőekben említett szerződés kötés,regisztráció díja mindössze 600ft lesz, melyet a kártya értékesítő helyen kell befizetni. Majd fel kell tölteni a kártyát legalább 1000ft-tal. Ez azért szükséges, hogy az esetleges kölcsönzési díjakat lehessen fedezni. Kölcsönzés díja naponta 2X30 perc időtartamra ingyenes lesz(napi munkába járást, ingázást segíti a városban) majd 30 percenként történik az elszámolás. (Harmadik fél óra 200ft, majd sávosan növekszik félóránként 300ft, 400ft, 500ft….) Egy kártyával egy időben egy EBI bringát lehet majd kölcsönözni.

 

Hogyan történik a bringák karbantartása, és a folyamatos működés biztosítása?
A kerékpárok karbantartását egy külön szervizháttér biztosítja. Egyrészt, ha bármi műszaki probléma van a kerékpárral, akkor azt a kölcsönző személy az állomásoknál elhelyezett totem oszlopon jelezheti, ami azonnal egy szervizes kollégához fut be. A dokkoló állomásokat pedig ezen felül is rendszeresen ellenőrzik a zavartalan működés érdekében. A folyamatos működést a szervizelésen kívül azzal is biztosítjuk, hogy ha egy állomás teljesen betelik és nem tud fogadni több kerékpárt azonnal jelzést küld az üzemeltetőnek, aki a bringákat visszaszállítja azokra az állomásokra, ahonnan elfogyott, így minden dokkoló állomáson egyenletes mennyiségű kerékpár lesz elérhető.

 

Kresz szabályai szerint felszereltek a kerékpárok?
Természetesen az összes kerékpáron elhelyeztük a legfontosabb kiegészítőket: első-hátsó lámpa, macskaszem, csengő. És persze a praktikus szempontokat is figyelembe vettük, minden kerékpáron van első csomagtartó, elől-hátul sárvédő és kényelmes nyereg, valamint 3 fokozatú agyváltó.

 

EBI

Galériához klikk a képre!

 

Érdeklődnek-e a bringakölcsönző rendszer után más városok, vagy országok?
Jelenleg előrehaladott tárgyalásaink vannak több nyugat-európai és szomszédos országgal, és természetesen célunk, hogy az országban is egyre több helyen megjelenjen a városi közlekedést segítő kerékpáros rendszerünk.

 

2013. szeptember 20-án tehát, indul az EBI! 

Olvass többet a témáról: kerékpár kölcsönző, Közbringa, esztergom

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • fugijoco 2013.09.24.   10:51

    fugijoco

    Oké legyen ilyen is.De ha A-pontból-B-pontba megyek vele a városban ott is van tárolója?Mert nem egy helyre bicajozik az ember.

    válasz erre...

  • Barpi 2013.09.20.   16:17

    Barpi

    Magyarország még nem érett erre! A bringák 1 hét alatt vagy leamortizálódnak, vagy eltűnnek! Szomorú, de ez van.

    válasz erre...

  • Pít 2013.09.19.   14:38

    Pít

    Az egyik interjúkérdés alapján a karbantartás meg lesz oldva. A "lakosság részével" kapcsolatban nekem is vannak félelmeim. Ugyanúgy, ahogy itt a kommentekben sem becsülik meg a más munkáját, úgy a való életben sem jellemző. Reméljük a legjobbakat!

    válasz erre...

  • justme 2013.09.19.   13:18

    justme

    Üdvözlöm az ujdonsagot. Remek, es egeszseges otletnek tartom. Minden trollkodastol mentesen: Fel van erre keszulve Magyarorszag? Tudjak, hogy a kerekpqarokat karban kell tartani?Olajozni, tisztitani, felujitani, majd lecserelni? Es a lakossag reszerol: nem ellopni, nem tonkretenni, mert mas is hasznalna....

    válasz erre...

  • Mégegytroll 2013.09.19.   10:09

    Mégegytroll

    Tessék csak tessék, lehet köpködni, trollkodni. Végülis milyen magyar az, aki pozitívan üdvözöl egy kezdeményezést, és nem kritizál kapásból mindent, nem keres a kákán is csomót?! Kötekedjetek, legyen szar a hangulatotok, ha nektek ettől jobb, hiszen a világon minden ellenetek épül, mindenki nektek akar keresztbe tenni! Elnézést attól, aki építő tanáccsal szólt hozzá, és Trolltól, aki még nem vesztette el a humorérzékét :)

    válasz erre...

  • Troll 2013.09.18.   19:52

    Troll

    És ami még felháborítóbb, hogy virágtartót sem szereltek rá, a hamutartóról és söralátétről nem is beszélve. Arra már nem is merek gondolni, hogy szerintem eső ellen sem véd. Minek is csinálták ezt így meg, inkább költötték volna rágógumi fejlesztésre az árát, ami csipogással jelzi, ha nem a kukába, hanem asztal alá, falra, stb. helyezték. Vagy kérdeztek meg volna legalább kommentelőket, mert azok mindig mindent sokkal jobban csinálnának.

    válasz erre...

  • Betty 2013.09.18.   19:00

    Betty

    Gyerek ulest egyikre sem tesznek ?? Szerintem erre is gondolhatnanak !!

    válasz erre...

  • YX 2013.09.18.   10:47

    YX

    Kedves XY, Szerintem azért rakták pont a járda közepére, mert a mai bizonytalan politikai helyzetben nem merték sem jobbra- sem pedig balra lerakni. :-) Bár angol tudosók szerint a fal közelében lévő kölcsönzők sokkal jobban teljesítenek. Még szerencse, hogy ez a kedvezményezés is csak lehúzza a várost. :-)

    válasz erre...

  • xy 2013.09.18.   10:34

    xy

    Ja meg esetleg valami normális út, amin lehetne biciklizni, vagy bicikli út kiépítése????

    válasz erre...

  • xy 2013.09.18.   10:33

    xy

    Ki az a hülye, aki biciklit bérel egy rommá zúzott városban? Egyébként meg a lehető leghülyébb helyre rakták ezeket, miért nem lehetett valami nagy helyen elhelyezni, mondjuk a fal mellé, miért kell a járda közepére? Meg pont most indítják, ki biciklizik ilyen hidegben, főleg télen? Egy autó letéti díja is csak 30000 Ft, ez így elég szánalmas!!!

    válasz erre...